معاون درمان دانشکده علوم پزشکی نیشابور اعلام کرد: نخستین مورد ابتلا به ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی در این شهرستان خراسان رضوی شناسایی شد.
کد خبر: ۹۵۰۸۷۵
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۶ 24 March 2021

به گزارش تابناک رضوی، دکتر قاسم مشار با بیان این مطلب اظهار داشت: فرد مبتلا به کرونای انگلیسی یک مرد ۷۰ ساله است که هم‌اکنون در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان ۲۲ بهمن نیشابور بستری است که وضعیت عمومی نرمالی دارد.
وی خاطرنشان کرد: پس از اینکه جواب آزمایش این بیمار اعلام شد بلافاصله اقدامات پیشگیری برای مراقبت و گرفتن آزمایش از افرادی که با وی در ارتباط بوده اند آغاز شد و تمهیدات پیشگیرانه برای پیشگیری از شیوع این ویروس در نیشابور در حال اجراست.
وی افزود: در حال حاضر ۳۳ بیمار مبتلا به کرونا در نیشابور بستری هستند که از این تعداد ۱۱ نفر که عمدتا افراد مسن هستند، در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

دکتر مشار موحد گفت: شهروندان باید توجه داشته باشند که علائم کرونای انگلیسی معمولا شدیدتر بوده و زودتر شروع می‌شود و مراحل پیشرفت بیماری نیز سریع‌تر است.
وی اظهار داشت: تاکنون آزمایش هیچ‌کدام از بیماران با سن کم از لحاظ ابتلا به کرونای انگلیسی در نیشابور مثبت نبوده است ولی تاکنون نوزاد مبتلا به کرونای غیرانگلیسی هم داشته‌ایم.
وی تاکید کرد: مهم‌ترین عامل انتشار ویروس کرونا دورهمی و میهمانی‌ها است و شهروندان باید فاصله اجتماعی و زدن ماسک را به طور جدی رعایت کنند وگرنه دوباره به روزهای سیاه کرونا بازخواهیم گشت.
مرکز شهرستان ۴۰۰ هزار نفری نیشابور در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار