اینجا شیراز است، سومین حرم اهل‌بیت(ع) و جوانان شیرازی همچون همیشه پای کار جهادی ایستاده‌اند. موکب‌های مختلفی در سطح شهر و استان فعالیت می‌کنند تا داغ سنگین این روزها سبک‌تر شود.
کد خبر: ۹۳۲۷۳۵
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴ 16 January 2021

تابناک فارس به نقل از فارس: بانوی من، اینجا دل‌های عاشقی هستند که به یادت موکب به پا می‌کنند، به خلق خدا خدمت‌رسانی می‌کنند و گاهی در اوج بی‌قراری اشک می‌ریزند.

شهر و دیار کشورمان این روزها سیاهپوش تو است، قدم‌های بی‌منتی که برداشته می‌شود و بدون‌شک بدون پاسخ نخواهد ماند.

اینجا شیراز است، سومین حرم اهل‌بیت(ع) و جوانان شیرازی همچون همیشه پای کار جهادی ایستاده‌اند. موکب‌های مختلفی در سطح شهر و استان فعالیت می‌کنند تا داغ سنگین این روزها سبک‌تر شود.

اینجا شیراز است، سومین حرم اهل‌بیت(ع) و جوانان شیرازی همچون همیشه پای کار جهادی ایستاده‌اند. موکب‌های مختلفی در سطح شهر و استان فعالیت می‌کنند تا داغ سنگین این روزها سبک‌تر شود.

موکب مادرانه قرارگاه جهادی بچه‌های انقلاب با همکاری آستان مقدس علی‌بن حمزه و شهرداری شیراز یکی از این موکب‌هاست ک در خیابان معالی‌آباد در مساحتی بالغ‌ بر ۱۰۰۰متر مربع و خادمی ۵۰ نفر از خادمین حضرت زهرا(س) از ۲۱ دی ماه تا شب شهادت ام ابیها از ساعت ۱۶ الی ۲۱ برپا شده است.

علی صفری، مسئول این موکب درباره خدمات ارائه شده در این شب‌ها به فارس گفت: در موکب مادرانه قرارگاه جهادی بچه‌های انقلاب خدماتی از جمله کتابت فاطمی نمایشگاه و مشاوره عفاف و حجاب، غرفه کودکان و پذیرایی روزانه از دو‌ هزار نفر از مهمانان حضرت زهرا با طعم‌های مختلف چای، قهوه و میان‌وعده‌های زمستانه پذیرایی می‌کند.

وی افزود: در موکب مادرانه هر شب در دو زمان ۴۵ دقیقه‌ای سنج و دمام و عزاداری حضرت زهرا برگزار می‌شود.

 

صفری درباره این موکب که کودکان را نیز فراموش نکرده است، اظهار داشت: مادرانه محفلی برای کودکان فاطمی است که با آغوش باز توسط خادمین ساعاتی را برای ارادت به مادرمان حضرت زهرا هر چه در دل دارند بر روی کاغذ می‌آورند و به همراه هدایای‌شان به یادگار با خود می‌برند.

وی ادامه داد: در مادرانه، حاج قاسم و یاران همراهش به رسم هر ساله‌شان از میهمانان مادر میزبانی می‌کنند و محفل مقاومت گرم گرم است، چه آثار، چه روایت و چه نمایشگاه نقاشی‌هایی که نقاشان خوش ذوق از تمامی جهان ارادت و حس قلبی خود را نسبت به سردار دلها به تصویر کشیده‌اند.

خلاصه بگوییم در مادرانه جمع مادری‌ها جمع جمع است و لذا از همه علاقه مندان به خاندان عصمت و طهارت جهت حضور در مادرانه دعوت به عمل می‌آید.

مسئول این موکب پویا ادامه داد: خلاصه بگوییم در مادرانه جمع مادری‌ها جمع جمع است و لذا از همه علاقه مندان به خاندان عصمت و طهارت جهت حضور در مادرانه دعوت به عمل می‌آید.

هیئت و موکب مصباح‌الهدی موکب بعدی است، موکبی که با حضور جمعی از خدام هفته‌ای که گذشت برنامه پخت حدود ۳۵۰ پرس غذا را در دستور کار داشت و آن را میان کارتن خواب‌ها و خانواده‌های کم بضاعت شهر شیراز توزیع کرد که این برنامه در هفته جاری نیز ادامه خواهد یافت.

موکب بعدی، قمر بنی‌هاشم است که از ۲۴ تا ۲۹ دی‌ماه در کوی جماران دایر است.

به گفته محمدحسین مُزکّی، پخش کلیپ‌های متنوع متناسب با عزاری صدیقه کبری، فضاسازی خیابان، تعارف چای و قهوه و... به عزادادان از جمله اقدامات این موکب است.

پنج‌شنبه شب پیکر مطهر دو شهید گمنام نیز عطر خاصی به فضای موکب بخشید و افتخار داشتیم میزبان پیکر دو شهید گمنام باشیم.

مسئول موکب قمربنی‌هاشم، توزیع گسترده پوستر شهید سلیمانی را از دیگر اقدامات این موکب دانست و اظهار داشت: پنج‌شنبه شب پیکر مطهر دو شهید گمنام نیز عطر خاصی به فضای موکب بخشید و افتخار داشتیم میزبان پیکر دو شهید گمنام باشیم.

مزکی استقبال مردم از این موکب را بسیار خوب عنوان کرد و گفت: رنج سنی خادمان موکب از ۱۳، ۱۴ سال تا ۳۰، ۴۰ است و پیرغلامان نیز در کنار جوانان در موکب حضور دارند.

وی همه هزینه‌های موکب را تامین شده از سوی کمک‌های مردمی دانست و گفت: خدا را شاکریم که مردمی خیّر داریم که هیچ گاه ما را در این مسیر تنها نمی‌گذارند.

 

گروه‌های همدل علمدار جهاد نیز که این روزها مشغول جمع‌آوری نذورات مردمی برا بجا اوردن مرحله دوم نذر حیا باعنوان "چادر خاکی" به نیابت از بانوی شهید مریم رحیمی، اولین بانوی شهید مدافع سلامت استان فارس هستند در تامین ملزومات این موکب‌ها همت بالایی دارند.

به گفته عبدالغفار حسینی، در این شب‌ها بیش از ۱۰۵ هزار لیوان کاغذی و بیش از پنج هزار عدد ظروف بسته‌بندی تهیه و به موکب‌ها تقدیم شده است.

خوشبختانه شاهد یک اتحاد و انسجام میان موکب‌ها و گروه‌های جهادی در برگزاری مراسم‌های معنوی مناسب با شهادت حضرت زهرا(س) هستیم.

وی این اقدام را پشتیبانی این موکب‌ها عنوان کرد و گفت: خوشبختانه شاهد یک اتحاد و انسجام میان موکب‌ها و گروه‌های جهادی در برگزاری مراسم‌های معنوی مناسب با شهادت حضرت زهرا(س) هستیم.

حسینی، درباره نذر چادر خاکی به فارس گفت: در مرحله اول ۴۰۰ قواره چادر به بانوان عفیفه اهدا شده است و در مرحله دوم بیش از ۵۰۰ قواره اهدا خواهد شد.

موکب صاحب‌الزمان(عج) موکب دیگری است که در خیابان ۹ دی، بست شهید دستغیب مستقر بوده و اقدامات مختلفی را با محوریت اطعام نیازمندان انجام می‌دهد.

 

نجیم مختاری، مسئول این موکب به فارس گفت: پخت روزانه ۲۰ هزار قرص نان از سشنبه هفته گذشته با استقرار موکب در دستور کار قرار گرفته است و تا فردا شب ادامه دارد.

فردا آخرین مرحله پخت نذری انجام و میان نیازمندان توزیع می‌شود.

وی افزود: همچنین هفت هزار پرس غذای گرم در ایام شهادت حضرت زهرا(س) و سه هزار پرس در روز شهادت سردار سلیمانی سرو شده است که فردا نیز آخرین مرحله پخت انجام و میان نیازمندان توزیع می‌شود.

توزیع مواد ضدعفونی کننده و اقلام بهداشتی و اقدامات درمانی در کنار مباحث فرهنگی و سوگواری ایام شهادت ام ابیها از دیگر اقداماتی است که این موکب در این روزها انجام می‌دهد.

آری، گروه‌های جهادی و داوطلب همواره نشان داده‌اند که در شادی‌ها و عزاداری‌های پیشوایان دینی خط مقدم هستند و هیچ‌گاه در راه تبیین سیره اهل‌بیت(ع) و کمک به نیازمندان از پای نخواهند نشست.

انتهای پیام/و

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار