فرماندار ایلام ؛
فرماندار بدره با بیان اینکه پروژه آبرسانی به کانون های عشایری این شهرستان با اعتبار ۹۵ میلیارد ریال در حال مناقصه برای انتخاب پیمانکار است، گفت: این برنامه دهه فجر امسال کلنگ زنی خواهد شد.
کد خبر: ۹۲۷۸۸۶
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰ 29 December 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ یونس آزادی اظهار داشت: این پروژه با ۳۵ کیلومتر طول لوله کشی و مخزن یک هزار متر مکعبی در مرحله نخست ۱۰ کانون عشایر این شهرستان را از آبرسانی سیار بی نیاز می کند.

وی یادآور شد: مناطق عشایری بوم هندمینی بدره نیز در مرحله دوم این پروژه تحت پوشش آبرسانی ثابت قرار می گیرد.

فرماندار بدره در خصوص اقدامات دولت برای حمایت از عشایر بدره افزود: تاکنون هفت میلیارد ریال برای ساخت تانکر آبرسانی به عشایر این شهرستان اختصاص یافته است.

آزادی با بیان اینکه خشی از علوفه مورد نیاز عشایر این شهرستان نیز با قیمت یارانه ای تامین شده است، افزود: برای حمایت و سهولت تردد این قشر زحمت کش نیز مسیرهای عشایری ترشک - گاون و بهسازی سایر راه عشایری شهرستان در دستور کار قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: شهرستان بدره به خاطر اختلاف ارتفاع مناطق عشایری با سد سیمره، توپوگرافی منطقه و نبود رودخانه ها و چشمه های دایمی از جمله شهرستان هایی استان ایلام است که در فصول مختلف سال به بحران کم آبی مواجه می شود.

فرماندار بدره تاکید کرد: هم اکنون عشایر شهرستان بدره آب شرب خانوار و دام خود را از طریق آبرسانی سیار تامین می کنند که بخشی از این نیاز از طریق ناوگان آبرسانی اداره امور عشایری بدره بصورت رایگان انجام می شود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار