استاندار قم با انتقاد از وضعیت غیربهداشتی روزبازارهای قم، گفت: شهرداری مسئول ساماندهی روزبازارهای استان است و باید اقدام های خود در این رابطه را سرعت ببخشد.
کد خبر: ۹۲۰۷۷۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷ 02 December 2020

به گزارش تابناک قم، بهرام سرمست روز چهارشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران استان قم در سالن کرامت استانداری، افزود: روزبازارهای قم باید در وضعیت قرمز کرونایی کاملا غیرفعال شوند.

وی عنوان کرد: حجم نظارتها در جایگاه های سوخت، روزبازارها، باشگاه های ورزشی، فروشگاه های زنجیره ای، نانوایی ها و آرایشگاه ها باید بیشتر از گذشته شود.

۱۱ روزبازار درسطح شهر قم فعال است که از این بین ۵ روز بازار استانداردسازی و فعالان آنان ساماندهی شدند.

استاندار قم گفت: وضعیت رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح مطب های قم رضایت بخش نیست و احتمال درگیری با ویروس کرونا در این مراکز بیشتر است.

وی افزود: از جامعه پزشکی استان انتظار داریم هر چه زودتر بسترخدمات غیرحضوری را فراهم و عملیاتی کنند.

سرمست با ابراز رضایت از عملکرد اصناف طی دو هفته محدودیت های کرونایی، گفت: حمایت های معیشتی از واحدهای صنفی باید ادامه یابد.

وی ابراز داشت: قم از نظر تامین کالاهای اساسی و اقلام بهداشتی عملکرد مطلوبی در طول ماه های گذشته داشته است.

استاندار قم همچنین بیان کرد: بازگشت قم به وضعیت نارنجی به معنای عادی شدن اوضاع و حذف محدودیت های گذشته نیست و وضعیت نارنجی نیز مشمول محدودیت های جدی است.

سرمست افزود: برای بازگشایی مراکز مختلف میزان واقعی تجمع و تراکم مردم و میزان پایبندی به پروتکل های بهداشتی را در نظر می گیریم و برخوردهای احساسی یا سلیقگی را نمی پسندیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: قم از نظر اجرای طرح ممنوعیت عبور و مرور پلاک های غیربومی عملکرد مطلوبی داشت.

وی خاطرنشان کرد: ادارات قم حق ارائه خدمات به افرادی که فاقد کارت ملی هستند را ندارند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری قم نیز در این جلسه، گفت: در یازده روز گذشته هفت هزار برگه تردد موقت در قم صادر شده است.

بیژن سلیمانپور اظهار داشت: از اصناف قم باید به دلیل همکاری و تعامل کامل با ستاد ملی مبارزه با کرونا قدردانی کنیم.

ویروس «کرونا» موجب بیماری عفونی کووید ۱۹ می‌شود و این ویروس ۲۴ آذر ۹۸ در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۹ دی ۹۸ به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

«کرونا»، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه‌های انتقال آن عطسه، سرفه، دست دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی؛ به هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

شهروندان قمی برای طرح هر گونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و برای کسب آخرین اخبار دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا؛ رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از «ماسک» و «فاصله‌گذاری اجتماعی» توصیه شده است.

همشهریان قمی در صورت مشاهده هر گونه علامتی در رابطه با ویروس «کرونا» در خود و افراد خانواده، می‌توانند به «مرکزهای جامع سلامت» امام حسن (ع) در شهرک امام حسن (ع)، امام خمینی (ره) در بلوار شهید کریمی (بنیاد)، فرقانی در انتهای شیخ‌آباد، پردیس در پردیسان، خوراکیان در بلوار ۱۵ خرداد و بعثت در نیروگاه مراجعه و خدمات «رایگان» دریافت کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار