گیمفا: بدون شک کنسول‌های مایکروسافت یعنی ایکس باکس در نسل‌های مختلف، خاطرات بسیاری را برای بازی‌بازان ثبت کرده‌اند. در این بخش قصد داریم به بررسی چگونگی تکامل این کنسول‌ها از زمان عرضه‌ی اولین نسخه‌ی ایکس باکس تا انتشار کنسول نسل نهمی یعنی ایکس باکس سری ایکس بپردازیم. با ما همراه باشید.
کد خبر: ۹۳۱۷۷۴
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰ 12 January 2021
ایکس باکس

 

به گزارش تابناک سمنان مایکروسافت کار خود در صنعت بازی‌های ویدیویی را در نسل ششم آغاز کرد. در این نسل، رقبای بسیاری از جمله پلی‌استیشن ۲ و نینتندو گیم‌کیوب در بازار یکه‌تاز بوده‌اند و مایکروسافت کار بسیار سختی را در پیش داشت. اما کنسول ایکس باکس به سرعت توانست جایگاه خود در بازار بازی‌های ویدیویی را به دست آورد. مایکروسافت تنها در سه ماه نخست عرضه، تعداد ۱٫۵ میلیون عدد از این کنسول را به فروش رساند که در نوع خود رکورددار است.

در سال ۲۰۰۵ عمر کنسول ایکس باکس به پایان رسید و جای خود را به برادر بزرگ‌ترش یعنی ایکس باکس ۳۶۰ داد. کنسول ایکس باکس ۳۶۰ خیلی زود به یکی از محبوب‌ترین کنسول‌های نسل هفتم بدل شد. علی‌رغم مشکلات و حواشی زیادی که در ارتباط با کنسول ایکس باکس ۳۶۰ وجود داشت، مایکروسافت موفق شد در مجموع حدود ۷۰ میلیون دستگاه از این کنسول را به فروش برساند.

با توجه به عملکرد بی‌نظیر ایکس باکس ۳۶۰ در نسل هفتم، مایکروسافت در نسل هشتم نیز کنسول جدیدی را به بازار عرضه کرد. ایکس باکس وان نام کنسول نسل هشتمی مایکروسافت است که در سال ۲۰۱۳ رسما به بازار عرضه شد. در سال ۲۰۱۶ نیز این شرکت از نسخه‌ی اصلاح شده و کوچک‌تر این کنسول با نام ایکس باکس وان اس و در سال ۲۰۱۷ نیز از نسخه‌ی ارتقای یافته این کنسول با نام ایکس باکس وان ایکس رونمایی و مدتی بعد آن را به بازار عرضه کرد. اما نسل هشتم آن‌طور که باید و شاید برای مایکروسافت به اتمام نرسید. بر اساس گزارش‌های ارائه شده، مایکروسافت تنها موفق شد تا ۴۸٫۶۹ میلیون دستگاه از کنسول ایکس باکس وان را تا پایان سال ۲۰۲۰ به فروش برساند. این در حالی ‌است که رقیب اصلی این شرکت در نسل هشتم یعنی سونی، توانست تا پایان سال ۲۰۲۰، حدود ۱۱۴ میلیون دستگاه از کنسول پلی‌استیشن ۴ را به فروش برساند.

با ورود به نسل نهم، شرکت مایکروسافت کنسول نسل نهمی خود را در دو مدل متفاوت با نام‌های ایکس باکس سری ایکس و سری اس به بازار عرضه کرد. بازی‌های انحصاری زیادی برای این کنسول‌ها معرفی‌ شده‌اند که طی‌ سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲ عرضه می‌شوند. بر اساس آمار ارائه شده تا پایان سال ۲۰۲۰، مجموعا ۲ میلیون دستگاه از کنسول‌های نسل نهمی مایکروسافت به فروش رسیده است.

در پایان می‌توانید ویدیوی چگونگی تکامل کنسول‌های ایکس باکس را به همراه زیرنویس فارسی اختصاصی مشاهده کنید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار