کد خبر: ۹۵۲۲۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۷ 02 April 2021

تابناک رضوی: برادر بسیار عزیز آقای مجتبی منتظری از دوستان بسیار خوب هم مدرسه ای و هم محلی و هم بسیجی قدیم من است که از حدود ۲۵ سال پیش سعادت آشنایی و فعالیت‌های مشترک فرهنگی و اجتماعی با ایشان داشته ام .امروز با خبر شدم ایشان به معاونت فرهنگی شهرداری مشهد مشهد منصوب شده اند. زهی سعادت و امید موفقیت.
آقا مجتبی منتظری تجارب بسیار خوبی در مدیریت های فرهنگی و اجتماعی دارد سال ها فعالیت های موثر در حوزه‌های اجتماعی ،دانشجویی و فرهنگی داشته‌اند تا عمق محلات مشهد را می شناسند، ارتباطات اجتماعی بسیار خوب با اقشار مختلف شهر مشهد دارند ‌. همه اینها به علاوه بلد بودن روش ارتباط با مدیران سطوح مختلف استان و روحیات شخصی و تجارب تحصیلی مرتبط با موضوع فعالیتهای معاونت فرهنگی شهرداری مشهد باعث می شود دوره موفقی را پیش روی شهرداری و ایشان پیش بینی کنم. این نوشته کوتاه با آن تیتر عجیب نقد انتصاب ایشان و سوء پیش بینی دوره مدیریتشان نیست؛ به چالش کشیدن شهرداری و شورای شهری ای است که طی کمتر از ۴ سال ۵ معاون فرهنگی تجربه کرده است .
واقعاً چطور می شود طی چهار سال ۵ مدیر مختلف فرهنگی برای یکی از معاونت های شهرداری انتخاب کرد و انتظار ثبات برنامه ریزی و اجرای دقیق سیاست های کلان فرهنگی در کلانشهر مذهبی و بین المللی مشهد داشت . چطور می شود برای شهری که بیش از سه میلیون نفر جمعیت و افزون از یک میلیون حاشیه نشین و هزاران گره فرهنگی و اجتماعی دیگر دارد با این روش مدیریت و نگاه به فرهنگ و مدیریت، نسخه بهبود و ارتقای فرهنگی پیچید؟ چطور می شود ادعای فرهنگ و اولویت آن گوش فلک را کر کند اما در عمل بی ثباتی مدیران فرهنگی شهر فرصتی برای برنامه ریزی و پیاده کردن سیاست های فرهنگی باقی نگذارد؟ چطور میشود به یک مدیر کلان فرهنگی به طور میانگین کمتر از یک سال فرصت داده شود اما انتظار داشته باشیم که تحولی در حل مسایل فرهنگی و اجتماعی شهر اتفاق بیفتد؟
چطور میشود کارکنان خدوم فرهنگی شهرداری را به انحاء مختلف سرخورده ناامید و خسته کرد ؛ دوست و دشمن را از حوزه فرهنگی‌‌ شهر فراری داد و همچنان ادعاهای شبه فرهنگی، شبه هنری و شبه اجتماعی داشت ؟
آقایان و خانم های شورای شهر مشهد، آقای شهردار جوان؛ این دوره که به سر آمد اما لااقل در ادعاهای تان و در غلو فرهنگی که می فرمایید اندکی واقع بین باشید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار