کد خبر: ۹۲۷۴۱۵
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶ 27 December 2020

به گزارش تابناک تبریز،دویست و چهاردهمین جلسه‌ی رسمی شورای اسلامی کلانشهر تبریز صبح امروز یکشنبه ۷ دی ، با حضور رئیس، اعضای شورا و شهردار تبریز در عمارت شهرداری، برگزار شد که فریدون بابایی اقدم به علت فوت برادرش، تنها غایب این جلسه بود.

شهرام دبیری، رئیس شورای شهر تبریز در ابتدای این جلسه گفت: شهرداری تبریز در خصوص عمل به مصوبه شورای شهر در خصوص ایثارگران شاغل در شهرداری هرچه سریعتر عمل کرده و گزارش دهد، نظر شورا پرداخت حقوق و مزایای ایثارگران همسان با دیگران است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: در هفته‌های آینده باید تعرفه عوارض محلی را بررسی کنیم که نیازمند برگزاری جلسات مکرر می‌باشد.

غلامحسین مسعودی ریحان، خزانه دار شورای شهر نیز در ادامه گفت: اگر پرداخت حق و حقوق برای بازنشستگان برابر قانون است حق و حقوقشان پرداخت شود. در قانون به صراحت آمده که ایثارگران می‌توانند ۳۵ سال مشغول کار باشند.

اولین دستور جلسه این هفته «لایحه ارسـالی شـهرداری تـبریز در خصوص درخواست مساعدت نسـبت به عوارض صدور پروانه ساختمانی موسسه خیریه حمایت از مستمندان» بود.

محمدباقر بهشتی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر در این خصوص گفت: لایحه شهرداری در خصوص موسسه مستمندان تبریز که تاریخ تاسیس آن سال ۱۳۵۱ است و در واقع یکی از افتخارات تبریز به شمار می رود که موسسات دیگر از این موسسه الگو  برداری کرده‌اند.

وی اضافه کرد: در کمیسیون برنامه و بودجه تصویب شده است که ۱۰ درصد عوارض ساختمان جدید این موسسه نقدی پرداخت شود و مابقی برای کمک به مستمندان از طرف این موسسه هزینه شود.

سونیا اندیش نیز در این خصوص اظهار کرد:  موسسه مستمندان برای ارائه خدمات بهتر اقدام به تاسیس ساختمان جدید کرده است.اگر امروز به تبریز بدون گدا افتخار می‌کنیم در سایه اقدامات موسسه مستمندان است.

وی ادامه داد: خیّرین این موسسه با از خود گذشتگی برای تبریز آبرو خریده‌اند و صندوق مستمندان صندوق خاصی است.

شکور اکبرنژاد، دیگر عضو شورای شهر نیز گفت: اگر امروز می‌خواهیم از مستمندان حمایت کنیم موسسه مستمندان بهترین راه است. سال‌هاست که این موسسه به این کارها اقدام می‌کند و اگر ما همه عوارض را نیز ببخشیم ایرادی نخواهد داشت.

دبیری، رییس شورای اسلامی شهر تبریز نیز تاکید کرد:  موسسه مستمندان با راهکارها و کار کارشناسی اقدام به کمک می‌کنند اما ما این توان را نداریم. این موسسه باعث افتخار شهر است و آبرومندانه به نیازمندان کمک می‌کنند.

عبداله تقی‌پور نیز با اشاره به یاد شهدای کربلای ۴ و ۵ گفت: همه می‌دانیم‌ که اگر این عزیزان نبودن امروز امنیت فعلی کشور را نداشتیم .

وی افزود: مستمندان یکی از موسسات مردم‌ نهاد است که با کمک شهروندان توانسته اند سال‌های سال به اقشار کم برخوردار کمک کنند و موجب سربلندی تبریز باشند.

در نهایت لایحه شهرداری در خصوص بخشش عوارض ساختمان جدید موسسه مستمندان در قبال کمک این موسسه به نیازمندان به تصویب اعضای شورای شهر تبریز رسید.

در ادامه لایحه شهرداری در خصوص تجویز مجوز برای برگزاری مناقصه فضای سبز تبریز مطرح شد.

فرج محمد قلی‌زاده، عضو حقوق‌دان شوراس شهر تبریز گفت: تا پایان سال سه ماه باقی مانده که لازم‌است حرمت قانون و آئین نامه نگهداشته شود. ایرادی ندارد برای مناقصه‌ای که در پایان سال برگزار خواهد شد،اندکی صبر کنیم.

نهایتا لایحه شهرداری در خصوص تجویز مجوز برای برگزاری مناقصه فضای سبز تبریز به تصویب اعضا شورای اسلامی شهر تبریز رسید.

در ادامه دستور دوم جلسه با موضوع «لایحه  شهرداری تبریز در خصوص تجویز انتقال سند مالکیت و واگذاری عرصه پلاک ثبتی ۳۳۱ فرعی ۲۰۲ تفکیکی از ۱۰ اصلی واقع در بخش ۹ تبریز به مساحت ۳۹۰ مترمربع به میزان تصرفی هر یک از اشخاص» بررسی شد.

مسعودی ریحان در این خصوص گفت: اگر به دید انسانی نگاه کنیم، افراد سودجو زمین شهرداری را به افرادی که اطلاعی در آن نداشته اند، فروخته اند و امروز شهرداری آنها را در دادگاه محکوم کرده و مقرر شده این افراد هزینه زمین را پرداخت کنند.

در این جلسه با لایحه  شهرداری تبریز در خصوص تجویز انتقال سند مالکیت و واگذاری عرصه پلاک ثبتی ۳۳۱ فرعی ۲۰۲ تفکیکی از ۱۰ اصلی واقع در بخش ۹ تبریز به مساحت ۳۹۰ مترمربع به میزان تصرفی هر یک از اشخاص، با توجه به  مصالحه بین شهرداری و این افراد و همچنین پرداخت ارزش ریالی زمین به شهرداری موافقت شد.

دستور بعدی جلسه به «لایحه شـهرداری تـبریز در خصـوص تعییـن اعضـای اصلی شورای فنی، خدماتی و فضای سبز شـهرداری به عنوان عالی ترین مرجع فنی برای تصمیم گیری فراگیر در خصوص پروژه های عمرانی» اختصاص داشت که به تصویب اعضای شورا رسید.

در ادامه، دستور جلسه «لایحه شهرداری تبریز در خصوص صـدور مجوز انعقاد قرارداد جهت اجرای پروژه مسـکونی حاشـیه نشـینی نرگس ارم (اسـدگلی) توسـط شـرکت خانه سازی پیش ساخته آذربایجان با پرداخت هشت درصـد هزینه های فوق به عنوان حق مدیریت پیمان توسط شهرداری» مورد بررسی قرار گرفت.

مسعودی ریحان در این خصوص گفت: شهرداری در شرکت خانه سازی ۲۵۰ نفر کارمند دارد که این شرکت خود نسبت به پرداخت حقوق و بیمه اقدام می‌کند.

وی افزود: شهرداری پروژه اسدگولی را به صورت پیمانی انجام می‌دهد اگر هشت درصد هزینه پرداخت شود حقوق و مزایای کارکنان این شرکت پرداخت می‌شود که با این شرایط خوب است.

محمدزاده دیگر عضو شورای شهر تبریز نیز گفت: امروز راهکاری برای ساماندهی حاشیه نشینی در تبریز وجود ندارد، نباید ساماندهی حاشیه نشینی را به جلسات بعدی موکول کنیم و این کار درستی نیست.

تذکرات اعضای شورا به شهرداری

محمد قلی‌زاده گفت: تذکراتی را در خصوص غیر قانونی بودن برگزاری کمیسیون ویژه با دعوت از عضو شورا که سابقا در این کمیسیون عضو بود اعلام کردم، همچنین تذکری در خصوص وضعیت ساختمان عمارت شهرداری و برگزاری کمیسیون های توافق با عناوین مختلف در مناطق شهرداری ارائه کرده بودم که هیچ توجهی به آنها نشده است.

مسعودی ریحان نیز اظهار کرد: سه میلیارد تومان بودجه برای نگهداری و تعمیر ساختمان عمارت شهرداری تعیین شده اما پس از گذشت ۱۰ ماه هنوز اقدامی نشده‌ است.

وی افزود: اگر اتفاقی برای عمارت ساعت رخ دهد شهرداری و اعضای شورا نمی‌تواند پاسخگوی افکار عمومی باشد.

خزانه دار شورای اسلامی شهر تبریز گفت: تا امروز اقدامات مناسبی در خصوص شفاف سازی در شورای پنجم انجام شده است و دریافتی های خلاف قانون در مناطق شهرداری برای پروانه ها معقول نیست و لازم است به صورت جدی به این امر رسیدگی شود.

 

ایرج شهین باهر، شهردار تبریز در پاسخ به تذکرات ارائه شده گفت: حضور اعضای شورا در کمیسیون های ویژه به نحوی است که احکام مدت زمانی ندارد و تا زمان معرفی نفر بعدی از عضو فعلی دعوت می‌شود.

وی ادامه داد: در کمیسیون توافقاتی برای راهبری مشکلات خدمات ارائه می‌شود اما نباید تخلفی در این کمیسیون ها انجام شود.

وی اضافه کرد: چهار ماه است که لایحه‌ برای مازاد بر پروانه به شورای شهر فرستاده شده است اما هنوز تعیین و تکلیف نشده‌ است.

شهین باهر اضافه کرد: به شهرداری های مناطق اعلام شده است که مازاد بر پروانه هیچ اقدامی نکنند تا شورا تصمیم گیری کند.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد پروانه های شهر تبریز را رایگان می‌دهیم، افزود: در آمد شهرداری در خصوص پروانه از مناطق مرفه‌ نشین است.

 

محمدحسین اسحقی ، معاون عمرانی شهردار تبریز نیز طی سخنانی گفت: بخشی از بودجه سه میلیارد تومانی برای نگهداری و عمارت هزینه شده است. برای مرمت عمارت ساعت باید بخش اداری شورا به جای دیگری انتقال یابد، چرا که بارها گفته‌ایم‌ که این ساختمان توان اداری بودن را ندارد.

بهشتی، رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورا نیز گفت: در جلسه کمیته تخصیص مقرر شد تمام سه میلیارد تومان در اختیار معاونت عمرانی قرار گیرد.

محمد قلی‌زاده نیز گفت: همه می‌دانیم که توافقات وجود ندارد، اما آیا هزینه خودیاری در مناطق دریافت می‌شود یا خیر.

وی افزود: سه سال است که شورای شهر تصویب کرده که شهرداری ساختمانی برای شورا اختصاص دهد تا شورا از عمارت ساعت منتقل شود. در مورد کمیسیون ویژه نیز باید بگوییم که قصد از عدم انتخاب نماینده در کمیسیون ادامه کار نماینده قبلی نبود، بلکه عدم فعالیت کمیسیون است.

 

شهین باهر، شهردار تبریز نیز اضافه کرد: برای تعیین تکلیف موضوع کمیسیون ویژه، این کمیسیون متوقف شده است. در خصوص عمارت ساعت چند وقتی است که در حال رایزنی برای تعمیرات این ساختمان هستیم و ساختمان قدیمی انجمن شهر را برای اسکان شورا می‌توانیم آماده کنیم.

محمد حسن اسوتچی، دیگر عضو شورای شهر نیز در تذکری گفت: باید وضعیت پرداخت حقوق را مشخص کنیم چرا که این پرداخت حقوق برای رفاه پرسنل است و همه کارکنان در پایان هر ماه منتظر حقوق هستند و متاسفانه هر ماه برای عدم پرداخت به موقع حقوق کارکنان اتفاقاتی می افتد.

وی افزود: این موضوع محل سوال است که قضیه حقوق کارکنان به چه نتیجه ای خواهد رسید، تا امروز با کلی خواهش خواستیم که قضیه حل شود.

این عضو شورای اسلامی شهر تبریز ادامه داد: همیشه این بحث مطرح است که ۹۸ درصد حل شده است و دو درصد باقی مانده است، این دو درصد چرا حل نمی‌شود؟ چرا نمی‌توانید حل کنید؟ این افراد دو درصد از کارکنان شهرداری تبریز را شامل می شوند و چرا این دو درصد را اینطور از جمع جدا می کنیم. برخی از این افراد شرایط زندگی نامساعدی دارند، لطفا بگویید این موضوع کی حل خواهد شد؟

 

محمد قلی‌زاده نیز در این ارتباط گفت: در خصوص پرداخت حقوق کارگران باید گفت عدم ‌پرداخت ها نتیجه ی سوء تدبیر است. اگر مشکل وجود دارد باید حل شود اینکه دائما مشکل وجود داشته باشد قابل قبول نیست‌. هرچند حقوق با تعویق پرداخت می‌شود اما بعد از کلی کشمکش و زمانی که کار از کار گذشته است.

دبیری، رئیس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: تنها مشکل در پرداخت حقوق کارکنان سو مدیریت است. پرداخت ها نسبت به قبل بهتر شده اما هنوز به وضعیت ایده‌آل نرسیده است‌.از شهردار می‌خواهیم در خصوص پرداخت حقوق با قاطعیت برخورد کند.

اسوتچی نیز تاکید کرد: اینکه گفته می‌شود تنها یک شرکت حقوق پرداخت نکرده این درست نیست، قطار بانان مترو هنوز حقوق دریافت نکرده‌اند. هر ماه مشکل پرداختی ها وجود دارد .

 

سونیا اندیش نیز در ادامه گفت: اگر برای پرداخت به موقع حقوق انتقاد می‌شود باید راهکاری هم برای آن تامین شود. در تمام قراردا های پیمانی، بندی آورده‌ می‌شود که اگر حقوق تا ۲۶ ماه پرداخت نشود پیمانکار پرداخت کرده و صورت وضعیت ارائه می‌دهد.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز ادامه داد: موضوع قراردادها اگر به درستی تدوین شود این مشکل حل خواهد شد. در موضوع کار و پرداخت حقوق این مربیان مشکلات متعددی دارند. جلسات مستمری در خصوص ساماندهی قرارداد مربی‌ها برگزار شد اما تا امروز به نتیجه‌ عملیاتی نرسیدیم.

اندیش متذکر شد: ما به دور از فضای رسانه‌ای پیگیر مشکلات مربیان بودیم اما تاکنون نتیجه نگرفته ایم. این مربیان از سال ۸۵ در زیرمجموعه معاونت فرهنگی کار می‌کنند برخی از آنها با روابطی که داشتند قرارداد خود را تغییر داده‌اند اما بسیاری نیز مظلوم واقع شده‌اند.

وی ادامه داد: عدم پرداخت بیمه از سالیان متمادی ، نحوه تنظیم قراردادها، تعیین سقف زمان برای فعالیت مربیان، تعریف فعالیت خارج از حوزه مطرح شده و... از جمله دیگر تبعیض ها در خصوص مربیان است.

وی افزود: یکی از مدیران شهرداری به بنده گفت ماهی یک میلیون تومان برای این مربیان کافی است! متاسفانه وحدت رویه در خصوص پاداش و مزایا وجود ندارد. در مناطقی که مربیان بیشتر کار می‌کنند کمترین پرداختی را دارند. حتی مرخصی زایمان برای این مربیان اعمال نمی‌شود.

 

محمدزاده نیز طی سخنانی گفت: نحوه اداره جلسات شورا درست نیست و توزیع وقت بر اساس قانون رعایت نمی‌شود. چون تذکراتی داده شد، اما زمانی برای شهرداری اختصاص نمی‌یابد تا پاسخ دهد.

وی اضافه کرد: در حوزه منابع انسانی شهرداری و قراردادهای کارمندان، پیگیری های بسیاری شده است و گاهی نتیجه داده و گاهی بی نتیجه بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: ۳۲۷ نفر از مربیان در فرهنگسراها فعال هستند که جزو مظلوم ترین کارکنان شهرداری می‌باشند.

 

بهشتی نیز در تذکر خود گفت: لایحه تفریغ بودجه سال ۹۸ باید در اردیبهشت ارسال می‌شد اما هنوز ارسال نشده است. عملکرد ۶ ماهه بر اساس آنچه که ما تصویب کرده‌ایم، باید نوشته شود.

وی ادامه داد: شهرداری در ۳ سال گذشته عملکرد ۶ ماهه را به درستی برای انتشار ارائه نکرده است.

بهشتی با بیان اینکه متمم بودجه سال ۹۹ با متمم سال ۱۴۰۰ ارائه شود گفت: عمده مشکلات موجود به دلیل اجرایی نشدن خزانه متمرکز است، از شهرداری می‌خواهیم به کارمندان بگوید قوانین را به درستی اجرا کنند.

 

تقی‌پور نیز گفت: در جلسه دو هفته مقرر شد که تجهیزات لازم برای خدمات شهری خریداری شود بنا به گفته رییس شورای اسلامی شهر تبریزقرار بود تا هفته آینده نحوه خرید به شورا ارائه شود اما هنوز خبری نشده است.

وی اضافه کرد: نامه معاونت حقوقی رئیس جمهور برای انتشار مصوبات شورای‌ کلانشهرها در سامانه جامع به رییس شورا ارسال شده اما تنها شهری که در این زمینه به درستی فعالیت نکرده تبریز است که لازم است این موضوع نیز حل شود.

 

دبیری نیز گفت: مقرر شد کمیسیون خدمات با هماهنگی مدیران شهرداری نیازسنجی کند و به شورا اعلام کند.

 

محمد زاده در تذکر خود با بیان اینکه رانندگان استیجاری پایان کار دریافت نمی کنند، گفت: مغازه های بوفه داران پارک ائل گلی بسته شده و از آنها اجاره دریافت می‌شود، امروز افرادی که از این محل هزینه زندگی خودرا در می‌آورند با مشکل روبرو هستند.

وی اظهار کرد: اضافه کاری های کارکنان مترو پرداخت نشده است این افراد نیز کارمند شهرداری هستند و شهردار اضافه کاری آنها را پرداخت کرده اما شرکت ارائه نکرده است.

محمدزاده ادامه داد: در زمان بارش برف در مناطق محروم خدمات ارائه نمی‌شود اما در مناطق مرفه‌ نشین خدمات بیشتری نیز ارائه می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: در کمیسیون ماده ۱۰۰ به شهروندان ابلاغ شده است که۳۰۰ میلیون پرداخت کنند اما مناطق برای خودیاری خواهان پرداخت هزینه میلیاردی شده اند و در خصوص خودیاری اتفاقات زیادی رخ می‌دهد.

وی تاکید کرد: مبلغی به عنوان سختی و زیان آور برای کارگران به حساب یکی از بانک ها پرداخت می‌شود این بانک با پول خود کارگران به آنها وام ۱۸ درصدی پرداخت می کند.

محمد زاده اضافه کرد: در بافت تاریخی بازار تبریز کاربری تغییر می‌کند که لازم است شهرداری رسیدگی کند.

وی با بیان اینکه در پارک ها نور کافی وجود ندارد و تبدیل به محلی برای حضور معتادان شده است گفت: فروش املاک شهرداری باید با قیمت روز باشد. در خصوص بروز مشکل باید نهاد های نظارتی و تصمیم گیر و پاسخگو باشند.

محمدزاده گفت: اگر هدف داشته باشیم برای لایحه‌ای رای بگیریم با دلایل مختلف این کار را توجیه می‌کنیم‌ اما در خصوص ساماندهی حاشیه نشینی این مردم بلاتکلیف مانده‌اند.

 

شکور اکبرنژاد نیز در تذکر خود گفت: شهرداری در خصوص مکان های تاریخی اهتمام ویژه داشته باشد، برخی از کارها در شهرداری به کندی جلو می‌روند باید برای مشکلات چاره‌ اندیشی کرد.

اکبرنژاد خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌کنیم نامگذاری میدان راه آهن به اسم‌ ازبرعلی خواجوی انجام شود.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه نگهداری از ساختمان شهرداری باید اقدامات لازم به سرعت انجام شود، گفت: هنرمندان شهر از شیوع کرونا متضرر شده‌اند باید شهرداری به این عزیزان در این زمان کمک کنند.

وی ادامه داد: بسته شدن راه وادی رحمت برای شهروندان مشکل ساز شده است.

 

مسعودی ریحان نیز گفت: هزینه نگهداری خودرو و بیمه شخص ثالث رانندگان استیجاری به دلیل تورم موجود بالا رفته ولی ما برای این افراد هزینه ثابت می‌دهیم و باعث شده این عزیزان دچار مشکل شوند.

وی اظهار کرد: حداقل در خصوص پرداخت حق بیمه این رانندگان تسریع شود.

شهرام دبیری نیز گفت: در خصوص حاشیه نشینی اقدامات شهرداری تبریز در کشور الگو است و همواره در این خصوص اقدامات مثبتی انجام شده است.

وی افزود: از هفته آینده بررسی تعرفه عوارض  محلی شروع خواهدشد  که درخواست داریم اعضای شورا این تعرفه را بررسی کنند.

 

محمد حسن اسوتچی نیز که در اعتراض به عدم پرداخت به موقع حقوق کارکنان صندلی خود را ترک کرده بود، گفت: تا زمانیکه شهرداری در خصوص پرداخت حقوق ها گزارش مناسبی ندهد در جایگاه عضو شورا حاضر نمی‌شود.

در ادامه جلسه این هفته شورای شهر تبریز، مسعودی ریحان، رییس شورای اسلامی آذربایجان شرقی گزارشی در خصوص عملکرد شورای اسلامی اسـتان ارائه کرد.

وی ضمن قدردانی از اعضای شورای شهر بابت اینکه زمانی برای ارائه گزارش شورای استان اختصاص دادند، تشکر کرد و افزود: در گذشته نیز خواهان ارائه گزارش بودیم اما به دلیل اینکه نگویند تبلیغاتی است، انجام‌ نشد.

مسعودی ریحان اظهار کرد: در حال حاضر ۲۱ نفر شورای استان در حال فعالیت هستند. شورای اسلامی آذربایجان شرقی از نظر عملکرد به عنوان استان برتر در سطح کشور انتخاب شده است. وظایف این شورا بررسی مصوبات تمامی شهرها است که شورای استان آنها را بررسی می‌کند و در صورت وجود مشکل نسبت به رفع آنها اقدام می‌کند.

وی اضافه کرد: رسیدگی به اختلافات شورا با شهرداری و فرمانداری یکی دیگر از وظایف این شورا است.

مسعودی ریحان گفت: بودجه  شورای فرادستی استان در داخل استان بررسی و به مجلس ارائه شد و ۳۰ میلیارد تومان برای شورای عالی استان ها در بودجه در نظر گرفته شد.

وی اضافه کرد: شکایتی در خصوص عدم ‌ارائه بودجه مصوب به شورای استان در دایره انجام شده است و پیگیر اختصاص این بودجه هستیم.

در نهایت لایحه شهرداری تبریز مبنی بر اعمال مساعدت مالی و افزایش ۲۵ درصدی این مبلغ نسبت به سال گذشته به شورای اسلامی استان آذربایجان شرقی تصویب شد.

به گزارش ایسنا،در ادامه لایحه شهرداری تبریز در خصوص «تفاهم نامه تنظیم فیمابین نمایندگی آستان قدس رضوی در آذربایجان شرقی و شهرداری تبریز و اختصاص مکان استقرار برای آستان قدس رضوی در تبریز»  بررسی شد.

دبیری، رییس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: آستان قدس رضوی، برای نمایندگی های استانی اعتباری در نظر نمی‌گیرد و باید خودشان تامین کنند.

وی ادامه داد: این نمایندگی در مورد مواردی چون تهیه و توزیع ماسک بسته‌های معیشتی و... فعال است. شهرداری نیز در این راستا مکانی برای سه سال در اختیار این نهاد قرار می‌دهد.

محمد قلی‌زاده گفت: از عجایب روزگار است که شهرداری می‌خواهد به آستان قدس کمک کند.در شهر مشهد بخشی از نیازهای شهرداری را آستان قدس کمک می‌کند اما در تبریز برعکس است و شهرداری به آستان کمک می‌کند.

 

صادقزاده، سخنگوی شورای شهر نیز اضافه کرد: آستان قدس رضوی در استان کمک های بسیاری برای نیازمندان داشته است.اگر کمکی به آستان قدس انجام می‌شود باید در این امر تسریع شود تا تشکیلاتی به نام آستان قدس رضوی در تبریز گسترش یابد. ما همواره شاهد اقدامات مثبت استان قدس در شهر بوده‌ایم‌.

مسعودی ریحان، خزانه دار شورای اسلامی شهر تبریز نیز گفت: آستان قدس رضوی یکی از نهادهای قدرتمند کشور است  و در شهرهای دیگر کمک های بسیاری از طریق این آستان انجام‌ می‌شود. اگر بخواهیم به این آستان کمک کنیم، جایگاه این نهاد را پایین آورده ایم چرا که امروز آستان قدس توانمند ترین نهاد کشور است.

شکور اکبرنژاد نیز گفت: یک سوم قدرت مالی کشور در اختیار آستان قدس رضوی است.اگر این نهاد نمی‌تواند مکانی برای استقرار اجاره کند، چرا اوقاف که این همه دارایی که دارد هیچ کمکی نمی‌کند؟

وی اضافه کرد: این درست نیست که از جیب مردم نیازمند تبریز برای اختصاص مکان استقرار برای آستان قدس هزینه شود.

در نهایت لایحه شهرداری تبریز در خصوص تفاهم نامه تنظیم فیمابین نمایندگی آستان قدس رضوی در استان آذربایجان شرقی و شهرداری تبریز و اختصاص مکان استقرار برای آستان قدس رضوی در تبریز به تصویب رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار