رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم اظهار کرد: تولید مستمر ماسک در استان سبب شده تا قیمت این محصول از یک هزار و 500 تومان به 1000 تومان کاهش یابد.
کد خبر: ۹۲۱۴۶۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۲ 05 December 2020

به گزارش تابناک قم، محمود سیجانی با اشاره به مشکل پیش آمده اخیر برای برخی اقلام تنظیم بازار مانند مرغ و روغن بیان کرد: در حال حاضر کمبودی در زمینه روغن در استان مشاهده نمی شود.

وی افزود: درباره مرغ نیز باید اذعان داشت که همه تلاش مسؤولان در استان بر این بود که قیمت هر کیلو مرغ بر اساس قیمت مصوّب ستاد تنظیم بازار یعنی قیمت 20 هزار و 400 تومان حفظ شود و توزیع در همه سطح استان نیز بر اساس همین قیمت مصوّب باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم در ادامه به ضرورت توزیع گسترده تر اقلام برای کنترل بازار مایحتاج عمومی اشاره و اضافه کرد: به نظر می رسد در این شرایط امکان محدود کردن برخی فروشگاه ها بویژه فروشگاه های بزرگ وجود ندارد.

سیجانی سپس کاهش قیمت ماسک بهداشتی را در استان مورد توجه قرار داد و گفت: قیمت هر عدد ماسک در قم از یک هزار و 500 تومان به 1000 تومان کاهش داشته است و این در حالی است قیمت تمام شده برای تولیدکننده، 800 تومان است.

وی با بیان ین که امکان صدور مجوّز تولید جدید در موضوع ماسک و در استان وجود ندارد تصریح کرد: استان قم از جمله استان های پیشرو در زمینه تولید اقلام سلامت محور است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم ادامه داد: این پیشرو بودن تنها در زمینه تولید مایحتاجی مانند ماسک و گان نیست، بلکه افتتاح برخی واحدهای تولیدی دیگری نیز در استان نشان می دهد که تولیدکنندگان قمی برای تولید قطعات کلان بهداشتی نیز پیشقدم هستند.

سیجانی درباره لزوم ارائه بسته های حمایتی در روند محدودیت های کرونایی هم یادآور شد: معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم در این موضوع از به روز کردن بسته های حمایتی جاری در مواردی مانند إستمهال، بخشودگی ها و تقسیط ها خبر داده است.

وی ادامه داد: امید است با هماهنگی و همراهی همه مسؤولان ملی و استانی، این حمایت ها در دوران شیوع کرونا و محدودیت فعالیت برخی اصناف و مشاغل، عملیاتی و اجرایی شود و البته تداوم یابد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار