بر اساس دستور معاون اول رئیس جمهور صورت می گیرد؛
استاندار خراسان رضوی گفت: بر اساس دستور معاون اول رئیس جمهور به رئیس کل بانک مرکزی و تعدادی از بانک‌های عامل کشور ۱۵ هزار میلیارد ریال به پروژه های عمرانی خراسان رضوی اختصاص می یابد.
کد خبر: ۹۵۲۸۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۸ 04 April 2021

به گزارش تابناک رضوی، محمدصادق معتمدیان در خصوص دستاوردهای سفر یکروزه معاون اول رئیس جمهور به خراسان رضوی تشریح کرد: تعدادی پروژه در این سفر مورد بهره برداری قرار گرفت که عمده این پروژه ها در حوزه شهرداری، مدیریت شهری و بخشی هم مربوط به حوزه آموزش و پرورش و حاشیه شهر قرار داشت.

استاندار خراسان رضوی یکی از مهم‌ترین دستاوردهای سفر معاون اول رئیس جمهور را توافق در جهت تامین مالی برای پروژه های عمرانی استان دانست و گفت: از ماه‌ها قبل مدیریت استان در راستای تحرک بخشی به پروژه‌های عمرانی و اقتصادی این موضوع را پیگیری می کرده است.

وی افزود: بر اساس دستوری که معاون اول رئیس جمهور به رئیس کل بانک مرکزی و تعدادی از بانک‌های عامل کشور صادر کردند، حدود ۱۵ هزار میلیارد ریال اعتبار از طریق ماده ۵۶ و در واقع به عنوان فاینانس داخلی از طریق بانک ها به پروژه های عمرانی استان در دو بخش اختصاص خواهد یافت.

معتمدیان اضافه کرد: این اعتبار به پروژه های عمرانی در حوزه راه ها و آب و فاضلاب اختصاص خواهد داشت که در این راستا شاهد شتاب بخشی به پروژه‌های عمرانی در این دو حوزه مهم که از اولویت های زیرساختی استان محسوب می‌شوند، خواهیم بود.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: در جلساتی که در نهاد ریاست جمهوری داشتیم بین بانک‌های عامل و صندوق توسعه ملی توافقی هم انجام گرفت که از محل منابع صندوق توسعه ملی، تامین منابع مالی واحدهای فعال اقتصادی استان در بخش‌های کشاورزی صنعت معدن و گردشگری صورت گیرد. بر این اساس یک کف ۱۷ هزار میلیارد ریال تعیین شده است.

وی در همین راستا اضافه کرد: پرونده واحدهای مورد نظر بعد از توجیه طرح ها و تایید شرایط شکلی آنها توسط بانکهای استان برای تامین اعتبار به صندوق توسعه ملی ارسال خواهد شد تا توسط بانک های عامل پرداخت صورت گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار