مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان لارستان گفت: ۵۰۰ میلیارد ریال در قالب تسهیلات بانکی و کمک‌های بلاعوض برای ساخت، تعمیر و بازسازی مسکن محرومان در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت این شهرستان ابلاغ شد.
کد خبر: ۹۲۱۴۹۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷ 05 December 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:امیر برومند، اظهار داشت: مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال از این میزان در قالب تسهیلات قرض الحسنه مسکن محرومان با کارمزد چهار درصد و برای ۶۰۰ نفر از متقاضیان فاقد مسکن در این شهرستان برنامه ریزی و پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: مبلغ ۳۰ میلیارد از این میزان برای تعمیر و بازسازی برخی منازل آسیب دیده ناشی از زلزله های اوایل امسال در برخی مناطق شهرستان است،مابقی مبلغ ابلاغ شده در قالب کمک های بلاعوض برای ساخت مسکن محرومان و افراد زیر پوشش نهادهای حمایتی است.

وی با اشاره به آغاز فاز نخست ساخت مسکن محرومان در شهرستان لارستان گفت: مبلغ ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به ۲۷۰ متقاضی پرداخت شده و همچنین برای تمام افراد واجد شرایط نیز حساب بانکی در بانک مسکن افتتاح شده است.

برومند، برخی شرایط را برای افرادی را که مشمول دریافت تسهیلات و کمک‌های بلاعوض در اجرای طرح مسکن محرومان هستند، شامل سرپرست خانوار بودن، داشتن واحد مسکونی در روستا یا بافت‌های فرسوده و همچنین سکونت در روستا و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر عنوان کرد و افزود: مجموع کل زیربنای ساخت هر واحد مسکونی نیز حدود ۶۰ مترمربع است.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان لارستان اضافه کرد: متقاضیان نباید تاکنون برای مقاوم سازی و ساخت مسکن از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی وام دریافت کرده باشند.

برومند اظهار داشت: میزان سود تسهیلات مسکن برای متقاضیان و مددجویان بهزیستی و کمیته امداد چهار درصد است و اولویت پرداخت با روستاها و بافت های فرسوده است.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان لارستان گفت: برای ساخت هر واحد مسکونی ۵۰۰ میلیون ریال وام و ۳۰۰ میلیون ریال نیز کمک بلاعوض پرداخت می‌شود.

پیش از این، میزان وام برای هر واحد مسکونی ۴۰۰ میلیون ریال و میزان کمک بلاعوض ۱۰۰ میلیون ریال بود که با توجه به شرایط اقتصادی این میزان تسهیلات و کمک‌های بلاعوض پاسخگوی نیاز و مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی نبود.

وی گفت: اکنون دولت با همکاری سازمان برنامه و بودجه و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای کمک به مقاوم سازی مسکن در روستاها، محرومان و افراد نیازمند اقدام به افزایش میزان تسهیلات به مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال و همچنین ۲۰۰ میلیون ریال در زمینه کمک بلاعوض کرده که به نظر می‌رسد تا حدودی می‌تواند در ساخت و مقاوم سازی مسکن روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر موثر باشد.

لارستان فارس با جمعیتی حدود ۲۰۰ هزار نفر به مرکزیت لار در فاصله حدود ۳۸۰ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

برچسب ها: تسهیلات ، مسکن ، لار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار