رئیس هیئت مدیره مرکز توسعه اقتصادی زنان کشور مطرح کرد؛
رئیس هیئت مدیره مرکز توسعه اقتصادی زنان کشور از کتابخانه های عمومی به عنوان مرکزی برای کسب مهارتهای لازم در موفقیتهای اقتصادی یاد کرد.
کد خبر: ۹۵۳۲۳۲
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۹ 05 April 2021

به گزارش تابناک رضوی؛ نسرین یوسفی عارفی رئیس هیئت مدیره مرکز توسعه اقتصادی زنان کشور و عضو حقیقی انجمن کتابخانه های عمومی مشهد مقدس از کتابخانه های عمومی به عنوان مرکزی برای کسب مهارتهای لازم در موفقیتهای اقتصادی یاد کرد.
رئیس هیئت مدیره مرکز توسعه اقتصادی زنان کشور در حاشیه حضور دراداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی انگیزه را اصلی ترین مشخصه رسیدن به موفقیت عنوان کرد وادامه داد: کسب مهارت و تخصص در هرکار و حرفه یکی از اصول اولیه و کاربردی است و کتابخانه های عمومی به عنوان مراکزی که در این خصوص مسئولیت اجتماعی دارند تاثیر گذار خواهند بود.
یوسفی عارفی ادامه داد: تامین منابع آموزشی لازم جهت کسب مهارت و برگزاری دوره های آموزشی در کتابخانه های عمومی برای کمک به کارآفرینان و در ادامه شناخت بازار و طرح ریزی فعالیت های مختلف به کارآفرینی و حضور موفق در اقتصاد کمک می کند.
رئیس هیئت مدیره مرکز توسعه اقتصادی زنان کشور همت و پشتکار را مهمترین مولفه کارآفرینان موفق در کشور و جهان عنوان کرد وادامه داد: همواره افراد موفق و برجسته و الگو در تمام حوزه و البته حوزه کارآفرینی در مسیر زندگی و کار خود با شکستهایی مواجه شده اند که انگیزه کافی و همت و تلاش و امید و پشتکار آنها را مایوس نکرده و به مرز موفقیت و پیشرفت رسانده است.
یوسفی عارفی ادامه داد: زندگینامه افراد موفق نشان می دهد همه آنها انسانهای عادی بوده اند که در مسیر زندگی هر شکست را یک تجربه برای کسب موفقیت تلقی کرده اند و معرفی زندگینامه این افراد در کتابخانه های عمومی تاثیر بسزایی در توسعه و پیشرفت اقتصادی افراد و در ادامه آن جامعه خواهد داشت.
وی فعالیتهای کتابخانه های عمومی در سالهای اخیر را به عنوان مراکز فعال و تاثیر گذار اجتماعی در استان مورد توجه قرار داد و یادآور شد:بسترهای مناسبی در کتابخانه های عمومی بویژه برای بانوان در کتابخانه های عمومی ایجاد شده است و برگزاری دوره های آموزشی ،معرفی بانوان کارآفرین موفق و افزایش منابع لازم جهت کسب مهارت و تخصص برای ورود به حوزه کار و کارآفرینی و فعالیت اقتصدای از کتابخانه ها تداوم داشته است.
وی انجمن کتابخانه های عمومی مشهد مقدس را در جهت برنامه ریزی برنامه هایی جهت تبدیل کتابخانه ها به مراکز فعال اجتماعی و آشنایی مردم با فعالیتها و فعالین اقتصادی مثبت ارزیابی کرد وادامه داد:انتخاب انجمن کتابخانه های عمومی مشهد به عنوان انجمن برتر کشور در سال گذشته نشان از فعالیتهای خوب آن در راستای مسئولیتهای اجتماعی کتابخانه های عمومی بوده است و در سال 1400نیز با برنامه ریزی که در انجمن مشهد انجام شده است این موفقیت و پیشرفت ادامه خواهد داشت.
وی ایجاد فرهنگ کمک به حوزه فرهنگی و کتاب و کتابخوانی را لازم و ضروری دانست و ادامه داد: در تمام دنیا شرکتهای بزرگ اقتصادی بخشی از فعالیت خود را به کمکهای اقتصادی به پیشرفت فرهنگ و کتاب و کتابخوانی اختصاص می دهند.
یوسفی ایجاد و تعریف فرهنگ کمک به حوزه کتاب و کتابخوانی و آموزش نحوه حضور در این مسیر برای ساخت کتابخانه در مناطق مختلف شهر بویژه در حاشیه شهر به صورت کتابخانه های سیار از الزامات امروز جامعه عنوان کرد.
.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار