استاندار ایلام ؛
استاندار ایلام گفت: اعتبارات عمرانی استان در لایحه بودجه سال آینده بیش از ۷۰ درصد و اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌های اجرایی استانی نسبت به بودجه سال جاری ۶۳.۲ درصد افزایش دارد.
کد خبر: ۹۲۴۶۷۲
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳ 16 December 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛  قاسم سلیمانی‌دشتکی در نشست اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی استان ایلام اظهار داشت: دولت با وجود محدودیت منابع نگاه ویژه‌ای در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ به استان ایلام داشته و تلاش شده است عقب‌ماندگی‌های استان در طول سالیان گذشته بویژه بدلیل بروز هشت سال جنگ تحمیلی در استان جبران شود و از این رو پایه بودجه این استان در لایحه تقدیمی دولت به مجلس شورای اسلامی برای سال ۱۴۰۰ قوی بسته شده است.

وی افزود: استان ایلام از منظرهای گوناگون برای نظام از اهمیت راهبردی برخوردار است چرا که دارای مرز زیارتی و تجاری ملی بوده که از این لحاظ می‌تواند به توسعه ایران اسلامی کمک کند.

استاندار ایلام یادآور شد: تمام تلاش مجموعه مدیریتی استان در ماه‌های منتهی به تدوین لایحه بودجه ۱۴۰۰ این بود که بودجه ایلام با توجه به جایگاه استان در توسعه کشور بسته شود که دولت نیز در این مسیر همراهی بسیار خوبی داشت.

سلیمانی‌دشتکی تاکید کرد: مدیران دستگاه‌های زیربنایی استان در ایام تدوین لایحه بودجه با حضور در وزارتخانه‌های مختلف تلاش کردند سهم ایلام را در ردیف‌های مختلف افزایش دهند که این رایزنی‌ها باعث شد استان ایلام از نظر سرانه جمعیتی رتبه دوم اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای (عمرانی) را در بین استان‌های کشور در بودجه سال آینده داشته باشد.

وی اضافه کرد: اعتبارات عمرانی استان ایلام در این لایحه بیش از ۷۰.۵ درصد افزایش یافته است و اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌های اجرایی استانی نسبت به سال جاری ۶۳.۲ درصد افزایش دارد.

استاندار ایلام گفت: اعتبارات طرح‌های ملی و ملی استانی شده مربوط به ایلام شامل حوزه‌هایی مانند حمل و نقل، راه‌آهن، آب و فاضلاب، سدها و دانشگاه‌ها در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ با احتساب طرح سامانه گرمسیری ۱۰۸.۲ درصد نسبت به سالجاری افزایش داشته است.

سلیمانی‌دشتکی یکی از مهم‌ترین پروژه‌های در دست اجرای استان را اتصال ایلام به شبکه ریلی برشمرد و اظهار داشت: ۲ هزار میلیارد ریال از محل توازن برای سرعت‌بخشی به اجرای این پروژه در سال آینده دیده شده و با رایزنی با وزیر راه و شهرسازی این وزارتخانه نیز ۷۰۰ میلیارد ریال را برای اجرای آن تخصیص داده است که در مجموع سال ۱۴۰۰ بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال در این زمینه هزینه خواهد شد که امیدواریم با تخصیص کامل آن حداقل ۱۷ کیلومتر قرار گرفته در خارج از استان تکمیل و شاهد وارد شدن آن به مرزهای استان ایلام باشیم.

وی ادامه داد: تکمیل سد میمه نیز از پروژه‌های مهم در توسعه مناطق جنوبی استان است که دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۰ به این موضوع توجه ویژه ای داشته و ۸۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل آن اعتبار لحاظ کرده است و در کنار آن اعتبار برای ادامه روند اجرایی سدهای سیکان و چناره نیز دیده شده است.

استاندار ایلام همچنین از تامین اعتبار لازم برای ادامه اجرای پروژه سامانه گرمسیری در استان در لایحه بودجه سال آینده خبر داد.

سلیمانی‌دشتکی از مجمع نمایندگان استان خواست: تمامی تلاش خود را برای افزایش بودجه استان در صحن علنی و کمیسیون‌ها بکار گیرند تا بتوانیم سهم بیشتری از بودجه ۱۴۰۰ داشته باشیم.

وی ابراز امیدواری کرد: کلیات لایحه بودجه در صحن مجلس به تصویب برسد چراکه اگر این موضوع محقق نشود، ممکن است بودجه یک دوازدهم یا ۲ دوازدهم داشته باشیم که دستگاه‌ها را در اجرای پروژه‌های خود با مشکل روبرو می‌کند.

استاندار ایلام همچنین از مجموعه مدیریت و برنامه‌ریزی استان خواست: اطلاعات مورد نیاز را در اختیار نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی قرار دهند تا نمایندگان بتوانند از منافع استان در بودجه سال آینده دفاع کنند.

سلیمانی‌دشتکی همچنین با اشاره به مشکلات کارخانه سیمان ایلام از شرکت گاز استان خواست: از قطع گاز این مجموعه صنعتی خودداری و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی نیز سوخت مازوت مورد نیاز این کارخانه را تامین کند تا با تعطیلی مواجه نشود.

وی همچنین از روند اجرای پروژه‌های کشت گلخانه‌ای در استان انتقاد کرد و گفت: کشت این محصولات از ارزش افزوده بالا و اشتغال مناسبی برخوردار است که باید دلایل آن با دقت مورد بررسی قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار