مدیر کل هماهنگی دستگاههای اجرایی شهرداری مشهد:
مدیر کل هماهنگی دستگاههای اجرایی شهرداری مشهد گفت: با اجرای طرح توانمندسازی تشکل های کارآفرینی محله، از 25 کارگاه کارَآفرینی برای شناسایی ظرفیت ها و مشکلات کارافرینی در جهت توسعه کسب و کار و امید بخشی در کسب و کارهای محله بازدید صورت گرفته است.
کد خبر: ۹۲۴۲۶۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۴ 15 December 2020

به گزارش تابناک رضوی به نقل از روابط عمومی اداره کل هماهنگی دستگاه های اجرایی ومعین اقتصادی شهرداری مشهد، علی قناویزچی با اشاره به اجرای طرح توانمندسازی تشکل های کارآفرینی محله به عنوان یکی از پروژه های اجرایی معین اقتصادی؛ گفت: برای محقق شدن این طرح باید تعامل سازنده و هماهنگی دستگاهها به عنوان یکی از مهمترین محورهای رشد و توسعه اقتصادی کارآفرین صورت گیرد.

 

مدیر کل هماهنگی دستگاههای اجرایی شهرداری مشهد با بیان اینکه طرح توانمندسازی تشکل های کارآفرینی محله بر اساس ظرفیت های موجود و نیاز های کارآفرینان شکل گرفته است؛ افزود: در این راستا شهرداری مشهد برای شناسایی تشکل های کارافرینی محله با ۳۱ سازمان دارای تفاهم نامه شامل اداره کار، جهاد کشاورزی، کمیته امداد امام خمینی، بهزیستی، س‍پاه و ...  و نمایندگان معین اقتصادی در سازمانها و مناطق شهرداری با ما همکاری داشته اند.

 

وی گفت: بعد از شناسایی کارآفرینان، کارشناسان ما با حضور در کارگاههای آنها با نحوه فعالیت و مسائل و مشکلات کارآفرینان آشنا می شوند و بحث نیاز های ایشان مانند بازار فروش، تبلیغات، مجوز، تامین مواد اولیه، تسهیلات و آموزش با استفاده از ظرفیت های موجود از آنها حمایت می کنیم. البته معین اقتصادی در این زمینه به عنوان تسهیلگر  و ارتباط دهنده عمل می کند.

 

قناویزچی با بیان اینکه تاکنون از  25 کارگاه کارآفرینی در 5 منطقه شهر  که اغلب در حاشیه شهر قرار داشته اند؛ بازدید صورت گرفته است؛ در ادامه به نتایج این بازدیدها اشاره کرد و افزود: معرفی نیروی انسانی سطح محله با کارافرین، معرفی پشتیبان برای آموزش حرفه مربوطه به کارآفرین، معرفی کارافرین برای اخذ تسهیلات به کمیته امداد امام خمینی (ره) از جمله اقدامات ما در  این بازدید ها بوده است.

 

مدیر کل هماهنگی دستگاههای اجرایی شهرداری هدف از اجرای این طرح را شناسایی ظرفیت های موجود در مشهد، توسعه اشتغال و کارافرینی، تولید اشتغال و بهبود معیشت در حاشیه شهر، ایجاد اعتماد به نفس برای افزایش تولید و توسعه کسب و کار و امید بخشی در کسب و کارهای محله عنوان کرد و افزود: با اجرای طرح تشکل های کارافرینی محله ما به یک اقتصاد پایدار دست پیدا می کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار