حسین حیدری در گفتگو با تابناک:
مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: افزود: برای تهیه غذای حلال، سالم و بهداشتی در جامعه موجب جلب اعتماد مردم و زمینه ساز جهش تولید حضور مستمر و موثر ناظرین شرعی در کشتارگاه ها ضروری است.
کد خبر: ۹۳۳۴۹۵
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۵ 20 January 2021

حسین حیدری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد:نظارت های بهداشتی و شرعی مکمل و تکمیل کننده هم هستندکه در این راستا ناظرین شرعی و فنی و بهداشتی تعامل خوبی با هم دارند و همچنین در خصوص غذای حلال و بهداشتی  تمام تلاش خود در راستای تحقق اهداف دامپزشکی که همانا تضمین غذای پاک و سالم در سفره مردم است، انجام می دهیم.

وی خاطر نشان کرد: یکی از وظایف دامپزشکی پیشگیری مبارزه و کنترل بیماریهای دام و بیماریهای مشترک بین دام و انسان است.

حیدری اظهار کرد: بیش از ۱۷۰۰ عامل بیماری‌زای شناخته شده در جهان شناسایی شده که بیش از۸۳۰ مورد یعنی قریب به ۵۰ درصد از این بیماری ها قابل انتقال به انسان بوده و تحت عنوان بیماری های مشترک شناخته می شوند.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه افزود: نقش دیگر دامپزشکی «نظارت بهداشتی بر فرآورده های خام دامی از مزرعه تا سفره» است که بسیار حائز اهمیت است و مورد پیگیری و نظارت ویژه در راستای حفظ سلامت مردم است.

حیدری تاکید کرد: در حوزه نظارت بهداشتی نیز کارشناسان پرتلاش دامپزشکی استان با تمام توان و با روحیه جهادی و بسیجی در حال خدمت رسانی و نظارت مستمر بر روند بهداشتی و سلامت فرآورده های خام دامی می باشند.

وی در پایان تصریح کرد: دامپزشکی با تکیه بر پتانسیل نیروهای متعهد و متخصص خود دو وظیفه مهم و اساسی را در جامعه دنبال می کند و کارشناسان پرتلاش دامپزشکی استان با تمام توان و با روحیه جهادی و بسیجی در حال خدمت رسانی هستند.

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار