اعضای شورای اسلامی شهر تهران دویست و پنجاه و پنجمین جلسه خود را در حالی برگزار کردند که بر ضرورت حفظ کوه ها و همچنین به بهسازی خانه ها در محلات کم برخوردار تاکید داشته و از وضعیت خانه پدری جلال گلایه کردند.
کد خبر: ۹۲۳۷۹۳
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹ 13 December 2020

اعضای شورای اسلامی شهر تهران روز یکشنبه دویست و پنجاه و پنجمین جلسه خود را به صورت ترکیبی حضوری و مجازی برگزار کردند.

بر اساس روال همیشگی، جلسه شورای شهر با سخنان «محسن هاشمی» رئیس این شورا آغاز می‌شد که امروز وی، گفت که صحبتی ندارد و جلسه با نطق پیش از دستور «سید آرش میلانی» آغاز شد.

وی که سخنگوی کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران نیز هست، با اشاره به فعالیت‌های انسانی در کوه بی‌بی شهربانو عنوان کرد: تصاویر ماهواره‌ای حاکی از تخریب و دستکاری یک سوم این کوهستان به خاطر برداشت معادن است.

او با قرائت روایتی از مسافرت تفریحی فتحعلی‌شاه به توچال در ۲۰۳ سال پیش گفت: ۱۱ دسامبر (۲۱ آذر امسال) روز جهانی کوهستان بود و این مناسبت فرصت خوبی است تا به موضوع بسیار مهم حفاظت کوهستان‌های تهران توجه کنیم.

حفظ خانه پدری جلال آل احمد

«مجید فراهانی» عضو شورای اسلامی شهر تهران در تذکری به میراث فرهنگی، خواستار رسیدگی به وضعیت خانه پدری جلال آل احمد شد و گفت: این خانه به خوابگاه معتادان متجاهر تبدیل شده‌ است.

او افزود که خانه پدری جلال آل احمد یکی از خانه‌های ثبت شده میراث فرهنگی در محله سنگلج تهران است که سال‌ها قبل توسط میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری تملک شده است اما این خانه در حال حاضر پاتوق معتادان و کارتن خواب‌ها شده است و آنها درهای خانه را کنده و شب‌ها در وسط اتاق‌ها آتش روشن می‌کنند.

خطر تخریب خانه‌های در محلات کم برخوردار

«محمد سالاری» رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران نیز از نبود سازوکار لازم برای صدور پروانه‌های اضطراری مقاوم سازی برای خانه‌های در حال تخریب محلات کم برخوردار انتقاد کرد و گفت که خطر تخریب خانه‌ها محلات کم برخوردار را تهدید می‌کند.

سالاری ادامه‌داد: اغلب این املاک، ریزدانه و فاقد سند مالکیت شش دانگ هستند، یا بصورت قولنامه ای و بنچاقی خریداری شده اند و مالکان تمکن مالی لازم برای تخریب و نوسازی را ندارند؛ متأسفانه نه تنها در شهر تهران بلکه در کل کشور سازوکار مقاوم سازی هنوز تعریف نشده است.

تهران پس از کرونا را دریابید

«ناهید خداکرمی» رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه بیشترین بسته‌های حمایتی در کشورهای مختلف به شهرداری‌ها از طرف دولت داده شده‌است، خواستار رسیدگی به وضعیت تهران حین و پس از پاندمی کرونا شد.

خداکرمی با بیان اینکه تنها در تهران بیش از ۲۲ هزار نفرجان خود را از دست دادند و اغلب خانواده‌های تهرانی به صورت مستقیم یا غیرمستقیم، تحت تأثیر این همه‌گیری قرار دارند، گفت: توجه به شرایط خانواده‌هایی که عزیزان خود را از دست داده‌اند و برخی با مشکلات روحی و روانی و برخی از نظر اقتصادی در معرض فقر و انواع آسیب‌های روانی قرار دارند باید در دستور کار قرار گیرد تا اگر سال ۱۴۰۰ پاندمی پایان یابد، به سالی مصیبت‌بار و با از هم گسیختگی خانواده‌ها تبدیل نشود.

انعقاد قرارداد دور از انصاف با رانندگان
«افشین حبیب زاده» عضو شورای اسلامی شهر تهران، قرارداد شرکت خودرو سرویس شهر با رانندگان را یک طرفه و دور از انصاف توصیف کرد.

او با بیان اینکه رانندگان شرکت خودرو سرویس شهر از آن دسته زحمتکشان گمنام در شهرداری هستند که به آنها توجه لازم نشده و شاید پر بیراه نباشد که بگوییم در حقوق آنها اجحاف‌هایی نیز صورت گرفته است، اظهار داشت که در قرارداد منعقد شده با مالکان خودرو که می‌توان آن را یک قرارداد یک طرفه دانست، هیچ نشانی از رعایت انصاف به چشم نمی‌خورد.

شهردار بدون تعارف به موضوع املاک ورود کنند

«حجت نظری» عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران از شهردار پایتخت خواست با قدرت و بدون تعارف به موضوع پس گرفتن املاک شهرداری از افراد حقیقی و حقوقی ورود کند.

او ادامه داد: از زمان حضور در شورای شهر تهران به دنبال پس گرفتن املاک بودیم و اما متأسفانه شاهد این بودیم که ظرف مدت کوتاهی موضوع توسط یکی از مدیران شهرداری به‌نوعی پس گرفته شد و به عبارت بهتر عقب نشینی صورت گرفت.

عضو شورای تهران گفت: به شهردار تذکر می‌دهم، حال که از پس گرفتن ۶ هزار متر مربع فضا صحبت کردند، چرا از پس نگرفتن هکتارها زمین و فضا در طول سه سال و نیم اخیر با وجود تاکید شورای شهر صحبت نکردند؟

کمبود مجسمه‌های اساطیری در تهران

«احمد مسجد جامعی» عضو دیگر کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه عمده مجسمه و تندیس‌های شهری عکس‌های پرسنلی حجیم شده اند، از کمبود مجسمه‌های اساطیری در پایتخت گلایه کرد.

او گفت که از مجسمه‌های اساطیری شهر تهران فقط یک مورد می‌شناسم که آن مجسمه میدان حر است که گرشاسپ از قهرمانان شاهنامه به جنگ مار پلیدی رفته است.

تصویب الزامات بودجه شهرداری تهران

اعضای شورای اسلامی شهر تهران، در ادامه نشست امروز خود، طرح الزامات و اولویت‌های تدوین بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری تهران را تصویب کردند.

مجید فراهانی در این خصوص گفت که در مورد بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری تهران، طرح الزامات و اولویت‌های تدوین بودجه شهرداری تهران را با تاکید بر ارتقا و بهبودتاب آوری شهر در برابر خطرات ناشی از بحران‌های طبیعی، شیوع و همه گیری کرونا، کاهش آسیب‌های اجتماعی با تاکید بر نقش و مسئولیت اجتماعی مدیریت شهری، ارائه خدمات پایدار و با کیفیت به منظور نگهداشت شهر و تأمین نیازهای شهروندان با تاکید بر هوشمند سازی، تهیه کرده ایم.

او افزود: همچنین اصلاح فرآیندها و بهبود روش‌ها و کاهش هزینه اداره شهر، توجه به عدالت در توزیع منابع و توجه به مناطق و محلات کمتر توسعه یافته، جهت دهی به منابع برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام شهری اولویت دار از طریق مولد سازی دارایی‌ها و بهبود کیفیت زندگی شهروندان از طریق توجه به توسعه محلی با اجرای پروژه‌های محلی به منظور رفع مشکلات محلات از دیگر اولویت‌ها است.

اعضای شورای شهر تهران امروز پیشنهادات اعضای درباره الزامات بودجه را هم بررسی کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار