در حالی که اعضای شورای شهر تهران گلایه بسیاری از عدم موافقت با تعطیلی حمل و نقل عمومی از سوی ستاد مبارزه با کرونا داشتند، رئیس ستاد کرونای تهران این تصمیم را بر گردن نگرفت.
کد خبر: ۹۵۳۲۳۸
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۸ 05 April 2021

به گزارش تابناک رضوی به نقل از تیتر شهر ؛ اعضای شورای شهر تهران در جلسه علنی پس از استعماع بخش اول سخنان زالی به انتقاد از عملکردها پرداختند.
زهرا نژاد بهرام، عضو هیات رئیسه شورای شهر گفت: باید این سوال را پرسید که بر چه اساسی تصمیم گرفته شد که ادارت باز و فعالیت های اقتصادی از سر گرفته شود تا شهروندان از روز شنبه با ازدحام و ترافیک روبرو شود. آیا شما فرمانده ستاد کرونا نیستید؟


نژاد بهرام افزود: ما این سؤال را از شما داریم. چرا طرح پیشنهاد ما را برای تعطیلی مترو نپذیرفتید؟ شورای شهر در جهت فاصله گذاری اجتماعی خواستار تعطیلی حمل و نقل عمومی و ادارات بود. اما چطور فعالیت ها مانند سابق به حالت عادی بازگشت؟ چه کسی چنین تصمیمی گرفت؟!


زهرا نژاد بهرام در ادامه افزود : ما از شما به عنوان رئیس ستاد انتظار داریم که این سؤالات را پاسخ بدهید. آقای دکتر زالی فرمودید ما از هماهنگی به وجود آمده در ستاد و دستگاه های اجرایی تشکر می کنیم. من معتقدم در واقع این ناهماهنگی به شدت در شهر تهران قابل مشاهده است.
عضو هیات رییسیه شورا تاکید کرد: ما میگوییم که مترو تعطیل شود،اما ناگهان میبینیم که ادارات از روز شنبه شروع به کار می کنند. پس هماهنگی کجاست؟ ما می گوییم برای ایجاد فاصله گذاری اجتماعی که مصوبه ستاد ملی کرونا است تردد اتوبوس ها کم شود اما به دنبال تصمیمات یک شبه و خلق الساعه برخی مسئولان در بازگشایی بانک ها و برخی ادارات با جمع کثیری از شهروندان مواجه میشویم.

عضو هیات رییسه شورای شهر در ادامه خطر نشان کرد: در واقع می توان گفت ستاد ملی کرونا به یک راهکار مشخصی نرسیده است یا ستاد ملی نتوانسته است با دستگاه های نظارتی و اجرایی به یک جمع بندی برسد.


نژاد بهرام در ادامه گفت: من به عنوان نماینده مردم در شورای شهر از شما سؤالات بسیار جدیاز شما داریم. اگر وزیر بهداشت رئیس ستاد مبارزه با کروناست پس چرا دستگاه های اجرایی و نظارتی مصوبات ستاد را اجرا نمی کنند؟! مگر قرار نبود طرح فاصله گذاری اجتماعی در پایتخت اجرا شود؟!


نژاد بهرام افزود: نکته بعدی این است که آیا وزیر بهداشت رئیس ستاد کروناست یا وزیر کشور؟ اگر استراتژی دولت و حاکمیت بر این است که وزارت بهداشت رئیس ستاد کرونا در سطح ملی و شهر تهران باشد یعنی اولویت سلامت و جان مردم است. اگر اولویت این است تمام استراتژی ها و تاکتیک ها باید بر مبنای این استراتژی تعریف بشود.


وی ادامه داد: اگر اولویت اقتصاد است که وزیر اقتصاد را منصوب کنند به عنوان رئیس ستاد کرونا. اگر اولویت رعایت مسائل امنیتی است بنابراین بهتر است وزیر کشور رئیس ستاد کرونا باشد.
نژاد بهرام در ادامه یاد آور شد: وقتی دولت و حاکمیت به این جمع بندی می رسد که وزیر بهداشت رئیس ستاد مقابله با کرونا باشد پس چگونه است که طرح فاصله گذاری اجتماعی توسط دستگاه های اجرایی رعایت نمی شود. امیدواریم دولت و مجموعه مسئولان نظام در خصوص نحوه برخورد با کرونا به جمع بندی واحد برسند تا در شهر تهران شاهد چنین آشفتگی هایی نباشیم.


عضو شورای شهر خاطر نشان کرد: برای مبارزه با کرونا و حفاظت از شهروندان در پایتخت نیازمند تدبیر و تصمیمات ویژه هستیم، امیدواریم مسئولان با ایجاد هماهنگی های لازم مانع از آسیب دیدن شهروندان باشند.
علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در تهران در خصوص افزایش ترددها در روزهای اخیر، بیان کرد: افزایش حضور مردم در خیابان‌ها و استفاده آنها از وسایل نقلیه عمومی نگران کننده است. طی دیدار با اعضای محترم شورای شهر ، ضمن تحلیل مسائل، تصمیماتی اتخاذ خواهد شد.


او در پاسخ به گلایه اعضای شورای شهر تهران گفت: ما هم موافق تعطیلی ناوگان حمل و نقل عمومی بودیم اما تصمیم گیری در این رابطه با دولت است و لازم است استانداران استان ها نیز حدود اختیار بیشتری داشته باشند تا برخی با وتو این تصمیمات را مخدوش نکنند.


این عدم موافقت در حالی عنوان شده است که پیروز حناچی شهردار تهران یکی از شرکت کنندگان جلسات هیئت دولت است و می تواند مطالبات شهری را از نزدیک در دولت پیگیری کند نه آنکه اعضای شورای شهر از طریق رسانه ها خواسته های خود را فریاد بزنند تا سبب افزایش نگرانی در میان مردم و ایجاد اضطراب شود.

برچسب ها: مترو
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار