با حضور معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش در مشهد؛
نخستین مجموعه آبی دانش آموزان با نیازهای ویژه کشور با حضور مهراله رخشانی‌مهر معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در شهر مشهد‌مقدس افتتاح شد.
کد خبر: ۹۵۲۷۳۶
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۸ 04 April 2021

به گزارش تابناک رضوی، مهراله رخشانی‌مهر در این مراسم و در جمع فرهنگیان آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی گفت: حرکت همه کسانی که به دنبال حل مشکلات و درد و رنج مردم هستند، ارزشمند و قابل تقدیر است اما کسانی که در حوزه مدرسه سازی فعالیت می کنند، خدمت متفاوتی دارند چرا که آینده سازی می کنند و مسیر انسان سازی را انتخاب کرده اند و در واقع خیرین مدرسه ساز معماران فرهنگی جامعه هستند.

وی افزود: ما در سازمان نوسازی مدارس کشور در این سال‌ها بیشتر از اینکه به دنبال جذب منابع مادی باشیم دنبال ترویج فرهنگ کار خیر و یا فرهنگ مدرسه سازی بودیم و خوشبختانه یکی از طرح هایی که در این راستا انجام شد طرح «آجر به آجر» بود که در این طرح طی سال 99 بیش از یک میلیون نفر شرکت کردند و بیش از هشت میلیارد تومان جمع آوری شد، که انشاءالله در سال 1400 نیز ادامه خواهد یافت.

رخشانی‌مهر افزود: سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور نیز در کنار خیرین نیکوکار سعی کرد سهم خود را در پروژه های نیمه تمام خیری به موقع تامین کند و تخصیص دهد. طی چهار سال اخیر حدود 3800 میلیارد تومان سازمان نوسازی مدارس کشور برای تامین پروژه های نیمه تمام خیرین مدرسه ساز تامین کرده است که فقط در سال گذشته، 2315 میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه ها هزینه شد.

وی ادامه داد: در ابتدای سال 99 حدود 40 هزار کلاس نیمه تمام خیرساز داشتیم که تعداد قابل توجهی از این کلاس ها تعیین تکلیف شد و امسال برای تکمیل این پروژه ها 2500 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که انشاءالله صد در صد آن تامین شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد، طی سال گذشته به طور متوسط روزانه 31 کلاس درس، و در مجموع حدود 15 هزار کلاس درس تحویل ادارات کل آموزش و پرورش سراسر کشور داده‌ایم.

بهره برداری از 1800 پروژه در خراسان رضوی طی هشت سال اخیر

در این مراسم بابایی؛ سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی گفت: در سالی که توسط مقام معظم رهبری مزین شده است به سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها توفیق افتتاح اولین‌ها را در شهر مشهد مقدس داریم که نخستین مجموعه آبی دانش آموزان با نیازهای ویژه در کشور، نخستین هنرستان هنرهای اسلامی و مجتمع ورزشی المهدی در یکی از مناطق کم برخوردار مشهد امروز از آن جمله اند.

وی اضافه کرد: از سال 92 تاکنون بیش از 1800 پروژه فرهنگی، ورزشی و آموزشی در سطح استان به بهره برداری رسیده است و پروژه مجموعه آبی باران ویژه دانش آموزان استثنایی پس از یک دهه تلاش امروز با همراهی خیرین نیک‌اندیش به بهره برداری می رسد و امیدواریم به زودی تجهیزات این مجموعه خاص که پیش بینی آن صورت گرفته به زودی در اختیار آن ها قرار گیرد.

گفتنی است،نخستین مجموعه آبی دانش آموزان با نیازهای ویژه کشور صبح امروز به مساحت ۵۸۰۰ متر مربع با زیر بنای ۲۲۵۰ مترمربع در مجیدیه مشهد به مناسبت دوم آوریل( همزمان با سیزدهم فروردین)روز جهانی آگاه سازی از اوتیسم افتتاح شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار