مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد:بیش از ۴۲ هزار جلد کتاب از سوی کتابسرای این اداره کل از ابتدای امسال تا پایان دی در میان مراکز فرهنگی و جوامع هدف اهدا شد.
کد خبر: ۹۳۷۲۳۲
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰ 02 February 2021

 به گزارش تابناک ایلام؛عمران خودآموزبیان کرد: از ابتدای امسال بیش از ۴۲ هزار جلد کتاب در موضوعات، مذهبی، ادبی، دفاع مقدس و جنگ،آیینی، هنری، ورزشی، تخصصی، علمی، سیاسی، اجتماعی، ایلام شناسی، ادبیات عامیانه و... برای مخاطبان بزرگسال و کودک و نوجوان توزیع شده است.

وی افزود : فعالیت «کتابسرا» به عنوان مرکزی فرهنگی با نظارت این اداره کل  اقدامات خوبی را انجام داده و تلاش داشته تا با برنامه ریزی های هدفمند و با نظارت این اداره کل ضمن شناسایی جوامع هدف،کتاب های لازم و مناسب  را تهیه و به موقع تحویل دهد و نقشی موثر در توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی ایفا کنند.

وی بیان کرد: همه در برابر بالندگی فردی و اجتماعی و ارتقای شعور و دانایی مردم، وظیفه داریم و اهدا کتاب به این جریان کمکی شایسته و موثر می کند و هر چه اهدا و توزیع هدفمند و با برنامه ی کتاب در میان جوامع هدف پررنگ تر و گسترده تر باشد، دانایی و خردورزی اجتماعی افزایش پیدا می کند و در نتیجه بلوغ اجتماعی و فردی و آگاهی مدنی را بیشتر و بهتر شاهد خواهیم بود.

عمران خودآموز گفت: توسعه و گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی تنها وظیفه ی ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها نیست بلکه تمام ادارات و ارگان ها و حتی سازمان های مردم نهاد در پویش اهدای کتاب و تلاش در مسیر کتابخوان کردن مردم، مسئولیت دارند.

وی با تاکید بر اینکه  خوشبختانه حمایت های وزارت در بخش ارسال کتاب و تخصیص اعتبار برای حمایت از مولفان و ناشران بومی در بالابردن سطح کتابخوانی عمومی بسیار موثر بوده است،  از تلاش‌های معاونت امور فرهنگی و رسانه ای، واحد کارشناسی بخش کتاب و نشر، امور فرهنگی، مدیر مؤسسه فرهنگی هنری اقلیم هشت ایلام و همکاران این مؤسسه در اجرای برنامه های توسعه کتاب و کتابخوانی در استان، تقدیر کرد./ع

بیشتر بخوانید:

کتابداران ایلامی در شرایط دورکاری نیز بهترین نقش را در راستای ترویج کتابخوانی ایفا می کنند

برگزاری مسابقه کتابخوانی «در مکتب حاج قاسم» در ایلام

اعضای کتابخانه‌های عمومی در مناطق قرمز و نارنجی چکار کنند؟

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار