رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قم گفت: مهلت تعیین‌شده در ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی تا ۳۰ بهمن‌ماه بوده و دیگر تمدید نمی‌شود.
کد خبر: ۹۴۰۴۶۶
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶ 14 February 2021

به گزارش تابناک قم، غلامرضا صدفی در خصوص ترخیص موتورسیکلت‌های توقیفی از پارکینگ اظهار داشت: در بحث ترخیص، موتورسیکلت‌ها به دو قسمت تقسیم‌شده است، یک دسته برابر دستورالعمل‌های واصله قبل از 29 اسفندماه سال 98 شامل موتورسیکلت‌های رسوبی هستند.

رئیس پلیس راهنمایی رانندگی استان قم افزود: برای افرادی که موتورسیکلت‌هایشان در پارکینگ است امتیازاتی ویژه ترخیص در نظر گرفته‌شده است و در بحث گواهینامه به تعهد بسنده می‌کنیم که در مورد شرایط ترخیص، اطلاع‌رسانی جامعی انجام‌شده است.

وی با بیان اینکه خلافی موتورسیکلت‌ها اگر دو برابر شده به اصل جریمه برمی‌گردد و اصل جریمه تقسیط می‌شود، تصریح کرد: در بیمه‌نامه موتورسیکلت نیز صرفاً به یک تعهد بسنده می‌کنیم و هزینه پارکینگ طبق مصوبه هیئت دولت در سال 1394 محاسبه می‌شود ‌که بسیار ناچیز و اندک است.

صدفی ابراز کرد: با توجه به اینکه مهلت تعیین‌شده در ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی تا 30 بهمن‌ماه بوده و دیگر تمدید نمی‌شود تقاضا داریم تا پایان این طرح، مالکین و متصرفین که موتورسیکلت‌هایشان در پارکینگ است به دفاتر پلیس به اضافه 10 مراجعه و نسبت به ترخیص موتورسیکلت اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: درصورتی‌که صاحبان موتورسیکلت‌های رسوبی به ترخیص اقدام نکنند در پایان طرح موتورسیکلت‌ها به‌عنوان اموال بلاصاحب به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) یا اموال تملیکی تحویل داده می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قم با تأکید بر اینکه اگر نام شخص در هنگام توقیف موتور، روی قبض پارکینگ نوشته شده به‌عنوان متصرف محسوب می‌شود، یادآور شد: اگر شخص قبض خود را گم کرده باشد سوابقش در پارکینگ ‌موجود است و می‌توانند برای دریافت قبض به پارکینگ مراجعه و نسبت به ترخیص اقدام نمایند.

وی عنوان کرد: از طریق فضای مجازی و صداوسیما بارها موضوع ترخیص موتورسیکلت‌ها اطلاع‌رسانی شده و در چندین نقطه شهر بنرهای بزرگی را نصب کرده‌ایم و برای تعداد زیادی از اسامی افرادی که شماره تلفن‌شان روی قبض‌های پارکینگ نوشته شده نیز از سیستم شماره‌گذاری و بر اساس پلاک، پیامک ارسال کرده‌ایم.

صدفی با اشاره به اینکه اگر افرادی مدارک موتورسیکلت را گم کرده‌اند باید مراجعه کرده و اقدامات قانونی را انجام دهند تا اسناد و مدارک موتورسیکلت را بگیرند، اضافه کرد: در این زمینه باید با پیمودن مراحل قانونی موضوع را در روزنامه کثیرالانتشار ثبت کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قم اظهار داشت: این افراد بعد از ده روز می‌توانند به قسمت شماره‌گذاری راهنمایی و رانندگی در مرکز تعویض پلاک مراجعه نمایند و بعدازآن که موتورسیکلت بازدید می‌شود، اقدامات قانونی برای صدور مدارک با توجه به اسنادی که ارائه می‌دهد انجام می‌شود و می‌توانند موتورسیکلت‌ها را ترخیص کنند.

وی در ادامه پیرامون برخی مشکلات در پرداخت عوارض آزاد راهی به‌صورت الکترونیکی تصریح کرد: در این خصوص مراجعاتی در سطح استان به پلیس راهور داشته‌ایم که باید از طریق شرکت سپندار که مجری این طرح بوده اقدام شود.

صدفی عنوان کرد: ما بر اساس وظیفه خودمان در راستای حق مردم کوتاهی نمی‌کنیم و پیگیر این موضوع هستیم، شهروندان در جهت پیگیری مشکلات در پرداخت عوارض از طریق شماره 02163468531 با شرکت سپندار تماس بگیرند.

رئیس پلیس راهنمایی رانندگی استان قم در مورد توقیف موتورسیکلت تصریح کرد: ما بر اساس قانون در چندین دوره می‌توانیم موتورسیکلت را متوقف کنیم اما آنچه در حال حاضر شرایطی را برای مراعات حال مردم در نظر گرفته‌ایم، چون موتورسیکلت معمولاً توسط قشر ضعیف جامعه برای ایاب و ذهاب و امرارمعاش مورداستفاده قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در این زمینه شهرداری یک اتوبوس فرهنگی آموزشی طراحی کرده است که در داخل اتوبوس مانیتور و صندلی برای نشستن وجود دارد و به‌صورت موقت صاحب موتورسیکلتی که تخلف انجام داده و کلاه ایمنی استفاده نکرده در داخل اتوبوس به مدت نیم ساعت تحت آموزش قرار می‌گیرد.

صدفی گفت: فرهنگ رانندگی صحیح دارای اهمیت زیادی است، زیرا موتورسیکلت، آسیب‌پذیری بالایی دارد و بعد از آموزش باید موتورسیکلت‌سواران از کلاه ایمنی استفاده کنند، دراین‌باره به‌واسطه اجرای قانون و مقررات امیدوار هستیم یک تصادف نیز نداشته باشیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار