امام جمعه ایلام ؛
امام جمعه ایلام گفت :با توجه به عدم موفقیت وناکارآمدی تلاشهای دشمنان در راه دستیابی به هدف براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی اقدام مجلس شورای اسلامی در طرح دوفوریتی برای خروج از پروتکل های الحاقی اقدامی مناسب در خور تقدیر است.
کد خبر: ۹۲۱۵۱۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۵ 05 December 2020

 به گزارش تابناک ایلام ،حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار ضمن اشاره به وجود مشکلات عدیده معیشتی، تورم، بیکاری و شیوع بیماری کرونا بیان داشت: راه برون رفت از مسائل و مشکلات یاد شده توکل و اعتقاد قلبی به وجود خداوند است.

امام جمعه ایلام با بیان آیه "و من یتوکل علی الله فهو حسبه" هرکس بر خدا توکل نماید، خدا او را کفایت می‌کند، افزود: مقصود از توکل این است که در تنگناهای فردی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی اعتماد و تکیه گاه انسان خداوند متعال باشد و بپذیرد که هیچ قدرتی مستقل از اداره خالق هستی وجود ندارد و اراده خداوند بالاتر از همه چیز است و یقین داشته باشد که خداوند متعال  بهترین‌ها را برای بنده اش مقدر می‌سازد.

حجت الاسلام دکتر کریمی تبار در ادامه عنوان کرد: توکل به خداوند هیچ منافاتی با تلاش و کوشش انسان ندارد، بلکه انسان متوکل با تهیه اسباب و لوازم تمام توان خود را برای رسیدن به هدف به کار می گیرد.

ایشان با بی منطق خواندن دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی گفت: دشمن تصور نکند که با ترور ناجوانمردانه دانشمندان هسته ای که با تطمیع برخی عوامل خیانت کار داخلی صورت گرفته، می تواند جمهوری اسلامی ایران را نابود کند، در حالیکه  درخت تناور انقلاب اسلامی آنچنان ریشه دار شده و با وجود ترور ۱۷ هزار انسان بی گناه، نهایتا توانسته باشند شاخه هایی  را قطع کنند.

حجت الاسلام دکتر کریمی تبار با بیان تفسیر آیه ۱۶۰ سوره آل عمران گفت: در صورت داشتن توکل و ایمان به خداوند، هیچ قدرتی بر شما غلبه نخواهد کرد، حتی اگر آمریکا و اسرائیل جنایتکار باشد، و درصورتی که خدا شما را واگذارد چه کسی شما را یاری می کند؟ مومنین باید به خدا توکل کنند.

امام جمعه ایلام در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه ارتباط با خداوند امید آفرین میباشد اظهار داشت: در حل مشکلات اقتصادی کشور نباید تنها دنبال مذاکره با آمریکا باشیم، چراکه با توکل و تکیه بر توانمندیهای داخل کشور بسیاری از مشکلات و موانع قابل حل می باشند.

حجت الاسلام دکتر کریمی تبار با نقل روایتی از امام رضا علیه السلام  درباره حد توکل که می فرماید: غیر از خداوند از هیچ کسی نترسد. حضرت امام خمینی ره به این حد از توکل و خدا ترسی رسیده بود که از غیر خدا ترسی نداشت و فرمود آمریکا هیچ غلطی نمی کند.
ایشان در ادامه افزود: اگر چشم امید از  برجام و آمریکا برداریم و به خدا توکل داشته باشیم آسمان و زمین تضمین کننده روزی و موفقیت ما مسلمانان است.

نماینده ولی فقیه در استان اظهار داشت: چنانچه بر مبنای خواست الهی پیشروی کنیم عزت است و اگر بخواهیم رضایت دشمن را تامین کنیم ذلت میباشد.

وی در پایان با بیان اینکه بخشی از مشکلات کنونی در بخش اقتصاد مربوط به عوامل داخلی است گفت: در استان شاهد حضور پررنگ نیروهای غیربومی بسیاری می باشیم که مشغول به کار اند، در مواردی عدم حضور بیکاران بومی در مشاغل مختلف زمینه‌ساز اشتغال دیگران شده است ایشان همچنین شهادت شهید هسته ای دکتر محسن فخری زاده را به مردم استان و هموطنان گرامی تبریک و تسلیت گفت./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار