مثل همه اپلیکیشن‌ها، برنامه‌های پیام‌رسان نیز رقیب یکدیگر هستند. پلتفرم‌هایی مانند واتساپ، تلگرام، سیگنال، لاین و … کاربران مختص خود را داشته و پا‌به‌پای هم پیش می‌روند، با این تفاوت که بعضی‌ها موفق‌تر هستند و کاربران بیشتری دارند.
کد خبر: ۹۳۷۸۴۹
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴ 04 February 2021
تلگرام واتساپ

به گزارش تابناک سمنان اخیرا، همان‌طور که احتمالاً می‌دانید، واتساپ شرایط حریم خصوصی خود را تغییر داد که دسترسی به اطلاعات کاربران را دستخوش تغییر می‌کرد. این تغییر و اعتراض بسیاری از کاربران در سراسر دنیا، باعث شد که رقابت سنگینی بین واتساپ و تلگرام آغاز شود.

باید خاطرنشان کرد که واتساپ به کاربران خود در یک پیامی هشدار داد که یا شرایط جدید حریم خصوصی را قبول کنند و یا قید استفاده از این پلتفرم را بزنند. اگر می‌خواهید از واتساپ کوچ کنید و به پیام‌رسان دیگری بروید، یا حتی اگر نمی‌خواهید این کار را بکنید، مقایسه واتساپ و تلگرام و دانستن ویژگی‌های این دو می‌تواند برای همه لازم باشد تا مشخص شود رقبای پلتفرم‌های اجتماعی برای جذب کاربران چه قابلیت‌هایی را برای پیام‌رسان خود درنظر می‌گیرند.

کدام یک برای ایجاد گروه بهتر است؟

هر دو اپلیکیشن این اجازه را به کاربر می‌دهد تا گروه‌های مختلفی را در پلتفرم خود ایجاد کنند. کاربران در این گروه‌ها می‌توانند به ارسال پیام، ارسال صدا و ارسال تصویر بپردازند. اگرچه در گروه‌های واتساپ فقط ۲۵۶ نفر می‌توانند حضور داشته باشند. از آن طرف، این عدد در تلگرام ۲۰۰۰۰۰ نفر است!

کدام برای استفاده در دستگاه‌های مختلف بهتر است؟

هم واتساپ و هم تلگرام نسخه‌ ویندوزی هم دارند و کاربران می‌توانند دستگاه‌های خود را به یکدیگر لینک کنند. با این وجود، تلگرام قابلیتی به نام «پشتیبانی چند دستگاه» دارد که کاربران می‌توانند هنگامی که تلفن همراهشان در دسترس نیست نیز از طریق لپ‌تاپ وارد حساب کاربری خود در این پلتفرم شوند. اما کاربران واتساپ برای استفاده نسخه ویندوز و حتی نسخه وب، نیازمند اتصال دائمی گوشی به اینترنت هستند.

کدام برای پرداخت پول مناسب‌تر است؟

در این‌جا واتساپ دست بالا را دارد. قابلیت واتساپ پی (WhatsApp Pay) در هند راه‌اندازی شده است. در مقابل تلگرام هیچ‌گونه قابلیت پرداختی ندارد و مشخص نیست که می‌خواهد این قابلیت را اضافه کند یا خیر.

واتساپ

مقایسه بخش رسانه

خیلی از کاربران از این موضوع شکایت دارند که به‌هنگام ارسال یک تصویر و یا ویدئو، واتساپ حجم آن‌ها را تا حد زیادی کاهش می‌دهد که روی کیفت عکس یا فیلم ارسالی تاثیر می‌گذارد، اما تلگرام به‌هنگام ارسال یک تصویر یا ویدئو، گزینه‌ای را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که آیا می‌خواهند فایل مربوطه را فشرده کنند یا این‌که به حجم و فرمت اصلی آن فایل را به کاربر دیگر ارسال کنند. قابلیتی که در واتساپ وجود ندارد.

چت و گفتگوی مخفی

یک ویژگی جذاب تلگرام قابلیت چت مخفی (Secret Chat) است که مشابه آن در واتساپ وجود ندارد. در این نوع گفتگو، که کاملاً رمزگذاری‌ شده است، کاربران می‌توانند تایمر را برای هر پیام خود تعریف کنند تا بعد از گذشت مدت‌زمان مشخص (مثلاً ۵ ثانیه) پیام به‌صورت خودکار حذف شود. البته گزارش شده است که واتساپ در حال کار روی چنین قابلیتی است و امکان دارد به‌زودی منتشر شود.

تلگرام

کدام بهتر است؟

هردو پیام‌رسان قابلیت‌هایی دارند که آن‌ها را در زمره بهترین‌ها قرار می‌دهند. همه می‌دانیم که تمام اپلیکیشن‌های پیام‌رسان، به‌نوعی اطلاعات کاربران را جمع‌آوری می‌کنند و به آن دسترسی دارند. در این میان، به‌نظر می‌رسد واتساپ اطلاعات بیشتری از کاربران خود می‌گیرد و قوانین حریم خصوصی جدید این شرکت نیز تاییدیه این موضوع است.

Whatsapp-Telegram

واتساپ اطلاعاتی شامل شماره تلفن کاربر، Email ID، موقعیت، مخاطبین، ID دستگاه، اطلاعات تبلیغات، اطلاعات پرداخت، محتوای کلی کاربر و … را در اختیار دارد. از آن طرف، تلگرام ادعا می‌کند که فقط به ایمیل، شماره تلفن و ID دستگاه دسترسی دارد. از این روی، اگر به فکر حریم خصوصی هستید، شاید تلگرام گزینه بهتری باشد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: تکفارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار