تذکر به وزیر جهادکشاورزی
خشکسالی معضل بزرگی است که این روز‌ها دامنگیر روستا‌ها و روستائیان شهرستان گناباد به ویژه دامداران شده است.
کد خبر: ۹۵۳۷۸۰
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۳ 07 April 2021
تابناک خراسان رضوی:آمار‌ها و ارقام همگی حاکی از این است که میزان بارش‌ها در خراسان رضوی و شهرستان‌های استان کاهش پیدا کرده است.

وقتی سال آبی با کمبود روبرو شده باشد قاعدتا اولین اثرش را بر کشاورزی و حوزه روستایی می‌گذارد و این مهم را این روز‌ها در روستا‌های شهرستان گناباد شاهد هستیم.

مسئله‌ای که گلایه‌های شدیدی را از سوی روستائیان سبب شده و لازم است در آستانه فصل تابستان بخشی از این دغدغه‌ها برطرف شود.

محمد صفایی در گناباد در حاشیه بازدید از تعدادی از روستا‌های این شهرستان اظهار داشت: در حوزه روستایی گناباد، مسئله خشکسالی شدید دامن گیر روستائیان ما شده و دامداران درگیری شدیدی با آن دارند.

نماینده مردم گناباد در مجلس شورای اسلامی گفت: روز گذشته این مسئله را در مجلس یادآوری کردیم؛ روز یکشنبه هم تذکری در زمینه وضعیت گاوداران گناباد و خراسان رضوی به وزیر جهاد کشاورزی دادم.

صفایی بیان کرد: مسئله اصلی در این حوزه، مشکل اشتغال روستائی است که باید اقداماتی را انجام بدهیم؛ علاوه بر این تعدادی از روستا‌ها مشکل راه و گازکشی دارند.
صفایی عنوان داشت: برای هر دو شهرستان گناباد و بجستان پیگیر تامین آب شرب هستیم و قولی از معاونت برنامه ریزی ریاست جمهوری برای تخصیص اعتبار گرفته‌ایم که بخشی را در شهرستان‌های گناباد و بجستان در حوزه شهری و روستایی هزینه کنند.

وی ادامه داد: پیگیری‌هایی در حوزه بهداشت و درمان از معاون وزیر بهداشت داشته‌ایم که پیگیر مسائل درمانی شهرستان بجستان هستیم و موضوعاتی اجتماعی، بخشنامه‌ای، سرمایه‌گذاری و اشتغال را نیز پیگیری می‌کنیم.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار