رنجبری قیمت مصوب مصرف کننده برای هر کیلو تخم‌مرغ را ۱۷ هزار تومان عنوان کرد و گفت: برای تخم‌مرغ‌های بسته‌بندی شده نیز نهایتاً افزایش سه هزار تومانی برای هر کیلوگرم لحاظ شده و بیش از آن تخلف محسوب می‌شود.
کد خبر: ۹۳۲۷۵۶
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹ 16 January 2021

تابناک فارس به نقل از فارس: طی ماه‌های اخیر شاهد افزایش نجومی قیمت مرغ در کشور و استان تا مرز هر کیلو ۴۰ هزار تومان به دلیل بروز مشکلات موجود در تهیه نهاده‌های دامی بودیم.

با توجه به اینکه این روزها و با افزایش بالای قیمت گوشت قرمز، گوشت مرغ به‌عنوان قوت غالب اکثر مردم محسوب می‌شود، اما افزایش قیمت مرغ سبب شد تقاضا نیز در بازار کاهش پیدا کند که خوشبختانه با مدیریت در نحوه توزیع نهاده‌های دامی این مشکل تا حدی برطرف شد و قیمت مرغ به زیر ۲۰ هزار تومان رسید.

در این میان اما در هفته های اخیر شاهد افزایش قیمت تخم‌مرغ بودیم که در فضای مجازی در صدر اخبار قرار گرفت.

"هر دانه تخم مرغ ۲۵۰۰ تومان" شاید در نگاه اول توجه‌ها را به خود جلب کند، اما لازم است بدانیم که نرخ فروش تخم مرغ به صورت کیلویی تعیین می شود و فروشندگان مجاز به فروش دانه‌ای تخم‌مرغ نبوده و نخواهند بود.

مدیر بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در این باره دو دلیل افزایش قیمت تخم‌مرغ را عنوان کرد و به خبرنگار فارس گفت: متاسفانه از بین رفتن گله‌های مرغ تخم‌گذار به دلیل افزایش سن پدیده‌ای است که در کل کشور کمبود نسبی را به وجود آورده و فارس نیز از این قاعده مستثنی نیست.

صمد رنجبری اظهار داشت: افزایش حجم تقاضا در فصل زمستان نیز از دیگر مواردی است که به این موضوع دامن زده است.

وی با تاکید بر اینکه در استان فارس به اندازه کافی تولید تخم مرغ وجود دارد، افزود: به جهت این تولیدات کافی مشکلی را در بحث کمبود تخم مرغ در استان نداریم، همچنین در حال حاضر صادرات تخم مرغ به دلیل مسائل ایجاد شده توسط ستاد تنظیم بازار متوقف شده است.

رنجبری قیمت مصوب مصرف کننده برای هر کیلو تخم‌مرغ را ۱۷ هزار تومان عنوان کرد و گفت: برای تخم‌مرغ‌های بسته‌بندی شده نیز نهایتاً افزایش سه هزار تومانی برای هر کیلوگرم لحاظ شده و بیش از آن تخلف محسوب می‌شود.

مدیر بازرگانی جهاد کشاورزی فارس در ادامه با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر متوقف شدن توزیع تخم‌مرغ فله ای در کشور گفت: به لحاظ وجود مسائل بهداشتی و همچنین مشکلاتی در بحث لیبل و تاریخ تخم مرغ بحث متوقف شدن فروش تخم مرغ فله ای مطرح شد که قرار بود از ابتدای بهمن ماه اجرایی شود، اما به دلیل وجود مشکلاتی در بحث کمبود تخم مرغ در سطح کشور و افزایش قیمت، این موضوع تا اطلاع ثانوی اجرایی نخواهد شد.

رنجبری فروش بیش از ۱۷ هزار تومان برای هر کیلو تخم مرغ و بیش از ۲۰ هزار تومان برای تخم مرغ بسته‌ای را تخلف اعلام کرد و ادامه داد: همچنین در مورد تخم مرغ فله نیز این نکته مطرح می‌شود که لیبل و تاریخ تولید حتماً باید بر روی محصول درج شده باشد و این که گهگاهی تاریخ درج شده بر روی این محصول اشتباه بوده و به روز نیست، تخلف بوده و باید به واحد صنفی بهداشتی دامپزشکی گزارش شده و پیگیری شود.

برچسب ها: تخم مرغ ، مرغ ، گرانی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار