امام جمعه یزد:
نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد بر لزوم ورود جدی تیم‌های کارشناسی از هلال احمر برای پیشگیری از بروز حوادث تاکید کرد.
کد خبر: ۹۴۱۷۱۳
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۹ 18 February 2021

آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار با سرپرست سازمان امداد و نجات هلال احمر اظهار داشت: کار هلال احمر وظیفه‌محور است و اگر تکلیف محوری نیز به آن اضافه شود و امدادگران، نجات را یک تکلیف شرعی بدانند، علاوه بر اینکه کار آنها یک عبادت محسوب می شود، احساس مسئولیت بیشتری نیز در این زمینه خواهند داشت.

وی تاکید کرد: اگر امدادگران در کار خود احساس تکلیف کنند، برای نجات انسان‌ها دقیق‌تر عمل می کنند و خود را به آب و آتش می زنند.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه یزد در مرکز کشور قرار گرفته و روزانه هزار کامیون از جاده های این استان عبور می کنند، افزود: یزد از نظر اجتماعی نیز دارای شرایط خاصی است و احتمال بروز حوادث در چنین شرایطی بسیار است.

امام جمعه یزد تصریح کرد: بر این اساس هلال احمر باید در حوزه پیشگیری‌ها ورود کند و به عنوان یک پدافند غیرعامل عمل کند.

وی یادآور شد: گروه‌های کارشناسی توسط هلال احمر تشکیل شود و موارد حادثه خیز را به مردم و مسئولان گوشزد کنند و به طور مستمر، پیگیر رفع مشکل باشند.

ناصری تصریح کرد: برای پیشگیری‌ها باید ساز و کاری وجود داشته باشد و هر کجا احساس می کنید خطری مردم را تهدید می کند، تذکر جدی دهید و در کنار آسیب‌شناسی، پیگیری مستمر را در دستور کار خود قرار دهید.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار