عضو شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اینکه در حال حاضر تنها چند پارکینگ سطح شهر همچون نشاط و هدایت مکانیزه است و ورود و خروج خودرو به صورت الکترونیکی کنترل می‌شود گفت: همچنان که شاهد هستیم مقابل پارکینگ‌ها تابلویی نصب شده است که پارکینگ مسئولیتی در قبال خودرو ندارد، در این راستا مکانیزه کردن پارکینگ‌ها به جهت بررسی دقیق تعرفه‌ها و همچنین کنترل امنیت خودروها ضروری است و در دستور کار قرار دارد.
کد خبر: ۹۴۰۶۰۳
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۳ 14 February 2021

تابناک فارس به نقل از فارس: به طور کلی پارکینگ‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند، پارکینگ‌هایی که مربوط به نگهداری خودروهای توقیفی و یا متخلف بوده و تحت نظارت راهنمایی و رانندگی فعالیت می‌کنند و پارکینگ‌های سطح شهر که با نظارت شهرداری فعال هستند.

کمبود پارکینگ در نقاط پرتردد شهری و هسته مرکزی شهر شیراز نیز که منجر به بروز ترافیک می‌شود از دیگر مسایلی است که در این گزارش به ان پرداخته شده است.

سرهنگ موسوی در این باره به فارس گفت: پارکینگ‌های سطح شهر که محل نگهداری خودروهای توقیفی هستند تحت نظارت نیروی انتظامی بوده و از طریق دوربین‌های نظارتی کنترل می‌شوند‌.

رئیس اداره عملیات پلیس راهور فارس تعیین نرخ تعرفه پارکینگ‌ها را متغیر و منوط به تصمیم بنیاد تعاون نیروی انتظامی عنوان کرد.

وی با اشاره به نظارت و کنترل پارکینگ‌ها به لحاظ حفظ امنیت خودرو و وسایل، گفت: در پارکینگ‌های تحت نظارت از طریق دوربین‌های تعبیه شده کنترل دقیق صورت می‌گیرد و شخص پارکینگ‌دار پاسخگوی امنیت خودرو است؛ لذا افراد با مراجعه مستقیم به پارکینگ امکان تحویل خودرو را ندارند و حتما باید از طریق مراجعه به دفاتر پلیس+۱۰ و طی کردن مراحل اداری مجوز تحویل خودرو را دریافت نمایند.

وی افزود: مشاهده هر گونه تخلف در پارکینگ‌های تحت نظارت پلیس، تحت بررسی توسط بنیاد تعاون نیروی انتظامی قرار گرفته، بازرسی از پارکینگ‌ها به صورت رندم نیز صورت گرفته و اگر خسارت احتمالی وارد شده باشد برخورد قانونی را به دنبال خواهد داشت.

موسوی در ادامه نحوه تعیین نرخ پارکینگ را بر اساس نوع خودرو متفاوت عنوان کرد و آن را تابع تصمیم بنیاد تعاون نیروی انتظامی دانست.

وی در ادامه افزود: اگر خودرویی در مدت توقف در پارکینگ دچار خسارت شده باشد از طریق دفاتر پلیس+۱۰ قابل پیگیری است.

در ادامه و با توجه به اینکه پارکینگ‌های بسیاری نیز تحت مدیریت شهرداری شیرازی قرار دارد، موضوع را از سوی رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا پیگیری کردیم.

نواب قائدی نرخ‌گذاری پارکینگ‌های شهری را توسط شورای شهر با پیشنهاد شهرداری عنوان کرد و گفت: به جهت اینکه بخشی از پارکینگ‌ها تحت نطارت سازمان صمت قرار دارد، طبق تفاهم‌نامه‌ای با این سازمان نرخ مصوب پارکینگ‌های شهری در شورا مصوب می‌شود.

وی در پاسخ به چگونگی حفظ امنیت خودروها گفت: متاسفانه نگهداری از خودروها در حال حاضر به روش سنتی انجام می‌شود و فعلا امکان مکانیزه شدن پارکینگ‌ها وجود ندارد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اینکه در حال حاضر تنها چند پارکینگ سطح شهر همچون نشاط و هدایت مکانیزه است و ورود و خروج خودرو به صورت الکترونیکی کنترل می‌شود گفت: همچنان که شاهد هستیم مقابل پارکینگ‌ها تابلویی نصب شده است که پارکینگ مسئولیتی در قبال خودرو ندارد، در این راستا مکانیزه کردن پارکینگ‌ها به جهت بررسی دقیق تعرفه‌ها و همچنین کنترل امنیت خودروها ضروری است و در دستور کار قرار دارد.

در بخش دیگری از این گفتگو به بحث کمبود پارکینگ نیز اشاره شد و رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا در این باره اظهار داشت: در حوزه مرکزی شهر نباید پارکینگ وجود داشته باشد چراکه موجب تشدید ترافیک در این مراکز می‌شود و تعبیه پارکینگ در نقاط مرکزی شهر به نوعی دعوت به سفر به این نقاط است.

قائدی با بیان اینکه اکثر مراکز پزشکی و خرید شهر شیراز نیز در هسته مرکزی شهر واقع شده است، گفت: بنا بر افزایش پارکینگ در این نقاط نیست بلکه باید تمرکز زدایی در این نقاط صورت گیرد تا شاهد کاهش بار ترافیک شویم.

وی همچنین برای پوشش پارک خودرو در ایام شلوغ سال همچون عید نوروز نیز از تعبیه پارکینگ‌های مقطعی خبر داد که در مدتی کوتاه برای پارک خودروی مسافران در نطر گرفته می‌شوند.

این عضو شورا در پایان از انجام مراحل مزایده دو پارکینگ سرای نور در دروازه کازرون و پارکینگ حضرتی در نزدیکی حرم هر یک به گنجایش ۴۰۰ خودرو خبر داد که به زودی به پارکینگ‌های سطح شهر اضافه می‌شوند.

برچسب ها: پارکینگ ، شیراز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار