آیین رزمایش مواسات و همدلی و اهدای بسته های معیشتی جمعیت هلال احمر و ستاد اجرایی فرمان امام استان با حضور آیت الله علم الهدی، نماینده رهبری در خراسان رضوی و عضو مجلس خبرگان رهبری استان و امام جمعه مشهد و دکتر محمد نصیری رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی و مدیران عضو ستاد مواسات و همدلی استان با اهدای بسته های معیشتی و بهداشتی به خانواده های متاثر از ویروس کرونا در مهدیه مشهد برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۱۰۵۵
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲ 10 January 2021

به گزارش تابناک رضوی، آیت الله سید احمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و امام جمعه مشهد در این مراسم گفت: هلال احمر با ارزش ترین خدمات را در ایام کرونا داشت و اقدامات این جمعیت گاهی مانند ایام ابتدای طرح غربالگری مددکار موثری برای وزارت بهداشت بود.

وی افزود: جمعیت هلال احمر همچون گذشته در خصوص بیماری کرونا در قرارگاه مواسات و همدلی و توزیع بسته های معیشتی و بهداشتی همراهی و اقدامات بسیار خوبی داشته است.
امام جمعه مشهد تصریح کرد: آنان که در طرح رزمایش مواسات و این قرارگاه فعالیت داشتند به عشق عترت و اهل بیت و ولایت بود و این حرکتهای خالصانه در سایه حجت امام زمان(عج) انجام گرفته و بابرکت است.
آیت الله علم الهدی افزود: رزمایش مشترک جمعیت هلال احمر و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) بسیار بابرکت است و خراسان رضوی از جمله بیشترین آسیبها را در ماجرای کرونا و با قطع حضور زائران متحمل شده است.
وی افزود: در استان و در مشهد حدود 37 هزار نفر بیکار شدند و برخی بازاریان و اصناف آبرومند شهر بشدت متضرر شدند و این اقدامات حمایتی باید تداوم داشته باشد.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی همچنین با تقدیر از غربالگری و سایر خدمات جمعیت هلال احمر در مقابله با کرونا گفت: عزیزان هلال احمر با اخلاص مجاهدانه ای از ابتدای کرونا تاکنون در عرصه و میدان بودند و اینک هم با همراهی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) این مجموعه ها در استان درحال خدمت هستند.
وی افزود: این خدمات در دادرسی مردم و محرومان بسیار موثر است و خوشبختانه همزمان چنین طرحهایی در شهرهای دیگر استان مانند سبزوار به موازات هم در حال اجراست.
به گفته امام جمعه مشهد تا زمانیکه این نگرانی کرونا در میان مردم هست می بایست این دستگیری ها هم تداوم داشته باشد

کمک 170 میلیارد تومانی مردم به هلال احمر

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور گفت: طی 10 ماه گذشته بالغ بر 170 میلیارد تومان مردم به جمعیت هلال احمر کمک کردند و یک ریال از اعتبارات جاری جمعیت هلال احمر برای تهیه بسته‌های معیشتی و بهداشتی هزینه نشد.
دکتر محمد نصیری در مراسم اهدای 3 هزار و 580 بسته معیشتی جمعیت هلال احمر که در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: ما در این 42 سال انقلاب همواره تنگناها را تبدیل به فرصت کرده‌ایم و این به خاطر ظرفیت انقلاب اسلامی است.
رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: در این 42 سال هر زمان با بحران طبیعی و جنگ مواجه شدیم، انقلاب اسلامی با پشتوانه مردم بحران‌ها را تبدیل به فرصت کرده است و مصادیق آن نیز بسیار است.
وی تصریح کرد: اکنون نیز بهره‌مند از ظرفیتی که شهدای عزیز در دفاع مقدس ایجاد کرده‌اند، هستیم، همچنین در حوزه‌های علمی، درست است که دانشمندان ما را ترور کردند اما از ظرفیت‌هایی که آن دانشمندان جوان ایجاد کردند، استفاده می‌کنیم.
وی در رابطه با خرید واکسن کرونا بیان کرد: اگر از ابتدا این واکسن را به ما می‌دادند ما به سراغ ساختش نمی‌رفتیم، بنابراین همین تنگناها برای ما فرصت ساخت.
رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر افزود: یکی از مصادیق تنگناها همان‌طور که گفتیم بحث ویروس کرونا است، شیوع ویروس از اسفند سال گذشته باعث ایجاد رنگین کمانی از خدمات در حوزه‌های مختلف بود، عزیزان در سپاه، بسیج، کمیته امداد، ستاد فرمان امام، بنیاد مستضعفان، مردم و خیریه‌ها در هرجا که حاکمیت اعلام نیاز کرد، بیش از چیزی که توقع می‌رفت حضور پیدا کردند.
وی ادامه داد: همان‌طور که می‌دانید هلال احمر یک جمعیت بین‌المللی است، وقتی گزارش فعالیت‌هایی که در این مدت کرونا انجام دادیم را به فدراسیون بین‌المللی و صلیب سرخ اعلام کردیم باعث تعجبشان شد.
نصیری اظهار کرد: طی 10 ماه گذشته بالغ بر 170 میلیارد تومان مردم به جمعیت هلال احمر کمک کردند و یک ریال از اعتبارات جاری جمعیت هلال احمر برای تهیه بسته‌های معیشتی و بهداشتی هزینه نشد.
رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر اضافه کرد: امروز بالغ بر 400 هزار بسته غذایی، بعد از صحبت‌های رهبری و تأکیدشان بر معیشت از محل کمک‌های مردمی تهیه شد، همچنین به حدود 26 هزار سبد غذایی در استان از ظرفیت‌های مردمی کمک شد.
وی بیان کرد: سال گذشته 24 استان در درگیر سیل شدند و دچار بزرگترین حادثه طبیعی شدیم، در سیل سال گذشته خراسان رضوی معین استان گلستان شد، تمام لوازم و منازلی که دچار خسارت شده بودند با کمک مردم و حاکمیت ساخته شد و آن منطقه بهتر از گذشته بازسازی شد.
نصیری تاکید کرد: این ظرفیتی است که ما به واسطه فرهنگ اسلامی و ایرانی و دایره‌ای که جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی ایجاد کرده که حاکمیت متعلق به مردم است، توانستیم رقم بزنیم.
رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: مصداق دیگر در شروع بحران دوره سوم کرونا، بحث تأمین اکسیژن در کشور به‌وجود آمد و بیمارستان‌ها قابلیت پذیرش نداشتند، در دو ماه گذشته گزارشی از بانک امانت و تجهیزات پزشکی گرفتیم و موجودی کپسول ما یک هزار و 500 بود، بعد از اعلام طرح نفس یار و درخواست از مردم عزیز در کمتر از 40 روز ظرفیت به 4 هزار و 500 کپسول اکسیژن رسید و ما امروز آماده هستیم اگر حادثه جدیدی اتفاق بیافتد با تمام ظرفیت در خدمت مردم باشیم.
وی یادآور شد: یکی از سازمان‌هایی که در میان مردم آبرو دارد، جمعیت هلال احمر است و در این 42 سال انقلاب اسلامی در بحران‌های مختلف، به‌عنوان امانتدار مردم در کنار مردم بوده است، امیدواریم در آینده هم بتوانیم از این فرصت‌ها برای رشد و تعالی کشور در عرصه‌های مختلف استفاده کنیم.

 تشریح برنامه‌های جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در دوران کرونا

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی نیز در ادامه این مراسم گفت: برای ادامه روند همدلی و مساوات با هدایت‌های آیت الله علم الهدی و همکاری خوب با همکاران در کمیته امداد و ستاد اجرایی فرمان امام و روحانیت معزز و دستگاه‌های که همراهی می‌کنند، نیاز داریم.
دکتر سید مجتبی احمدی خاطرنشان کرد: طی 10 ماه گذشته جوانان و داوطلبان و اعضای ما بیش از 26 هزار و 200 سبدغذایی را تهیه کردند که تقریبا 10 هزار بسته از سهم بودجه جاری جمعیت بوده است و امروز 3 هزار و 580 بسته از بسته‌های معیشتی در کنار اقلام بهداشتی را توزیع می‌کنیم.
وی افزود: 35 هزار بسته برای بیماران خاص با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در همان ماه‌های ابتدایی تهیه کردیم و 58 هزار بسته بهداشتی را در مرز دوغارون هنگام خارج شدن اتباع با همکاری صلیب سرخ توزیع کردیم.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی ادامه داد: در حال حاضر در استان، تحت نظر استاندار محترم طرح ناظران سلامت را با دانشگاه علوم پزشکی مشهد و پنج دانشگاه دیگر استان برای نظارت بر فعالیت‌های واحدها صنفی و تولیدی و مراکز خرید از حدود اول آذرماه شروع کردیم که این طرح به توصیه ستاد مبارزه با کرونا در سطح ملی و استان است و با همکاری 6 دانشگاه در حال انجام هستیم.
احمدی یادآور شد: یکسری اقلام پزشکی مانند کپسول‌ها و لوازم مرتبط با تنفس بیماران که هدیه تنفس هست را با همکاری دوستانمان در سازمان هلال احمر به دانشگاه علوم پزشکی رساندیم و در نهایت موضوع اصلی آموزش هم از همان روزهای اول شیوع کرونا جمعیت هلال احمر به‌عنوان متولی اصلی این موضوع شناخته شد.
وی اضافه کرد: در غربالگری بیش از یک میلیون و 90 هزار نفر را از 419 هزار خودرویی که در ایام نوروز به سمت مشهد حرکت می‌کردند را تحت نظارت قرار دادیم و 717 بیمار به علوم پزشکی ارجاع داده شدند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی عنوان کرد: در حال حاضر نیز در شهرستان زبرخان در نیشابور با همکاری و حمایت جهانی به 30 روستا آموزش‌های مرتبط با بیماری کرونا را توسط مردم به مردم انجام می‌دهیم.

درخاتمه این آیین نیز از چهار نفر از داوطلب منتخب جمعیت هلال احمر خراسان رضوی تجلیل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار