نکته قابل تامل اینکه این مقام انتظامی با ژستی طلبکارانه خطاب به رسانه های استان گفته است ؛اصحاب رسانه و گردانندگان کانال های مجازی و برخط نیز توصیه کرد قبل از انتشار هر خبری ابتدا از صحت و سقم و اصل ماجرا اطلاع حاصل کنند تا از انتشار یک خبر کذب جلوگیری شود.
کد خبر: ۹۳۲۹۹۶
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۱ 17 January 2021

تابناک ایلام::روز گذشته کلیپی در فضای مجازی استان منتشر شد ،آنگونه که از محتوای این کلیپ انتشار یافته استنباط شد ،گویا ماموران مرزبانی استان ایلام به ظن قاچاق دام ،گله گوسفند عشایر عرب زبان مستقر در نوار مرزی ایران وعراق در محدوده شهرستان دهلران را مصادره کرده اند .

در کلیپ انتشار یافته مالگ گله مصادره شده که خود را مدافع حرم معرفی می کند از مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران ،مساعدت برای آزادی گوسفندان توقیف شده از سوی مرزبانی را خواستار می شود .

بدنبال انتشار این کلیپ در فضای مجازی ،این رسانه ضمن حمایت از اقدامات مقابله ای مرزبانی با قاچاق دام ،از آنان خواست که مراقبت کنند انتشار این موضوع در فضای مجازی اقدامات آنان را تحت شعاع قرار نداده و با بررسی صحت وسقم ادعای مطرح شده ،در صورت صحت مانع از پابمال شدن اموال این عشایر شوند.

پس از چند ساعت فرماندهی مرزبانی استان ایلام در گفتگویی رسانه ای از آزاد سازی گله توقیف شده خبر داد وگفت :دیروز مصادف با ۲۷ دی ماه یک گروه از مرزبانان عراقی در مرز دهلران حضور یافتند و در خصوص برخی موارد با طرف ایرانی به بحث و گفت و گو پرداختند که یکی از این موارد رسیدگی به موضوع این گله احشام بود.

سردار کیاست سپهری ادامه داد : با ارائه مستندات از سوی طرف عراقی و با دستور مقام قضایی گله احشام در مرز چیلات به مرزبانان عراقی برای تحویل به مالکان این دام ها داده شد.

نکته قابل تامل اینکه این مقام انتظامی با ژستی طلبکارانه خطاب به رسانه های استان گفته است ؛اصحاب رسانه و گردانندگان کانال های مجازی و برخط نیز توصیه کرد قبل از انتشار هر خبری ابتدا از صحت و سقم و اصل ماجرا اطلاع حاصل کنند تا از انتشار یک خبر کذب جلوگیری شود.

همانگونه که ایشان در گفتگوی رسانه ای خود به صراحت اعلام کرده اند ؛گله احشام توقیف شده با دستور مقام قضایی به مرزبانان عراقی تحویل شده است ،دیگر هیچ دلیلی دیگری برای اثبات خلاف واقع بودن خبر انتشار یافته از سوی رسانه وجود ندارد.

فرماندهی مرزبانی باید با شفافیت اعلام نمایند که کجای کار رسانه اشتباه بوده ویا کدام بخش از خبر آنان در خصوص توقیف گله گوسفندان کذب بوده است که اینگونه دیواری کوتاهتر از دیوار رسانه ها پیدا نکرده وکاسه وکوزه ها را سر انان شکسته اند !؟

هرچند مسئولین ما عادت کرده اند که پس از روبرو شدن با یک واقعیت،با جای پذیرش اشتباه و عذر خواهی سعی می کنند عامل بیرونی را در شکل گیری اشتباه دخیل نموده تا از این طریق راه فراری برای خود پیدا نمایند ،اما ماهم به این عزیزان توصیه می کنیم که مراقب باشند با این اشتباهات کاملا فاحش با مال وزندگی مردم بازی نکرده وبا تکرار چنین فول هایی ،برای کشور دردسر درست نکنند.

مضافا اینکه این رسانه مستنداتی را در اختیار دارد که ثابت می کند که موضوعات دیگری در پس پرده این اقدام قرار داشته و بیان آن می تواند ادعای مطروحه در خصوص قاچاق دام را باچالش جدی مواجهه نماید !

بیشتر بخوانید 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار