مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از افزایش حجم آلاینده‌ها و قرار گرفتن کیفیت هوای کلانشهر مشهد در آستانه وضعیت هشدار خبر داد.
کد خبر: ۹۳۴۵۳۶
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸ 24 January 2021

 گزارش تابناک رضوی، تورج همتی  با بیان این مطلب گفت: افزایش حجم آلاینده‌ها بار دیگر کیفیت هوای کلانشهر مشهد را امروز پنجم بهمن ماه در آستانه وضعیت هشدار قرار داده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی میانگین شاخص کنونی کیفیت هوای کلانشهر مشهد با ۹۶ ای.کیو.آی اعلام و بیان کرد: گرچه این عدد نشانگر "هوای سالم" است اما اگر فقط چهار درجه افزایش یابد با عبور از عدد ۱۰۰ کیفیت هوای مشهد وارد وضعیت هشدار می‌شود.

وی افزود: نزدیک شدن حجم آلاینده‌های هوا در مشهد به وضعیت هشدار در حالی است که تغییرات جوی و وزش باد موجب کیفیت پاک هوا در این کلانشهر ظرف دو روز اخیر شده بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: هم‌اکنون کیفیت هوا در مناطق "خاقانی، خیام شمالی، چمن، شهید آوینی، وحدت و طرق" کلانشهر مشهد در شرایط "ناسالم" و وضعیت هشدار قرار دارد.

وی گفت: کیفیت هوا در ۱۷ ایستگاه دیگر سنجش آلودگی مشهد نشانگر وضعیت سالم است.

همتی افزود: افراد دارای بیماریهای قلبی، تنفسی، سالمندان، زنان باردار و کودکان تا زمان بهبود کیفیت هوا از رفت و آمد در مناطق آلوده خودداری کنند.

وی همچنین تاکید کرد: شایسته است شهروندان مشهدی با کاهش رفت و آمدهای غیرضروری، نقش مؤثر خود را در بهبود وضعیت هوای این شهر ایفا کنند.

قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا تا ۵۰ ای.کیو.آی به معنای وضعیت پاک و بین ۵۱ تا ۱۰۰ ای.کیو.آی نشانگر وضعیت سالم است.

قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد ۱۰۱ تا ۱۵۰ ای.کیو.آی به معنای آلودگی هوا برای افراد حساس و کودکان و بین اعداد ۱۵۱ تا ۲۰۰ ای.کیو.آی به معنای آلودگی هوا برای همه سنین محسوب می‌شود.

همچنین قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد ۲۰۱ تا ۳۰۰ ای.کیو.آی حالت اضطرار و بالاتر از عدد ۳۰۰ نیز حالت بحرانی را نشان می‌دهد.

منبع: ایرنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار