کد خبر: ۹۴۷۳۳۶
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳ 09 March 2021

تابناک رضوی: راهیان نور، سنت حسنه‌ای که سبقه آن به سال‌های ابتدایی جنگ تحمیلی بازمی‌گردد؛ بيشتر اين مسافران در ابتدا خانواده‌های شهدا بودند. آنان که دوست داشتند با حضور در اين مناطق، ياد و خاطره شهيدشان را گرامی دارند و سپس به مرور زمان جامعه مخاطب و شیفتگان این سفر روحانی گسترده و گسترده‌تر شد تا آنجا که مقام معظم رهبری، حضرت امام خامنه‌ای(مدضله‌العالی) در دو نوبت راهی مناطق جنگی شدند.

برهمین اساس، 20 اسفند ماه به مناسبت نخستين حضور مقام معظم رهبري در راهيان نور به روز ملي راهيان نور نامگذاري شده است.

این سفر معنوی و سراسر آموزنده را میتوان جریان عظیم فرهنگی دانست که به یکی از پرمخاطب‌ترین عرصه های فرهنگی کشور، با تأثیرگذاری مثبت در فرهنگ عمومی جمهوری اسلامی ایران تبدیل شده و جزو مؤثرترین راه های مقابله با جنگ نرم دشمن و استفاده از ثروت غنی و سرچشمه قوی دوران دفاع مقدس به شمار می‌آید.

بدون شک، جاذبه شهدا و موضوعات فرهنگی مرتبط با دفاع مقدس، بستری پاک و مقدس را برای جوانان و نوجوانان این مرز و بوم و سایر نقاط جهان فراهم آورده تا در گذر تاریخی آن، با مفاهیم ارزشی جهاد در راه خدا و ایستادگی و مقاومت در برابر سلطه‌گران جهانی آشنا سازد.

راهیان نور، فرصتی ارزنده و طلایی برای دستیابی به نشاط روحی و معنوی است؛ بویژه آنگاه که این سفر بی‌همتا و بی‌نظیر با ایام نوروز و سال نو متقارن می‌شد و چه جایی بهتر از خاکریزهای جنگ، با عطر شهدا برای تحویل سال.

نوروز 1400، دومین نوروزی است که به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا، این میهمان ناخوانده، امکان سفر راهیان نور وجود ندارد و این توفیق از همه ما سلب شده است؛ کافیست، یک سال در این فضای روحانی حضور داشته باشید تا حال و هوای خاص آن همیشه در ذهن و خاطر انسان مانا و ماندگار شود.

شاید جسم و تنمان امسال در جبهه‌های جنوب و غرب نباشد ولی دلمان را راهی خواهیم کرد؛ آن هم به نیابت از سردار دل‌ها، سردار رشید اسلام، شهید حاج قاسم سلیمانی و دیگر شهدای انقلاب عزیزمان.

مجددا گرامی می‌داریم، ۲۰ اسفندماه، فرارسیدن روز ملی راهیان نور را؛ 

امیدواریم به حق سرور و سالار شهیدان و مظلومیت شهدای عزیزمان، هرچه زودتر از شر این ویروس نحس و عالم‌گیر رهایی یابیم و سال آینده، کنار یکدیگر، هم‌نوای حاج صادق آهنگران و راویان جنگ باشیم.

انشاءا...


حسین ضیایی

فعال فرهنگی و رسانه

کارشناس ارشد علوم ارتباطات

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار