در بیمارستان بنت الهدی انجام شد؛
خروج موفقیت آمیر توده ۶ کیلوگرمی از شکم بانوی مشهدی در بیمارستان بنت الهدی مشهد برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۴۱۰۳
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۱ 08 April 2021

به گزارش تابناک رضوی دکتر فاطمه توسلی، جراح و متخصص زنان در مشهد با اعلام خبر خروج موفقیت آمیز میوم 6 کیلوگرمی از شکم خانم 42 ساله در بیمارستان بنت الهدی اظهار کرد: بیمار با علائم کم خونی، احساس بزرگی و درد شکم به بیمارستان مراجعه داشته و پس از انجام سونوگرافی و MRI مشخص شد این توده تمامی حفره شکم و لگن را پر کرده است.
وی با بیان اینکه ابعاد این توده شکمی ابعادی برابر با یک رحم در ماه نهم بارداری بود، افزود: این بیمار سابقه سه زایمان داشته است.
این جراح و متخصص زنان گفت: عمل جراحی با روش لاپاراتومی صورت گرفت و با وجود اینکه رحم میوماتوز و پر عروق خونی بزرگ بود، یک ساعت و 30 دقیقه به طول انجامید؛ در حال حاضر حال عمومی بیمار مساعد و قابل ترخیص است.
دکتر توسلی با بیان اینکه وجود میوم شایع‌ترین تومور خوش خیم رحم بوده و 50 درصد از بانوان بالای 35 سال بدان مبتلا هستند، گفت: وجود میوم اکثرا بدون علامت بوده و ایجاد بدخیمی در آن نادر است.
این جراح و متخصص زنان اظهار کرد: میوم گاهی به صورت اتفاقی کشف می‌شود و  شایع‌ترین علامت آن خونریزی های غیر طبیعی می‌باشد.
وی تاکید کرد: در صورت بروز تغییراتی در رشد میوم، خونریزی غیرطبیعی رحمی، کم خونی، درد‌های لگنی و علائم مزاحم، باید فرد به پزشک مراجعه نماید تا ارزیابی و معاینه توسط متخصص زنان صورت گرفته و در صورت لزوم عمل جراحی صورت پذیرد.
دکتر  توسلی گفت: بر اساس مشکل بیمار نوع عمل جراحی متفاوت است، گاهی اوقات از عمل حذف میوم که اصطلاحا میومکتومی گفته می‌شود، استفاده شده و فقط همان توده خارج می‌شود و گاهی اوقات نیز مجبور به برداشتن رحم ( هیسترکتومی) هم می‌شویم.
این جراح و متخصص زنان تصریح کرد: در بیمارستان بنت الهدی عمل‌های انکولوژی زنان، لاپراسکوپی، هیستروسکوپی و جراحی‌های زنان در سطح پیشرفته انجام می‌شود و کادر درمانی و تیم پزشکی این بیمارستان تجربیات خوب و موفقیت آمیزی را پشت سر نهاده‌اند.
وی با بیان اینکه عمل‌های متعددی در بیمارستان بنت الهدی از جمله مامایی، جراحی زنان و انکولوژی زنان به صورت روزانه صورت می‌پذیرد، بیان کرد: با گذشت بیش از 30 سال تجربه کاری در انجام عمل در بیمارستان بنت الهدی می‌توانم ادعا داشته باشم، پس از انجام عمل با خاطری آسوده بیمار را به پرسنل درمان می‌سپارم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار