یک متخصص بیماریهای عفونی با اشاره به تغییرات ویروس کرونا گفت: این نوع از ویروس کرونای جدید که در انگلیس شناسایی شده با تغییرات ژنتیکی که پیدا کرده رفتارهای متفاوتی از خود نشان می‌دهد.
کد خبر: ۹۲۶۴۴۸
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۹ 23 December 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،دکتر علیرضا جانبخش ، با اشاره به تغییرات جدید ویروس کرونا گفت: متاسفانه این نوع ویروس کرونا که به کرونای انگلیسی معروف شده، با تغییرات ژنتیکی که پیدا کرده رفتارهای متفاوتی در بحث بیماری زایی و سرعت انتقال بیماری از خود بروز داده است.

وی افزود: ویروس کرونای جدید قدرت چسبندگی بیشتری به سلولهای تنفسی پیدا کرده و از طرفی قدرت ورود این ویروس به سلولهای تنفسی هم افزایش پیدا کرده است.

جانبخش تصریح کرد: این دو سبب شده تا این ویروس از قدرت انتقال بالاتری برخوردار بوده و با سرعت بیشتری منتشر شده و ایجاد بیماری کند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: متاسفانه تغییرات صورت گرفته در ویروس کرونا موجب شده تا بیماری زایی این نوع ویروس جدید در کودکان بیشتر باشد.

جانبخش خاطرنشان کرد: کرونای فعلی که در همه دنیا همه گیر شده، کمتر کودکان را درگیر می‌کرد و در صورت درگیری هم قدرت ایجاد علائم شدید را نداشت، اما ویروس کرونای انگلیسی قدرت بیماری زایی بیشتری در کودکان پیدا کرده است.

وی افزود: خوشبختانه طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی تاکنون تفاوتی در شدت کشندگی این ویروس جدید با ویروس کرونای فعلی مشاهده نشده، اما با توجه به اینکه تغییرات و رفتارهای ویروس قابل پیش بینی نیست، این نگرانی وجود دارد که در آینده میزان کشندگی این ویروس افزایش یابد.

این متخصص بیماریهای عفونی یادآور شد: باید مدنظر داشت که با توجه به افزایش قدرت ابتلای این نوع ویروس، طبیعتا افراد بیشتری درگیر بیماری کرونا شده و به تبع افزایش تعداد مبتلایان، قطعا تعداد موارد مرگ و میر هم افزایش پیدا خواهد کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار