مدیر عامل خانه هوش گفت: هدف از برپایی این مجموعه ایجاد نشاط فکری، رشد خلاقیت، افزایش مهارت‌های ذهنی و حرکتی، کشف استعداد‌ها، توانایی کودکان و نوجوانان است.
کد خبر: ۹۴۸۸۱۷
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۲ 15 March 2021

 

علیرضا خرمرودی ضمن اشاره به فرارسیدن نهمین سالگرد تاسیس این مجموعه درباره نحوه راه اندازی آن گفت: تیم موسس این مجموعه در سال ۱۳۹۰، بعد از کسب تجربه فعالیت‌های آموزشی، فرهنگی و اجتماعی در حوزه کودک در دانشگاه و همچنین خانه ریاضیات استاد غیورشهرداری همدان تصمیم به راه اندازی مرکزی با هدف ایجاد نشاط فکری، رشد خلاقیت، افزایش مهارت‌های ذهنی و حرکتی، کشف استعداد‌ها،  توانایی کودکان و نوجوانان گرفت.
 
 
 
به گزارش تابناک همدان، خرمرودی افزود: فعالیت‌های این مرکز براساس هوش چند گانه و برگرفته از سیستم آموزشی کشور فنلاند که براساس بازی و مهارت است تدوین شده است. 

وی گفت: در این مجموعه ۲۰ دوره آموزشی از جمله دومینو، مکعب روبیک، نجوم، رباتیک، اوریگامی، فن بیان و ... براساس هوش‌های چندگانه به بچه‌های سه سال به بالا تدریس می‌شود.
 
 
 
 
 
 
 
خانه هوش و خلاقیت همدان ۹ ساله شد
جشنواره استعدادیابی برنامه‌ای برای آموزش هدفمند

وی خاطرنشان کرد: ورودی این مجموعه جشنواره استعدایابی است، برنامه موفقی که از سال ۱۳۹۳ آغاز و به تفکیک چهار گروه سنی قبل از وارد شدن هنرجویان به کلاس‌ها برگزار می‌گردد و خانواده‌ها با علایق، استعداد، توانایی فرزند خود آشنا و آگاهانه و هدفمند دوره‌های آموزشی بعدی را انتخاب می‌کنند. 

خرمرودی گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی متنوع، اجرای برنامه‌های مناسبتی با هنرنمایی خود بچه‌ها مانند شب یلدا، شب آرزو‌ها و شب هفتم محرم، برپایی مسابقات و نمایشگاه‌های مختلف در سطح کشور و مدارس و راه اندازی برنامه‌های نجومی و رصدی با عنوان شبی با آسمان در اولویت اقدامات این مجموعه بوده است.
 
وی افزود: طرح‌های مختلف تبلیغی و ترویجی همچون روستا‌های خلاق با هدف ایجاد نشاط وآشنایی بچه‌های روستا با بازی‌های فکری و برگزاری کارگاه‌های مختلف آموزشی طرح خلاقیت و سلامت در بیمارستان‌ها برای کودکان سرطانی، هموفیلی و ... از برنامه‌های موفق این مجموعه در سالیان گذشته بوده است.

رئیس کمیته بازی‌های فکری استان گفت: این مجموعه از دو سال پیش با هدف افزایش اعتماد به نفس و کشف استعداد کودکان و نوجوانان در حوزه اجرا و گویندگی اقدام به راه اندازی رادیو خانه هوش نمود که باعث شده در این زمینه گویندگان جوان پرورش و وارد این عرصه از هنر شوند، حاصل تلاش این گروه پخش ۳۱ اپیزود با موضوعات مختلف در انتهای هر ماه بوده است.

خرمرودی درباره ماهنامه‌ای که توسط این مجموعه منتشر می‌شود گفت: ماهنامه زبروزرنگ رسانه نوشتاری است که در هشت صفحه هر ماه با موضوعاتی همچون معما، سرگرمی، داستان، ضرب المثل، یادداشت‌های خانم روانشناس مصاحبه با افتخار آفرینان ومطالب آموزشی در حوزه‌های نجوم و ریاضی توسط تیم تحریریه این مجموعه تدوین و منتشر می‌شود. 

وی گفت: این مجموعه توانسته است در سال گذشته اولین باشگاه فکری کشور را در همدان تاسیس کند تا در حوزه بازی‌های رومیزی، پازلی و اتاق فرار نیز بتواند برنامه‌های خوبی با حضور خانواده‌ها اجرا نماید.

تدوین ۱۴ جلد کتاب در حوزه خلاقیت برای اولین بار در کشور 

خرمرودی اشاره کرد: یکی از اقدامات خوب این مرکز از ابتدای سال ۱۳۹۸ تشکیل کمیته انتشارات با هدف تدوین مجموعه آموزشی مخ بود، کتاب‌های این مجموعه آموزشی در حوزه خلاقیت کودکان و نوجوانان ویژه مربیان است که نمونه متمرکز و رسمی برای آن در کشور وجود ندارد.

وی تصریح کرد: در اسفند ماه امسال ۱۴ جلد کتاب از این مجموعه آموزشی به مناسبت ۴۲ سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی آماده ومنتشر شد و پیش بینی می‌شود ۵۶ جلد کتاب دیگر نیز در این حوزه تا پایان سال ۱۴۰۱ آماده شود. 

خرمرودی گفت: خانه هوش و خلاقیت همدان نماینده رسمی چالش‌های بین المللی ببراس و ریاضیات کانگورو دراستان همدان نیز می‌باشد که باعث شده دانش آموزان پایه‌های اول تا دوازدهم همدانی با شرکت دراین چالش‌ها رتبه‌های برتر کشوری را کسب کنند همچنین این مجموعه در حوزه هنری نیز فعالیت مستمر و حرفه‌ای دارد که از نتایج آن تشکیل گروه نقالی، نمایش و تعزیه خوانی از بچه‌های ۶ تا ۱۴ سال بوده است.

فعال شدن نمایندگی خانه هوش در سراسر کشور

وی در پایان عنوان کرد: این مجموعه به عنوان یک برند آموزشی در کشور با بیش از ۳۵۰۰ عضو و ۴۰ پرسنل، در حال ارایه نمایندگی به استان‌های دیگر است و استان کردستان به عنوان اولین نمایندگی این مجموعه مشغول به فعالیت شده است. 

لازم به ذکر است خانواده‌های گرامی برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام فرزندانشان در برنامه‌ها می‌توانند به وب سایت این مجموعه یعنی www.iqhome.ir مراجعه نمایند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار