با رایزنی اتاق بازرگانی بندرعباس در حوزه بین المللی:
رئیس اتاق بازرگانی بندرعباس از گسترش و افزایش مناسبات تجاری هرمزگان و سنگال خبر داد.
کد خبر: ۹۴۳۰۳۲
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۴ 23 February 2021

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان، محمد رضا صفا در نشست آنلاین معرفی فرصت ها و توانمندی های تجاری وسرمایه گذاری اتاق بازرگانی بندرعباس و داکار اظهار داشت: استان هرمزگان یک استان با ظرفیت بسیار بالا در ابعاد مختلف است.
وی افزود :هرمزگان با وجود ظرفیت های کم نظیر به بهشت سرمایه گذاران و پایتخت اقتصادی و تجاری ایران معروف است.

صفا خاطرنشان کرد :استان هرمزگان از هر چهار قابلیت شبکه‌های ارتباطات زمینی، ریلی، هوایی ‌ودریایی برخوردار است و با استفاده از ظرفیت حمل و نقلی این استان دسترسی منطقه غرب آفریقا به آسیای میانه کاملا امکان‌پذیر است.
وی افزود:وجود ذخایر نفت و انرژی، پتروشیمی، گردشگری دریایی، کشتی‌سازی، صید و صیادی، ترانزیت دریایی، وجود محصولات با ارزش کشاورزی با قابلیت صادرات به کشورهای مختلف دنیا تنها بخشی از ظرفیت‌ها و توانمندی‌هایی این استان است که اهمیت توسعه تجارت این استان را دوچندان می کند.

رئيس اتاق بازرگانی بندرعباس گفت:سرمایه گذاران در هرمزگان از معافیت مناطق ویژه، مناطق آزاد و شهرک‌های صنعتی برخوردار هستند.
صفا بیان کرد: وجود همه این ظرفیت‌ها در کنار مجتمع بندری شهید رجایی که دروازه طلایی واردات و صادرات کشور است اهمیت دوچندانی به این استان اقتصادی داده است.

وی گفت: حدود ۸۵ درصد از عملیات تخلیه و بارگیری کالا‌های کانتینری کشور در بندر شهید رجایی انجام می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی بندرعباس تصریح کرد: بدون شک حمایت دو کشور از مناسبات بانکی و فراهم کردن زیرساخت‌ها برای سرمایه‌گذاری، اعطای روادید به اتباع و فعالان اقتصادی ایرانی، تصویب و عملیاتی کردن اجتناب از اخذ مالیات و معافیت‌های گمرکی از کالاهای ایرانی از مهم ترین خواسته های فعالین اقتصادی برای توسعه روابط تجاری در سطح بین المللی است.
صفا ادامه داد: بخش خصوصی ایران با جدیت و علاقه مندی بسیار به توسعه روابط تجاری و اقتصادی با آفریقا، ازجمله کشور سنگال که آن را دروازه ورود به منطقه غرب آفریقا نامیده اند نگاه می کند.

وی عنوان کرد: سنگال می تواند فرصت مناسبی برای ورود کالاهای ایرانی به منطقه غرب آفریقا را فراهم کند. همچنین امکان صادرات مجدد محصولات ایرانی از طریق سنگال به کشورهای عضو با تعرفه بسیار کم فراهم است.

رئیس اتاق بازرگانی بندرعباس گفت: همکاری های آموزشی در زمینه تولید برخی محصولات کشاورزی و غذایی و توریسم از دیگر زمینه های دارای مزیت برای توسعه مناسبات تجاری و اقتصادی دوجانبه بین هرمزگان و سنگال است.

صفا افزود: به نمایندگی از بخش خصوصی هرمزگان آمادگی کامل فعالان اقتصادی را برای نقش آفرینی در توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری دوجانبه اعلام می نمایم.
رئيس اتاق بازرگانی بندرعباس تصریح نمود: با توجه به موقعیت جغرافیایی سنگال و بندر داکار به عنوان پایگاه دریایی، این کشور و شهر داکار ‌می‌تواند به پایگاه صادراتی ایران به کشورهای غرب آفریقا تبدیل شود.

صفا اظهار کرد: همچنین تبادل هیات‌‌های تجاری، پس از پایان شیوع بیماری کرونا ‌می‌تواند به گسترش همکاری‌‌ها کمک کند که ما آمادگی کامل خود را درا ین زمینه اعلام می داریم.

وی خاطرنشان کرد :ما پیشنهاد می کنیم که اتاق داکار فهرستی از کالاهای مورد نیاز خود را برای اتاق بندرعباس ارسال نماید تا در اختیار تشکل ها و فعالان اقتصادی قرار گیرد و صادرات به صورت هدفمند به این کشور صورت پذیرد و پیشنهاد می کنم تفاهمنامه همکاری دوجانبه بین اتاق بازرگانی بندرعباس و داکار با هدف گسترش ارتباطات اقتصادی دوجانبه منعقد شود که بدون شک این تفاهمنامه می تواند سرعت ارتباطات انتقال اطلاعات و نحوه ارتباطات را بیشتر و هدفمند نماید.

صفا در پایان از حمایت ها و تعامل رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در بندرعباس قدردانی کرد.

انتهای پیام/ز465

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار