جوابیه بنیاد برکت به خبر تابناک کهگیلویه و بویراحمد
از انجا که شهرستان چرام از شهرستان های مستعد برای پرورش زنبور عسل میباشد و بیش از 30 نفر متقاضی طرح پرورش زنبورعسل از تسهیلات بنیاد برکت بوده است حساسیت در زمینه عدم انحراف در این رسته شغلی در شهرستان چند برابر شده است.
کد خبر: ۹۳۰۰۱۲
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۳ 06 January 2021

مدیر مسئول سایت خبری تحلیلی تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، با سلام و احترام؛ عطف به مطالب ارسالی روی خروجی آن سایت خبری تحلیلی به تاریخ 14/10/99 با عنوان "تسهیلات اشتغالزایی بنیاد برکت چگونه مدیریت می شود ؟ " به استحضار می رساند:
فلسفه‌ی وجودی بنياد بركت، كمك و همیاری براي بهبود و ارتقای توانمندی اقتصادی و كارآفرينی افراد، گروه‌ها و واحدهای كسب و كار مستعد فعاليت و فاقد دانش و مهارت لازم در مناطق محروم و كم‌تر توسعه‌يافته‌ی كشور، در راستای تحقق اهداف سند چشم‌انداز جمهوری اسلامی ايران، و رهنمودهای مقام معظم رهبری است.
حساسیت در عدم انحراف تسهیلات و ایجاد اشتغالزایی واقعی یکی از اقدامات بسیار خوب بنیاد برکت است و یکی از دلایل اصلی موفقیت بنیاد برکت در اجرای طرحهای اشتغالزایی در مناطق مختلف کشور است ،اهتمام بنیاد برکت در عدم انحراف در طرحهای ایجاد شده می تواند الگویی برای سایر ادارات و نهادها باشد.
از انجا که شهرستان چرام  از شهرستان های مستعد برای پرورش زنبور عسل میباشد و بیش از 30 نفر متقاضی طرح پرورش زنبورعسل از تسهیلات بنیاد برکت بوده است حساسیت در زمینه عدم انحراف در این رسته شغلی در شهرستان چند برابر شده است. بنده قبل از استقرار طرحها زنبورداری، با تحقیقی جامعی از کمیته توسعه اشتغال شهرستان چرام و همچنین معاونت اقتصادی استانداری و ... یک زنبوردار نمونه کشوری در شهرستان چرام مشخص شده و بنده طی بازدیدی از زنبورستان این زنبوردار مشخص شده که تنها راور کمیته امداد شهرستان هست و همه تسهیلات زنبورداری کمیته امداد از طرف ایشان تامین می شده  و از طرف دیگر صلاحیت لازم در زمینه فروش زنبور با کیفیت بالا و همچین فروش خوراک و تغذیه آن را دارا بوده است و ایشان تعهد لازم در زمینه عدم انحراف طرحها و همچنین فروش با قیمت مناسب را به ما داده که به عنوان پشتیبان در رسته شغلی زنبور عسل به تسهیلگر معرفی کردیم. ولی متاسفانه چند نفر محدودی از متقاضیان، با رجوع به این زنبوردار و بیان هدف خود که همان انحراف از طرح بوده است نتواستند کاربرگ خود را از ایشان به صورت صوری تاییده بگیرند و با مقاومت شدید ایشان مواجه شدند که بعد از آن به حواشی که زنبوردار نمی تواند زنبور ما را تامین کند و ... پرداختند.
در مورد متن خبر:
1-  در مورد این قسمت که عنوان شده : "این زنبوردار چرامی ادامه می دهد : در حالی که شهرستان چرام دارای تعاونی زنبورداری می باشد برای خرید زنبور به شهرستان دیگر مراجعه کرد"
خدمتتان عرض کنم با توجه به استعلام اینجانب از حراست تعاون روستایی استان، هنوز هیئت مدیره تعاونی جدید زنبورداری شهرستان چرام تشکیل نشده و اعضای و مدیرعامل این تعاونی مدارک خود را ثبت نکردند و هیچ یک از متقاضیان زنبور به شهرستان دیگر جهت خرید زنبور، رجوع نکردند
2-  در مورد این قسممت از متن خبر که عنوان شده "همه اقدامات بانکی برای دریافت تسهیلات بنیاد برکت را انجام داده و پول هم به حساب متقاضیان واریز شده و حتی قسط بندی شده و اقساط را هم پرداخت می کنیم اما تسهیلات در حساب متقاضی مسدود است و اجازه برداشت داده نمی شود"
اصل روند کار بنیاد برکت این هست که وقتی یک فرد متقاضی تسهیلات بنیاد برکت در رسته شغلی پرورش زنبور عسل هست(30میلیون تومان) بعد از تشکیل پرونده و امضای ضامن به مقدار یک سوم از کل مبلغ وام (در رسته شغلی زنبورداری به مبلغ 9 میلیون) ازاد می شود تا متقاضی با این مبلغ بتواند به صورت پیش پرداخت، داده مورد نظر مانند زنبور و تغذیه آن را خریداری بکند و این تعداد زنبور خریداری شده از دفترچه زنبورفروش، کم و در دفترچه متقاضی اضاف شود و بعد از بازدید تسهیلگر و مجری و اطمینان از اینکه طرح به نحوه احسن استقرار پیدا کرده کاربرگ متقاضی جهت آزاد سازی اقساط بعدی به امضای تسهیلگر و مجری می رسد. نه اینکه پول در حساب متقاضی مسدود و اجازه برداشت داده نشود و در قسمت بعدی خبر نوشته که متقاضی اقساط را پرداخت می کند باید بگویم فاصله اقساط بازپرداخت تسهیلات زنبورداری 6ماه از زمان واریز به حساب متقاضی هست چگونه هنوز 20 روز از این تاریخ نگذاشته متقاضی می گوید اقساط پرداخت می کند؟
 
3-  در مورد این قسمت از خبر "به گفته این متقاضی تسهیلات اشتغالزایی بنیاد برکت ، هم اکنون انحصاری بودن محل خرید زنبور مربوط به این تسهیلات در شهر چرام و ناتوانی عامل مورد نظر برای پاسخگویی به نیاز متقاضیان ، عملا این تسهیلات را راکد و بلا استفاده کرده است"
باید بگویم از آنجا نه تنها انحصاری شکل نگرفت بلکه با وجود این پشتیبان با داشتن صلاحیت کامل برای فروش زنبور و تغذیه آن به متقاضیان، جلو بسیاری از انحرافات گرفته می شد. ولی باز جهت رفاه حال متقاضیان زنبورداری، با جلسه که اخیرا (در تاریخ  15/10/99 ) بنده  با سه عضو از کمیته توسعه اشتغال شهرستان چرام (ریاست جهاد کشاورزی شهرستان و بخشداران دو بخش مرکزی و سرفاریاب)و تعدادی از متقاضیان پرورش زنبور عسل این شهرستان در محل فرمانداری شهرستان چرام شکل گرفته، مقرر گردید که رئیس جهاد کشاورزی شهرستان 5نفر زنبوردار که همه صلاحیت لازم در زمینه فروش زنبور و تغذیه آن را داشته باشد به بنیاد برکت معرفی کند، تا بعد از بازدید زنبورستان آنها و استعلام جهت صلاحیت ایشان، آنها را به متقاضیان زنبورداری شهرستان معرفی کرده تا هر چه زودتر با خرید بدون انحراف، طرحهای خود را استقرار کنند.
در پایان باید عرض کنم هدف اصلی بنیاد برکت ضمن کمک جهت توانمندی فرد متقاضی، رضایت کامل فرد متقاضی از شغل مورد نظر هست و نباید عدم اطلاع کافی از روند کار بنیاد برکت باذکر مسائلی که از استنباط های شخصی ناشی می شود موجبات تشویش اذهان عمومی گردد و انتظار می روند هر گونه ابهامی در مورد تسهیلات اشتغالزایی بنیاد برکت برای متقاضیان یا ادارات وجود دارد با رجوع به کمیته توسعه اشتغال شهرستان و تسهیگر و مجری طرح، رفع ابهام گردد.
 
با سپاس و درود
سید علی سجادی اصل
 مجری طرحهای اشتغالزایی بنیاد برکت در شهرستانهای چرام،بهمئی، باشت و گچساران
 
 
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار