رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان در تجمع جمعی از دانشجویان و طلاب تبریز:
کد خبر: ۹۲۰۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱ 30 November 2020

 رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی تاکید کرد: تنها راه مجازات عاملین ترور شهید فخری زاده، انتقام سخت است نه مذاکره و خواسته ما از مسئولان نیز همین است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رسول برگی روز یکشنبه در تجمع دانشجویان انقلابی آذربایجان شرقی در جهت محکوم کردن ترور دانشمند هسته‌ای و دفاعی، شهید محسن فخری زاده، که در مقابل دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در تبریز برگزار شد، اظهار کرد: دل‌های ما و همه‌ی مستضعفین جهان بخاطر این مصیبت بزرگ و شهادت عظیمی که نصیب این بزرگ‌مرد شده‌، ناراحت است اما به‌هرحال شهادت هنر مردان خداست و اگر انسان با صبح شهادت از بین نرود مطمئناً شام مرگ در انتظار او خواهد بود.

وی با بیان اینکه مرگ با مرگ و حتی شهادت با شهادت فرق دارد، ادامه داد: شهادتی که بزرگ‌مردان تاریخ آفریده‌اند تنها در یک زمان، مکان و جامعه متوقف نشده، بلکه به یک جریان تبدیل شده و بعد از به وجود آمدن، از دست دشمنانی که این جریان را به وجود آورده‌اند خارج شده است.

وی به ماجرای شهادت شهید سپهبد قاسم سلیمانی اشاره کرد و افزود: در ماجرای شهادت سردار سلیمانی دشمن می‌خواست شمع فروزان و نور تابان وجود سردار را از بین ببرند اما امروز حتی در قلب آمریکا با نام سردار سلیمانی، علیه آمریکا شعار دهند، دشمنان نمی‌دانستند که سردار سلیمانی همانند شیشه‌ای بود که بعد از شکسته شدن هم برّنده‌تر شد و همه عالم را فرا گرفت.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با انتقاد از کسانی که مخالف به کار بردن «دانشمند هسته ای» برای شهید فخری زاده بودند، گفت: رهبر انقلاب خط بطلان بر این صحبت ها کشیدند و شهید فخری زاده را دانشمند ممتاز هسته‌ای و دفاعی خطاب کردند.

وی تاکید کرد: همانطور که آیت الله رئیسی این شهید را یک‌سرباز گمنام امام زمان(عج) یاد کرد، به درستی که این بزرگ‌مرد و مجاهد فی‌سبیل‌الله از دوران جوانی در جبهه حق علیه باطل بود و در زمان جنگ و بعد از جنگ به غیر از خدمت به نظام کار دیگری انجام نداد.

وی با اشاره به ترس و واهمه‌ی اروپایی ها از جریان به وجود آمده بعد از شهادت دکتر فخری زاده، خاطرنشان کرد: هرچند که اروپایی‌ها از ترسشان ترور این شهید را محکوم می‌کنند اما می‌دانیم که همه‌ی این‌ حرف ها نقشه است و پشت این ترور دولت‌های زیادی هستند.

 

برگی در ادامه به تاکید رهبر انقلاب بر ادامه‌ی راه این شهید و همچنین انتقام از عاملان و آمران این جنایت نیز اشاره کرد و افزود: همانطور که رهبر عزیزمان نیز تاکید کردند، اولا باید راه این شهید توسط شاگردانی که بصورت علمی و عملی تربیت یافته‌ی این شهید هستند، ادامه یابد و همچنین عاملان و آمران این ترور نیز باید شناخته شده و به‌سزای اعمال خود برسند.

وی تاکید کرد: ما در مقابل دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در تبریز جمع شده ایم تا به همه‌ی عزیزان زحمت‌کش در عرصه دیپلماسی کشور بگوییم که ما مذاکره نمی‌خواهیم بلکه انتقام سخت می‌خواهیم و راه شناختن آمرین و عاملین ترور، مذاکره نیست.

وی با ابراز تعجب از صحبت های برخی مسئولین در خصوص تغییر رفتار جو بایدن گفت: متاسفانه بعد از فرمایشات رهبر انقلاب در جلسه سران قوا که فرمودند ما مذاکره را تجربه کردیم ولی نتیجه‌ای نگرفتیم و نفعی نبردیم، بعضی‌ها گفتند که «باید ببینیم رفتار جو بایدن چگونه خواهد بود»، درحالی‌که هنوز جو بایدن بر سر قدرت نیامده است که این ترور انجام شد و «سالی که نکوست از بهارش پیداست».

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی تاکید کرد: درست است که بعضی‌ها می‌گویند خون را با خون نمی‌شویند اما این خون، خونی است که تنها باید با خون شسته شود. خون سردار سلیمانی، شهدای هسته‌ای و دانشمندان ما باید با خون عاملین، آمرین و فرد نفوذی در داخل نظام که حتی مسیر رفت‌وآمد شهید هسته‌ای را نیز مشخص کرده بود، باید شسته شود.

وی با بیان اینکه ترور شهید فخری زاده یک ترور معمولی نبود، خاطرنشان کرد: قرار دادن همه‌ی جزئیات در اختیار دشمن، نشان از وجود یک نفوذی است و روزی که ما گفتیم نباید لیست اسامی دانشمندانمان را به آژانس بین المللی انرژی اتمی داده شود، عده‌ای به ما گفتند شما دلواپس، بی هویت و بی شناسنامه هستید و باید به جهنم بروید.

وی ادامه داد: ما نیز الان می‌گوییم بی‌هویت کسی است که شهید فخری زاده را فروخت. بی‌شناسنامه آن کسی است که قاسم سلیمانی را فروخت. من نمی‌خواستم این حرف‌ها را بزنم اما متأسفانه عده‌ای وضعیت اقتصادی کشور را به گونه‌ای رقم زده اند که بعضی افراد می‌ترسند از انتقام سخت حرف بزنند و از ایستادن در مقابل آمریکا و اسرائیل دم بزنند.

برگی اضافه کرد: همان‌طور که امام سجاد(ع) نیز فرمودند«شهادت برای ما کرامت است»، امروز نیز شهادت فخیم زاده برای ما پیروزی است و مانند حضرت زینب(س) که فرمودند «در صحرای کربلا غیر از زیبایی چیزی ندیدم»، ما نیز شهادت دکتر فخری زاده را چیزی جز زیبایی قلمداد نمی‌کنیم.

وی اظهار کرد: مسئولین باید تکانی به خود دهند و نباید منتظر و دنباله‌رو آمریکا، بایدن و سایر این افراد خبیث باشند بلکه باید دنباله‌رو مردمی باشند که در بدترین شرایط اقتصادی بازهم وفادار به نظام و گوش به فرمان رهبر انقلاب هستند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در خصوص خواسته‌ی این دانشجویان تجمع کننده از مسئولین نیز گفت: ما همواره گوش به فرمان رهبر انقلاب هستیم و همان‌طور که علامه حسن‌زاده آملی در جریان فتنه ۸۸ گفتند که گوش به فرمان رهبر باشید که ایشان گوش به فرمان امام زمان(عج) هستند، ما نیز همچنان گوش به فرمان رهبر انقلاب هستیم و از مسئولین میخواهیم در خصوص بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی تجدید نظر کنند.ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار