مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر:
تابناک - مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: امتحانات دی‌ماه همه مقاطع در استان بوشهر به صورت مجازی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۲۹۹۰۱
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲ 05 January 2021

به گزارش خبرنگار تابناک، علیمراد کرمی ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: جامانده‌های پایه دوازدهم که امتحان نهایی دارند و تعداد آنها نیز کم است امتحاناتشان به صورت حضوری برگزار می‌شود.

وی بابیان اینکه برای تمام دانش‌آموزان استثنایی استان بوشهر تا پایان بهمن و اسفندماه تبلت دانش‌آموز خریداری می‌شود گفت: حدود ۳ هزار و ۵۰۰ نفر دانش‌آموزان استان بوشهر دسترسی به تلفن همراه ندارند که این آمار در ابتدای بیماری کرونا حدود ۱۰ هزار نفر بوده است

کرمی اضافه کرد: ۲۴۳ دانش‌آموز در مدارس استثنایی استان بوشهر تحصیل می‌کنند که برای تأمین دستگاه تبلت ویژه آموزش آنها با همکاری وزارت آموزش و پرورش ۴ میلیارد ریال تخصیص‌یافته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به اینکه سامانه شاد یک مجموعه جدید، نوپا و نوظهور در ارائه آموزش به دانش‌آموزان است گفت: این سامانه مشکلاتی دارد ولی کار بسیار موفقی بوده که آموزش و پرورش انجام‌شده و رضایت نسبی را حاصل کرده است.

وی بابیان اینکه حدود ۱۷ میلیارد پیام و حدود ۶ میلیون فایل در شبکه شاد کشوری رد و بدل شده تصریح کرد: ۱۱۵ هزار مدیر، ۱۳ میلیون دانش‌آموز، ۷۱۳ معلم در کشور در شبکه شاد فعالیت دارند.

کرمی بابیان اینکه ۸۵ درصد از دانش‌آموزان استان بوشهر از شبکه شاد استفاده می‌کنند اضافه کرد: ۲۲۵ هزار دانش‌آموز در استان بوشهر هستند که ۱۹۱ هزار نفر در فضای مجازی، حدود ۴۲ هزار نفر آموزش حضوری و ۱۳۱ هزار نفر از تلویزیون استفاده می‌کنند.

وی بابیان اینکه بر اساس اطلاعات اطلس آموزشی، نحوه استفاده دانش‌آموزان برای دروس استخراج‌شده است افزود: ۸۴.۷۶ درصد از دانش‌آموزان استان بوشهر از فضای مجازی و ۱۸.۸۸ درصد آموزش حضوری و ۵۸.۶۹ درصد از تلویزیون استفاده می‌کند.

کرمی روند آموزش و پرورش در ۸ سال اخیر را روبه‌جلو و رو به رشد ارزیابی کرد و افزود: کنکور یکی از ملاک‌های ارزیابی آموزش و پرورش بوده است.

وی بیان کرد: در آزمون و سوابق تحصیلی دانش‌آموزان استان بوشهر در عرصه کنکور ارتقا ۴ رتبه‌ای داشته‌ایم و استان بوشهر از رتبه ۱۵ کشوری به ۱۱ صعود کرده است.

کرمی از ارتقا شش رتبه‌ای استان بوشهر در آزمون کنکور سراسری بدون احتساب سوابق تحصیلی خبر داد و بیان کرد: استان بوشهر در این عرصه از رتبه ۲۵ به ۱۹ کشوری رشد کرد.

وی از ارتقا رتبه استان در عملکرد دانش‌آموزان استان بوشهر در امتحانات نهایی خبر داد و گفت: نزدیک به نیم نمره، نمره کل دروس نهایی دانش‌آموزان استان بوشهر افزایش داشته درحالی‌که این میزان از سطح کشوری بالاتر است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: آموزش و پرورش استان بوشهر در موضوع عملکرد در امتحانات نهایی در کشور رتبه ۲۷ قرار داشتیم که الآن به رتبه ۱۹ کشوری ارتقا پیداکرده‌ایم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار