فرماندار ویژه شهرستان لارستان، گفت: امسال با مشارکت دستگاه ‌های امنیتی و انتظامی ۲ هزار و ۵۷۲ کیلوگرم انواع مواد مخدر صنعتی و سنتی در لارستان کشف شده است.
کد خبر: ۹۳۳۶۳۱
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹ 20 January 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: جلیل حسنی فرماندار ویژه شهرستان لارستان، در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان لارستان، بیان کرد: مهمترین موضوع در مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد، پیشگیری بوده که در این زمینه مهمترین وظیفه بر عهده کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر است.

او، با اشاره به اینکه کمیته فرهنگی و پیشگیری در میان کمیته‌های شورای مبارزه با مواد مخدر از اهمیت بیشتری برخوردار است، تصریح کرد: باید روش‌های نوین و خلاقانه برای مبارزه با مواد مخدر در این کمیته پیشنهاد شود.

حسنی، ادامه داد: اولویت کاری امروز ما اقدامات فرهنگی به خصوص در فضای مجازی است، زیرا اگر فعالیت ما فرهنگی شد در ابعاد مختلف اجتماعی و در موضوعات مختلف تقویت می‌شویم که در ادامه کاهش مواد مخدر را شاهد خواهیم بود حتی تعارضات ما در حوزه سیاسی کمتر می شود و فرهنگ اشتغال و معضلات اجتماعی بهبود می یابد که رشد و توسعه اقتصادی را به همراه دارد.

فرماندار ویژه لارستان، افزود: هر موضوعی را در نظر بگیریم، ریشه در فرهنگ دارد و در این خصوص اگر نگرش و فرهنگ ما تغییر کند سایر موضوعات سیاسی، اجتماعی، امنیتی و اقتصادی متحول می شود.

او، اضافه کرد: اگر موفق شدیم در راستای مبارزه بامواد مخدر و ناهنجاری‌ها، فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی را به صورت تخصصی انجام داده و مناسب با مقتضیات شهرستان لارستان تولیدات را گسترش دهیم که در بعد اجتماعی و فرهنگی دستگاه‌هایی مانند دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد، سازمان تبلیغات، حوزه علمیه، بسیج و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوب عمل کنند و اقدامات خوبی به جامعه رسانده شود که به طور یقین درحوزه درمان و مقابله، برخوردها و آسیب‌های اجتماعی کمتر می شود.

حسنی، خطاب به اعضای شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر شهرستان لارستان با اشاره به اینکه اقدامات فرهنگی منجر به بهبود شرایط می شود، لارستان را شهرستانی وسیع دانست که به نوعی گلوگاه استان فارس محسوب می‌شود و یکی از راهکارهای موثر در راستای مبارزه با موادمخدر، فعالیت‌های اثرگذار فرهنگی است.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان لارستان به حوزه مقابل اشاره و با بیان اینکه کارکرد نیروی انتظامی در این زمینه خوب بوده، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۲ هزار و ۵۷۲ کیلوگرم انواع مواد مخدر صنعتی و سنتی در لارستان کشف و ضبط شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۵ درصد افزایش داشته است.

او، گفت: علاوه بر کشف موادمخدر، در این مدت ۳۱۴ قاچاقچی و خرده فروش مواد مخدر دستگیر و تحویل مقامات قضایی شده اند و ۳۴ دستگاه خودرو و ۲۵ دستگاه موتور سیکلت نیز توقیف شده است.

معاون استاندار فارس از کمیته‌های فرهنگی، اجتماعی، پیشگیری، درمان و مقابله، آموزش و همه دستگاه‌های اجرایی عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان لارستان درخواست کرد به صورت هماهنگ فعالیت‌های اثرگذار خود را برای مبارزه با موادمخدر با بهره‌گیری از فضای مجازی، گسترش دهند.

او، با بیان اینکه تاکنون اقدامات اثرگذاری از سوی شورا و کمیته‌های آن در شهرستان لارستان اجرایی شده است، مقابله را آخرین راه در مبارزه با موادمخدر دانست و بیان کرد: کمیته‌ها باید گزارش‌های عملکرد را ماهیانه به فرمانداری ارسال کرده و دستگاه‌های حمایتی مانند بهزیستی و کمیته امداد نیز مانند همیشه با انجام وظایف سازمانی مبارزه با مواد مخدر را در دستور کار خود قرار دهند.

برچسب ها: کشف ، مواد مخدر ، لار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار