مدیرکل تبلیغات اسلامی قم گفت: برنامه‌های متنوع قرآنی دهه فجر انقلاب اسلامی در استان با همکاری نهادهای فرهنگی و قرآنی اجرا می‌شود.
کد خبر: ۹۳۳۵۴۲
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲ 20 January 2021

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی شعبان‌زاده در جلسه کمیته قرآن ستاد دهه فجر استان، بیان کرد: بعضی از دستورات قرآن کریم خمیرمایه همه تحولات است و هر اقدامی که بخواهد صورت بگیرد برخی از هدایت‌ها در یک هدایت نهفته است. در واقع، کاری که حضرت امام خمینی(ره) در مبارزه با طاغوت و برپایی نظام اسلامی کردند عمل به آیه «قُلْ إِنَّمَا أَعِظُکُم بِوَاحِدَةٍ أَن تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَی وَفُرَادَی» بود.

وی در ادامه، بر لزوم هم‌افزایی نهادهای عضو کمیته قرآن در اجرای برنامه‌های مشترک تاکید کرد و گفت: باید با تلاش مضاعف و یکپارچه‌سازی ظرفیت‌ها در ایام دهه فجر، حق امام عظیم الشأن و انقلاب اسلامی را ادا کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قم خواستار پرهیز از موازی‌کاری در اجرای برنامه‌های قرآنی دهه فجر شد و بیان داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا باید تمامی برنامه‌ها با رعایت ضوابط بهداشتی اجرا شود.

شعبان‌زاده با جمع‌بندی طرح‌ها و پیشنهادهایی که در این جلسه ارائه شد، اهم اقدامات کمیته قرآن را شامل برگزاری محافل قرآنی در مساجد، خانه‌های قرآنی، محیط باز و فضای مجازی، تجلیل از خادمان، نخبگان و مدیران موسسات قرآنی، لزوم برجسته‌سازی نقش مربیان پرورشی در فرایند تعلیم و تربیت و اشتراک گذاری محتوای تولیدی قرآنی برای جامعه هدف عنوان کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قم همچنین برنامه‌ریزی برای بهره‌مندی عامه مردم از برنامه‌های قرآنی را مورد توجه قرار داد و خواستار معرفی، چهره پردازی و چهره سازی استعدادهای قرآنی شد.

اجرای برنامه‌های قرآنی در بخش‌های تابعه و طراحی اقدامات قرآنی در ادارات استان از دیگر محورهای مورد تاکید حجت‌الاسلام شعبان‌زاده بود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار