رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: چهره جنجالی حمله به کنگره: فریب ترامپ را خوردم / دهنوی: مجلس اجازه نمی‌دهد طبقه «جهانگیری» با ارز رانتی ارتزاق کند / عذرخواهی زیباکلام در پی مناظره با خسرو معتضد و… رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۳۴۷۱۵
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۰ 24 January 2021
تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

گلایه های تند و صریح محمدرضا عارف 

رئیس فراکسیون امید مجلس دهم:اگر کسی دنبال کارهای بلندمدت و ماندگار برود، به بی عرضگی و سکوت کردن متهم می شود.ما به گونه ای رفتار کرده ایم که توقع برخی از افراد جامعه این شده است که شعار بدهیم و فریاد بکشیم به خصوص که اگر در داد کشیدن به بخش هایی از نظام بر بخورد، شب رو آنتن می رویم.کسی دیگر توجه نمی کند شعاری که داده می شود آیا دردی را دوا می کند؟مهمترین دلیل ناکارآمدی دولت‌ها، ناکارآمدی مدیریت است.وقتی یک مدیر حتی در داخل یک جریان سیاسی و یک دولت تغییر می کند، برنامه های در حال اجرا بعضا متوقف می شود./ایسنا

صادق خرازی به حسین شریعتمداری: به علی کریمی بخاطر دستبند سبز می گویی بی صلاحیت 

صادق خرازی در مناظره ای تلویزیونی خطاب به حسین شریعتمداری، مدیر مسئول روزنامه کیهان گفت:آقای شریعتمداری عزیز شما همان کسی هستید که آن اهانت را به آیت‌الله سیستانی کردید و رابطه ما با عراق را از اوج به زیر آوردید.شما به دروازه توبه رسیدید. رئیس جمهور و نخست وزیر عراق موضع گرفت علما موضع گرفتند نکند انتظار داشتید حوزه های علمیه هم به خاطر کیهان تعطیل شود.چون علی کریمی یک دستبند سبز بسته ادعا می‌کنید صلاحیت ریاست بر فدراسیون فوتبال را ندارد این دیدگاه کشور را نابود کرده است. شما در کیهان نشستید و خودتان را قیم مردم ایران می‌دانید.ممکن است در روزنامه کیهان جاسوس وجود داشته باشد.در روزنامه کیهان در سال های ۷۲ و ۷۳ مطلبی راجع به تهاجم فرهنگی نوشته شد که برداشت شده از مجله ای به نام اسکرو بود که به آیات قرآن اهانت کرده بودهیچ یک از سران اصلاحات؛ وابسته نیستند اما شما (روزنامه کیهان) به آیت الله سیستانی اهانت کردید و همه عراق و منطقه را به هم ریختید.

عنابستانی: در حال جمع و جور کردن کار هستیم/ تا شب بیانیه می‌دهم

علی اصغر عنابستانی در واکنش به ماجرای سیلی زدن به سرباز راهور ناجا گفته مشغول جمع و جور کردن کارها هستیم. تا شب بیانیه می‌دهمصبح امروز سردار حمیدی رییس پلیس راهور ناجا گفته مدارک به اندازه کافی وجود دارد که نشان می‌دهد علی اصغر عنابستانی به صورت سرباز امیدی اکبری سیلی زده است.

چهره جنجالی حمله به کنگره: فریب ترامپ را خوردم

«آنتونی چنسلی» از چهره‌های جنجالی حمله اخیر به کنگره آمریکا گفته است، فریب «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق این کشور را خورده بود.وکیل جنسلی به نقل از این عامل حمله به کنگره گفت: «او بسیار بسیار پشیمان است، نه فقط به این دلیل که فریب رئیس جمهور را خورد بلکه به این دلیل که چنین فریبی او را در موقعیتی قرار داد که تصمیمی گرفت که نباید آن را اتخاذ می‌کرد»./فارس

آمار عجیب دیدار سفیران روسیه و چین با مقام‌های مجلس یازدهم در عرض ۲۴۳روز

۲۴۳روز از مجلس یازدهم گذشته و سفیر روسیه ۹ دیدار رسمی با مقامات مجلس داشته؛ یعنی هر ۲۷روز یک‌بار؛یک بار با رئیس مجلس(دوم تیر)؛ یک‌بار با قاضی‌زاده هاشمی، نايب‌رئيس مجلس و رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه(۱۱آبان) و هفت بار با حسین امیرعبداللهیان، دستیار قالیباف در امور بین‌الملل (۱۰، ۱۸، ۲۳ و ۲۹ آذر؛ ۱۹ شهریور؛ دوم مرداد و ۱۲خرداد)

 ۲۴۳روز از عمر مجلس گذشته و سفیر چین هم شش‌بار بار با مقام‌های مجلس دیدار کرده؛ یعنی تقریبا هر ۴۰روز یک‌بار؛یک‌بار رئيس‌مجلس(چهارم تیر)؛ یک‌بار با امیر آبادی فراهانی، عضو هیات‌رئیسان مجلس و رئيس گروه دوستی پارلمانی ایران و چین(۲۵شهریور) و چهاربار با امیرعبداللهیان، دستیار قالیباف در امور بین‌الملل(۹، ۲۱ و ۲۵آذر، ۲۱آذر و ۲۵دی)./اسکان نیوز

دهنوی: مجلس اجازه نمی‌دهد طبقه «جهانگیری» با ارز رانتی ارتزاق کند

سید محسن دهنوی،در برنامه پرونده ویژه بودجه ۱۴۰۰ به بیان دلایل مخالفت مجلس با لایحه بودجه دولت پرداخت و گفت: برای اولین بار در طول تاریخ دولت‌های دنیا، دولت بودجه‌ای به مجلس داد که تراز نداشت و در پاسخ به دلایل آن اعلام شد که این ناترازی با صرفه جویی جبران می‌شود.وی با بیان اینکه بودجه تدوین شده از سوی دولت ۱۷۵ هزار میلیارد تومان کسری داشت، افزود: در صورت تصویب این بودجه سال آینده حداقل ۵۰ درصد تورم داشتیم.نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به مخالفت مجلس با ادامه پرداخت ارز ۴۲۰۰ در بودجه سال آینده، تصریح کرد: در سال ۹۷ دلار جهانگیری اختراع شد. از آن زمان تا امروز بیش از ۵۸ میلیارد دلار ارز جهانگیری توزیع شد که بیش از ۵۰۰ هزار میلیارد تومان رانت در پی داشت. با توزیع این دلار طبقه‌ای جدید به نام جهانگیری شکل گرفت و آنها صاحب ثروت‌های بادآورده شدند. ما در مجلس می‌گوییم این رانت باید متوقف شود.دهنوی با بیان اینکه عده‌ای دلار ۴۲۰۰ را گرفتند و بدون واردات، آن را در بازار آزاد فروختند، افزود: یکی از نتایج این اقدامات بر هم خوردن بازار ارز بود.وی با بیان اینکه ارزهای دولتی بی ضابطه پرداخت شد، تصریح کرد: گزارشی اعلام شد که ۲۸ میلیون دلار ارز ۴۲۰۰ در امارات فروخته شده است.عضو هیئت رئیسه مجلس بیان کرد: در یکی از مواردی که پیگیری شد، متوجه شدیم کسی که با نام او دلار دولتی دریافت کرده بود گچکار بوده و به اسم او کارت بازرگانی دریافت شده است. بحث ما جلوگیری از توزیع رانت سنگینی است که پول مردم است.دهنوی با بیان اینکه اهداف اختصاص ارز دولتی محقق نشد، گفت: با وجود اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی، قیمت مرغ با دلار ۱۶ هزار تومانی به دست مردم می‌رسد.وی با اشاره به عصبانیت‌ها از انجام اصلاحات بودجه، اظهار داشت: حالا که می‌خواهیم این رانت را حذف کنیم، صدا از جایی که انتظار نداریم در می‌آید.

واکنش محسن رضایی به سیلی زدن یک نماینده: سرباز باشیم نه سربار

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتشار توییتی نسبت به سیلی خوردن سرباز راهور توسط نماینده مجلس واکنش نشان داد.محسن رضایی در توییتر نوشت:سرباز، قلب میهن است. سرباز راهور یا ‎سرباز مرزبانی که از راننده یک مقام‌ مملکت، کارت شناسایی یا مجوز تردد بخواهد، نه تنها کار بدی نکرده بلکه به وظیفه خود عمل نموده و شایسته تقدیر است. سرباز باشیم نه ‎سربار.

رئیس صداوسیما از مردم و رئیس جمهور عذرخواهی کرد

رئیس سازمان صداوسیما بدلیل اظهارات نسنجیده مهمان شبکه چهار از مخاطبان فرهیخته رسانه ملی و ریاست محترم جمهوری عذرخواهی کرد.علی عسکری، رئیس رسانه ملی در نشست هفتگی با معاون و مدیران شبکه های سیما به اظهارات نسنجیده و دور از شان میهمان یکی از برنامه های زنده شبکه چهار اشاره و تاکید کرد :این اظهارات باعث تکدر خاطر بینندگان فهیم شبکه چهار سیما و خدمتگزاران دلسوز نظام شد و اینجانب با ابراز تاسف، از مخاطبان فرهیخته رسانه ملی و ریاست محترم جمهوری به نوبه خود عذرخواهی می کنم.وی رعایت اخلاق اسلامی ، اصول حرفه ای و پرهیز از اهانت در عین نقد سازنده را رویکرد محوری و همواره مورد تاکید رسانه ملی دانست و افزود :هر چند بارها تاکید شده مسئولیت اظهار نظر در برنامه های زنده بر عهده کارشناس مدعو است اما بیان چنین اظهاراتی از آنتن صدا و سیمای جمهوری اسلامی به هیچ وجه پذیرفتنی نیست و با هرگونه قصور و تقصیر برخورد قاطع می شود.

معاون رئیس جمهور: اهانت به شخص دوم مملکت در شان لباس روحانیت نیست

معاون پارلمانی رییس جمهوری لباس روحانیت را لباس ادب و آداب توصیف کرد و گفت:‌ فرد ملبس به این لباس نباید به مجموعه‌ای از کارگزاران نظام جمهوری اسلامی با ادبیاتی سخیف اهانت کند.حسینعلی امیری در واکنش به توهین یک روحانی در برنامه زنده تلویزیونی به رییس جمهور و کارگزاران نظام گفت: لباس روحانیت، لباس ادب و آداب، و لباس معنویت و اخلاق است. زیبنده نیست فردی ملبس به لباس روحانیت در رسانه ملی با میلیون‌ها بیننده از مرز ادب عبور و به دومین شخص مملکت که او نیز یک روحانی است، توهین کند.معاون پارلمانی رییس جمهوری خاطرنشان کرد: زیبنده نیست که این فرد با ادبیاتی سخیف و زشت به مجموعه ای از کارگزاران نظام اهانت کند.به گزارش ایرنا، مهمان یکی از برنامه‌های شبکه چهار سیما در یک برنامه زنده، اتهام‌های سخیفی را به رییس جمهوری و برخی مسوولان جمهوری اسلامی نسبت داد. این توهین با واکنش‌های فراوانی از سوی همه جناح‌های کشور، کارشناسان مسائل سیاسی و حقوقدانان روبرو شده است.

سرانجام ماجرای نامگذاری خیابانی به نام بازرگان در تهران

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: شهردار تهران مصوبه شورای شهر در مورد نامگذاری خیابانی در منطقه 2 به نام مهدی بازرگان را انجام نداده است.محمدجواد حق‌شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در صحن امروز شورای شهر درباره نامگذاری خیابانی به نام مهدی بازرگان، اظهار داشت:‌کمیسیون نامگذاری شورای شهر تهران خیابان سازمان آب در منطقه 2 را به نام مهدی بازرگان در نظر گرفت و 26 مرداد این قضیه به تصویب رسید.وی افزود: این مسأله به شهردار ابلاغ شد و بیش 95 روز از ابلاغ آن می‌گذرد ولی شهرداری آن را اجرا نکرده است.رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: این رویه غیرقابل قبول است و انتظار اجرای این نامگذاری را داریم.

عذرخواهی زیباکلام در پی مناظره با خسرو معتضد

صادق زیباکلام در یادداشتی در پی حواشی مناظره با خسرو معتضد، تاریخ‌نویس از وی عذرخواهی کرد.زیباکلام در اینستاگرام خود نوشت: قبل از هر سخن دیگری، من صمیمانه از همۀ دوستان، از جمله خودِ آقای معتضد، بواسطۀ رفتار بی‌ادبانه‌ام در مناظره با ایشان، عذرخواهی می‌نمایم. آنچه را که می‌نویسم، به‌هیچ‌روی درصدد توجیه رفتار ناشایستم نیستم. اما اصل ماجرا:

۱- سه‌سال پیش فردی که ایشان را نمی‌شناختم تماس گرفته و گفتند که درصدد ساخت یک مجموعه پیرامون رضاشاه هستند.عرض کردم شما میدانید که من با نگاه حکومتی پیرامون رضاشاه همراهی ندارم.نظرات من درمورد رضاشاه، بهیچ‌وجه قابل پخش از تلویزیون نیست.ایشان پاسخ دادند که تهیه‌کننده یک موسسۀ خصوصی است و قصد تولید برنامۀ موردپسند نظام هم نداریم.لذا ازمورخین و چهره‌های شناخته‌شدۀ ضد رضاشاه بنا نداریم دعوت نماییم.در پایان هم گفتند که تهیه‌کنندۀ مجموعه آقای بهروز افخمی هستند.

۲- فیلمبرداری طی چهار روز، بصورت فشرده، در استودیویی که تعلق به «حوزه هنری» داشت تا پاسی از نیمه‌شب انجام میگرفت.بیش از بیست برنامه درخصوص تمامی جنبه‌های دوران رضاشاه از کودتای سوم اسفند تا شهریور ۱۳۲۰.

۳- بجز من، درحدود ۶ الی ۷ نفر دیگر هم بودند که بدون‌استثناء مخالف، و در بهترین حالت، منتقد سرسخت رضاشاه بودند. من شاید در بیش از ده برنامه، در طی سه‌روز شرکت داشتم. در تمامی برنامه‌ها کار من شده بود دفاع از رضاشاه در مقابل روایت رسمی حکومتی.خودم معتقدم کارم بیش از آنکه دفاع از رضاشاه باشد، نشان‌دادن تحریف‌های روایت حکومتی پیرامون رضاشاه بود.

۴- خدا خدا می‌کردم زودتر تمام شودچون مناظره‌ها برایم حالت بازجویی پیدا کرده بود. تمامِ مدت و در هر بخشی مجبور بودم نشان دهم که روایت حکومتی چگونه در بهترین حالت روایتی ناقص و صرفاً در جهت محکومیت رضاشاه است.

۵- شب آخر بود که آقای افخمی گفتند ما آقای معتضد را در برنامه نداشتیم، اما دوستان نظرشان است که گفت‌وگویی هم با ایشان داشته باشیم. می‌دانم واقعاً خسته شده‌اید، اما این را من ازتون تقاضا می‌کنم. مابقی داستان را می‌دانید.

۶- من نمی‌دانم آقای بهروز افخمی و دیگران،چقدر دریافت کرده بودند. اما خوشحالم که علیرغم اعتراضات خان میرزا، من یک‌ریال هم دریافت نکردم.

۷- صداوسیما و اصول‌گرایان درست می‌گویند،من بیسوادم. اما کتابم پیرامون رضاشاه که به‌آن اجازۀ انتشار ندادند، حیّ و حاضر است. ایکاش نویسندگان و مورخین باسواد دولتی، یک‌مورد از آن کتاب را می‌توانستند نشان دهند که خلاف واقعیت است.

گلایه جهانگیری از مخالفان دولت

معاون اول رئیس جمهوری با بیان اینکه زمستان تمام شد و روسیاهی آن می‌ماند برای کسانی که با دولت همراهی نکردند و چوب لای چرخ ما گذاشتند، گفت: این روزهای زمستانی تمام خواهد شد و ملت ایران روزهای خوبی در پیش خواهد داشت.اسحاق جهانگیری در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در بمباران مسائل منفی قرار داریم، اظهار کرد: از بیرون کشور سعی می‌شود همواره پمپاژ منفی نسبت به آینده کشور و دستاوردهای کشور انجام شود و از داخل کشور هم متاسفانه گاهی اوقات به دلیل بدسلیقگی نسبت به مسائل کشور تلاش می‌شود، فضای منفی ایجاد شود.

معاون اول رییس جمهوری ادامه داد: همین نمایشگاه برای کسانی که به آینده و توسعه و پیشرفت ایران فکر می‌کنند، کفایت می‌کند؛ کسانی که به آینده، پیشرفت و توسعه ایران فکر می‌کنند، ببینند که فرزندان ایران در زیر مجموعه شرکت‌های مرتبط با مهمترین بخش اقتصادی یعنی نفت، گاز و پتروشیمی چه کارهایی بزرگی انجام داده‌اند و چه کارهای بزرگتری را در دست اجرا دارند.

جهانگیری با یادآوری اینکه پس از تحریم بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار از درآمدهای ارزی ما کاهش یافت، تاکید کرد: اما وزارت نفت با اقدام‌های شجاعانه توانست رکورد صادرات نفت و فراورده‌های نفتی را بشکند به طوری که صادرات فراورده‌های نفتی بیش از چهار برابر افزایش یافته است.

لطیفه گویی کیهان درباره اصلاح طلبان

روزنامه تحت مدیریت حسین شریعتمداری به توییت اخیر سعید حجاریان واکنش نشان داد.
روزنامه کیهان در ستون «گفت و شنود» شماره امروزش نوشت: گفت: یکی از مدعیان اصلاحات در مصاحبه با روزنامه زنجیره‌ای اعتماد گفته است؛ اگر یک نظامی رئیس‌جمهور بشود «بحران‌های قومی تشدید خواهد شد»!
گفتم: حالا بر فرض که یک نظامی رئیس‌جمهور بشود، چرا بحران‌های قومی پدید بیاید و تشدید بشود؟!
گفت: ایشان گفته است «زیرا آنها استدلال می‌کنند که چرا دولت مرکزی مسلح باشد و ما نباشیم»؟!
گفتم:‌ مگر وقتی یک غیر نظامی رئیس‌جمهور شود، دولت مرکزی مسلح نیست؟! و مگر نیروهای نظامی در سراسر کشور حضور ندارند؟! این دیگر چه استدلالی است؟!
گفت: با این حرف‌هایِ درپیتی و ‌صدمن یک‌غاز می‌خواهند مطرح باشند! وگرنه بعید است موضوعاتی به این سادگی را درک نکنند شاید هم از بس دنبال حاشیه‌‌سازی بوده‌اند، فرصت چند ورق مطالعه و چندر‌غاز تفکر را نداشته‌اند!
گفتم: یارو در قطب شمال با دو تا اسکیمو برخورد کرد و ازشون پرسید؛ سواد دارید؟ گفتند نه! پرسید؛ چرا؟‌ گفتند اینجا همیشه برف میاد و مدرسه‌ها تعطیله!

توقیف نفتکش ایرانی از سوی گارد ساحلی اندونزی

گارد ساحلی اندونزی دو نفتکش که یکی از آن‌ها ایرانی بود را توقیف کرد.به گزارش سی ان ان، گارد ساحلی اندونزی، دو نفتکش را که یکی از آن‌ها با پرچم ایران و دیگری با پرچم پاناما حرکت داشت را به ادعای آنچه «انتقال غیر قانونی سوخت» نامیده شده، توقیف کرد.
طبق گزارش سی ان ان، سرهنگ «Bakamla Wisnu Pramandita» رئیس روابط عمومی «آژانس امنیت دریایی» اندونزی موسوم به «باکاملا» در بیانیه‌ای اعلام کرد گزارش‌های اولیه نشان می‌دهد دو تانکر به نام‌های «MT Horse» با پرچم ایران و «MT Frea» با پرچم پاناما بوده اند.
در حساب رسمی توییتری گارد ساحلی اندونزی نیز آمده است ادعاهای اولیه چنین گزارش شده است که این دو نفتکش حقوق عبور و مرور را نقض کرده است.
همچنین بر اساس این ادعا، این نقض شامل انتقال نفت از یک کشتی به کشتی دیگر و نیز خاموش کردن سامانه شناسایی اتوماتیک در کشتی ها موسوم به « AIS» و نیز نشت نفت بوده است.

لفاظی دوباره وزیر خارجه فرانسه درباره برنامه هسته‌ای ایران

وزیر خارجه فرانسه یکشنبه بعد از ظهر به وقت تهران با تکرار ادعاهای واهی، برنامه هسته‌ای ایران را «خطرناک» توصیف کرد.

«ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه درباره برنامه هسته‌ای ایران گفت: «این یک وضعیت بسیار خطرناک است. دسترسی ایران به سلاح هسته‌ای عواقب قابل توجه ژئو استراتژیک دارد. ما در وضعیت مخالف آنچه که ترامپ می‌خواست قرار داریم.»
فرانسه در کنار انگلیس و آلمان سه عضو اروپایی گروهی هستند که از سال ۲۰۱۵ به توافقی با ایران بر سر برنامه هسته‌ای این کشور دست پیدا کرده‌اند. این توافق قرار بود در ازای ایجاد محدودیت‌ در بخش‌هایی از برنامه هسته‌ای، تحریم‌های اعمال‌شده به بهانه هسته‌ای علیه ایران را رفع کند.
دولت آمریکا اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ از این توافق خارج شده و ضمن اعمال تحریم‌های متوقف شده ذیل این توافق، تحریم‌های دیگری علیه ایران وضع کرد. تروئیکای اروپا علی‌رغم مخالفت‌های لفظی با خروج آمریکا از برجام به وعده‌های خود برای جبران آثار این خروج عمل نکردند.

میرسلیم: جریان عنابستانی مشکوک است / ممکن است افرادی بخواهند مجلس را بدنام کنند

مصطفی میرسلیم، نماینده مجلس یازدهم در توییتی درباره ماجرای سیلی زدن علی اصغر عنابستانی به یک سرباز راهنمایی و رانندگی به خاطر آنکه اجازه ورود بدون مجوز به خط ویژه اتوبس را نداه بود، نوشت: «جریان عنابستانی مشکوک به نظر می‌رسد. هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان باید با دقت رسیدگی کند، مبادا در ورای این جریان افرادی می خواهند مجلس را بدنام کنند.»

واعظی به حدادعادل: دوست عزیز من هستی اما اقتصاددان نیستی

حدادعادل هفته گذشته در همایش روسا و دبیران استانهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی گفت «مسلما نظام سلطه راضی نیست که ما در انتخابات ۱۴۰۰ دولتی از جنس مجلس داشته باشیم» و مدعی شده بود که «بعید نیست که مقداری ارز آزاد کنند یا قولش را بدهند یا با معادلات پولی ‌و ‌مالی بازی کنند و قیمت ارز و سکه پایین بیاید و مردم به یک سمت و سوی بروند» «محمود واعظی»، رئیس دفتر رئیس جمهور، درباره اظهارات اخیر حدادعادل گفت: هیچ اقتصاددانی چنین حرفی را تایید نمی کند، حداد عادل دوست عزیز من است و برای او احترام قائلم اما او را به عنوان یک اقتصاددان نمی شناسم. زمانیکه شرایط بین المللی تغییر پیدا کرده و فشارها از ایران کاسته شده و شخصی از همان اوایل کاندیداتوری خود اعلام داشته که به برجام باز می گردد و سیاست های ترامپ را محکوم می کند، مشخص است که این گونه مسایل بر شرایط کشور تاثیرگذار است و انتظارات مثبت در کشور بوجود می آید.

فرمانده ناجا: خودروی نماینده مجلس مجوز تردد درخط ویژه را ندارد

فرمانده نیروی انتظامی در واکنش به ماجرای درگیری نماینده مجلس با مامور وظیفه شناس راهور ناجا گفت: قطعا از مامور وظیفه شناس حمایت می کنیم، همه در برابر قانون یکسانند و از مسئولان انتظار داریم که نسبت به قانون التزام و احترام داشته باشند.وی در پاسخ به این سوال که آیا نماینده مذکور مجوز تردد در خط ویژه اتوبوس را داشته یا خیر؟ گفت: خیر! نماینده مذکور مجوزی برای تردد در خط ویژه نداشته است. اشتری در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چه کسانی  مجاز به تردد در مسیر خط ویژه هستند، تصریح کرد: خودروهای امدادی، انتظامی و کسانی که مجوز دارند می توانند در مسیر خطوط ویژه تردد کنند.

نماینده مجلس: می خواهند ماجرای عنابستانی را تبدیل به یک مشکل بزرگ کنند تا از مجلس و تفکر انقلابی انتقام بگیرند

رحت‌الله فیروزی پوربادی در گفت‌وگو با «انتخاب» و با اشاره به حواشی و انتقاداتی که علیه مجلس بعد حادثه درگیری علی اصغر عنابستانی نماینده سبزوار، گفت: با توجه به آنکه فضای جامعه باز و آزاد است و شهروندان نیز به فضای مجازی دسترسی دارند، هرکسی نظر و دیدگاه خودش را نسبت به این اتفاق بیان کرده است. البته ما هنوز از اصل ماجرا خبر نداریم و نمی‌دانیم که دقیقا چه اتفاقی رخ داده است ولی در مجموع من اعتقاد دارم که باید در همه زمینه‌ها و موضوعات قانون و اخلاق رعایت شود. نماینده نطنز در مجلس شورای اسلامی، افزود: ما باید در رفتار و کردار خودمان اخلاق را رعایت کنیم تا در آینده شاهد تکرار چنین اتفاقاتی نباشیم. البته درباره این اتفاق می‌بایست، طرفین حادثه حاضر شده و ماجرا را توضیح بدهند تا مشخص شود که دقیقا چه اتفاقی رخ داده است. این نماینده اصولگرای مجلس در ادامه، گفت: البته در این میان برخی‌ با ایجاد حواشی و تبدیل این موضوع به یک مشکل بزرگ کشور سعی کردند تا به نوعی از مجلس و تفکر انقلابی مجلس انتقام گرفته و جایگاه مجلس را زیر سوال ببرند و این در حالی است که موضوع از سوی مراجع مربوطه مانند پلیس و مجلس در حال پیگیری است و باید تا مشخص شدن موضوع منتظر بود. وی در پاسخ به این پرسش شما نظر خود شما درباره این اتفاق رخ داده و درگیری چیست، گفت: من درباره این ماجرا یک توصیه و پیشنهاد دارم که این مساله تا چنین سطح گسترده‌ای در جامعه پیشرفته است و مسئولان فرصتی را فراهم کرده و اجازه بدهند این مساله دقیقا بررسی شود تا مردم در جریان این اتفاق و نتیجه آن قرار بگیرند. من همین طور به همه مسئولان کشور و شهروندان توصیه می‌کنم که در هر جایگاه و مقامی که بودند باید مراقب باشند تا از اخلاق و قانون عدول نکنند.

توقیف نفتکش ایرانی توسط اندونزی
به گزارش سی ان ان، آژانس امنیت دریانوردی اندونزی ساعاتی پیش دو نفتکش را در ساحل منطقه پونتیانک این کشور توقیف کرده است. اخبار منتشر شده حاکی از آن است که یکی از این نفتکش ها ایرانی است و دیگر با پرچم پاناما تردد می‌کرده است. مقامات اندونزی گفته اند که دلیل توقیف این دو نفتکش انتقال غیر قانونی نفت بین آنها بوده است.آژانس مذکور طی بیانیه ای گفته که نام نفتکش ایرانی هورس و نام نفتکش پانامایی فری است. گشت آژانس امنیت دریانوردی اندونزی اعلام کرده است که سامانه های ناوبری و راداری این دو نفتکش خاموش بوده و به طور اتفاقی آنها را ردیابی کرده است.

رئیس صداوسیما: به دلیل اظهارات نسنجیده مهمان شبکه چهار از رییس جمهور عذرخواهی می‌کنم
علی عسکری در بخش دیگری از سخنانش به اظهارات نسنجیده و دور از شان میهمان یکی از برنامه‌های زنده شبکه چهار اشاره و تاکید کرد: این اظهارات باعث تکدر خاطر بینندگان فهیم شبکه چهار سیما و خدمتگزاران دلسوز نظام شد و اینجانب با ابراز تاسف، از مخاطبان فرهیخته رسانه ملی و ریاست محترم جمهوری به نوبه خود عذرخواهی می‌کنم. رئیس صداوسیما رعایت اخلاق اسلامی، اصول حرفه‌ای و پرهیز از اهانت در عین نقد سازنده را رویکرد محوری و همواره مورد تاکید رسانه ملی دانست و افزود: هر چند بار‌ها تاکید شده مسئولیت اظهار نظر در برنامه‌های زنده بر عهده کارشناس مدعو است، اما بیان چنین اظهاراتی از آنتن صدا و سیمای جمهوری اسلامی به هیچ وجه پذیرفتنی نیست و با هرگونه قصور و تقصیر برخورد قاطع می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار