مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه با بیان اینکه به اذعان بسیاری کارشناسان اقتصادی تنها ۳۰ درصد مشکلات اقتصادی کشور ناشی از تحریم است، گفت: برای حل ۷۰ درصد مشکلات اقتصادی که ربطی به تحریم نداشته و ریشه در داخل کشور دارد، مدیران جسور و شجاع می‌خواهیم.
کد خبر: ۹۱۹۱۴۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹ 25 November 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،حجت الاسلام شمس الله جلیلیان به مناسبت هفته بسیج با بیان اینکه بسیج از زمان پیدایش خود همواره در عرصه های سخت و دشوار گره گشای مشکلات کشور بوده گفت: بسیج همواره در خط مقدم فعالیت قرار دارد، چه در هشت سال زمان جنگ تحمیلی و چه در حال حاضر که بر خود واجب می بیند درکنار مدافعان سلامت در خط مقدم بایستد و از سلامت مردم دفاع کند.

وی با ارزشمند خواندن تفکربسیجی و انقلابی گفت: تفکر بسیجی و انقلابی یعنی نگاه به توانایی های داخلی و عدم چشم دوختن به دست دشمنان و هر جا که این تفکر حاکم بوده ما به پیروزی رسیده ایم. امروز هم در عرصه اقتصاد و معیشت مردم نیازمند این تفکر هستیم.

جلیلیان تاکید کرد: برای برون رفت از مشکلات اقتصادی فعلی باید تفکر بسیجی داشت و دراینصورت است که می‌توانیم برمشکلات فعلی فائق بیاییم.

وی یادآور شد: به اذعان بسیاری کارشناسان اقتصادی تحریم ها تنها موجب ایجاد نهایتا 30 درصد مشکلات اقتصادی کشور است و 70 درصد این مشکلات داخلی است. وقتی اجناس مدت های طولانی در گمرک می ماند و وقتی برخی کالاها و محصولاتی که تولید داخل هستند یک شبه افزایش قیمت می یابند، اینها چه ربطی به تحریم دارد و ناشی از سوء مدیریت است.

جلیلیان یادآور شد: گرفتاری های اقتصادی کشور همین مشکلات است که عمدتا ریشه در داخل کشور دارد و آنگونه که مقام معظم رهبری هم تاکید کردند برای رفع همه آنها راهکار هم هست، اما جرات و شهامت اجرا نیاز دارد که باید مسئولین در خود ایجاد کنند.

وی گفت: کشور امروز به تفکر بسیجی نیاز دارد، تفکری که با بصیرت تشخیص می دهد که اولویت های امروز کشور چیست. امروز باید تمرکز را بگذاریم بر رفع مشکلاتی معیشتی مردم و در کنار این تلاش کنیم تا بصیرت مردم افزایش پیدا کند.

جلیلیان تصریح کرد: در شرایط امروز همانگونه که مقام معظم رهبری تاکید کردند مبارزه با ویروس کرونا و تامین معیشت مردم اولویت اصلی کشور است و در همین راستا بسیج هم حفظ و تامین جان و نان مردم را اولویت خود قرار داده و با تمام توان در این زمینه فعالیت می کند.

این مسئول در ادامه در تشریح برخی خدمات بسیج در استان، گفت: طی مدت شیوع کرونا 200 هزاربسته معیشتی به ارزش 51 میلیارد تومان میان نیازمندان توزیع شده و 15 هزار بسته نیز اخیرا در حال توزیع است.

جلیلیان به اجرای طرح هر مسجد یک حقوقدان نیز اشاره کرد وافزود: در این طرح 76 مسجد خدمات حقوقی رایگان را در اختیار مردم قرار می دهند.

وی به آزادی 41 زندانی جرائم غیرعمد توسط بسیج در طول هفته بسیج اشاره کرد وافزود: همچنین طی این هفته 50 هزار ماسک رایگان میان نیازمندان و 500 کیسه آرد رایگان میان نیازمندان روستایی توزیع شده است.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار