رزم‌حسینی در یزد:
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه هیچ‌گونه خام‌فروشی در سنگ آهن کشور نداریم، گفت: ۵ هزار پهنه معدنی از انحصار عده‌ای خاص خارج و به مزایده گذاشته می‌شود.
کد خبر: ۹۴۲۷۵۵
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۸ 22 February 2021

علیرضا رزم حسینی در حاشیه سفر به بافق در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار داشت: سرمایه‌گذاری خوبی در حوزه سرب و روی در کشور رخ داده و معادن سرب و روی استان یزد هم از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار هستند.

وی با تأکید بر اینکه بحث اکتشاف معادن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است تصریح کرد: در حوزه اکتشافات حتماً باید تلاش بیشتری داشته باشیم و نقش سرب و روی را در اقتصاد کشور بالا ببریم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: ما نیاز داریم که برای خودمان و صادرات اکتشافات در حوزه سرب و روی را افزایش دهیم و فعالیت‌های معدنی گسترده‌تری در این زمینه انجام دهیم.

رزم‌حسینی با بیان اینکه یکی از معادن بزرگ سنگ آهن کشور در استان یزد است بیان کرد: با اقدامات و پیگیری‌های صورت گرفته در چند سال گذشته واحدهای فولادی در استان یزد ایجاد شده و الان لازم است برای خوراک مورد نیاز این واحدها، اکتشافات بیشتری انجام دهیم.

وی گفت: با توجه به اینکه استان یزد و شهرستان بافق به لحاظ معدنی از جایگاه بالایی برخودار هستند حتما باید زمینه‌ای فراهم شود تا این استان‌ بتواند در پهنه‌های شناسایی شده جدید فعالیت بیشتری داشته باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: شرکت‌های خصوصی در حوزه اکتشافات ورود پیدا کرده‌اند و وزارت صنعت، معدن و تجارت هم در این زمینه اقدامات لازم را انجام می‌دهد تا بتوانیم چرخه فولاد در کشور و استان یزد را روز به روز تکمیل‌تر کنیم.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار