کد خبر: ۹۱۹۱۲۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶ 25 November 2020

تابناک رضوی: آن زمانی که حضرت روح الله (ره) فرمان ایجاد بسیج مردمی را در آذر 58صادر کردند میدانستند روزگاری بسیجیان راه انقلاب آنچنان در برابر استکبار قد علم می کنند که نام و آوازه شان در سراسر جهان بپیچد.

41 سال از صدور تشکیل این نهاد مردمی مهم می گذرد و تاریخ در قلب خود ثبت خواهد کرد که بسیجیان از ابتدای انقلاب همراه مردم بودند؛ با حضورشان در جبهه های جنگ تحمیلی رشادت به خرح دادند و پس از آن تا امروز در عرصه سازندگی هموار پیش قدم بوده اند.

امام روح الله (قدس سره) زمانی که دستور ایجاد بسیج را صادر نمودند در بیاناتی تلاش کردند تا مردم را نسبت به این موضوع آگاه کنند که بسیج و رفتار بسیجی علاج رفع مشکلات عمده کشور است؛ مشکلاتی که پس از انقلاب اسلامی به یکباره از سوی دشمنان به خصوص آمریکا ستمکار بر سر ملت ایران فرود آمد اما همانطور که معمار کبیر انقلاب تاکید کرده بودند با نصرت الهی هیچگاه به ثمر ننشسته است. 

در سالهایی که از انقلاب و تاسیس این نهاد مردمی میگذرد  این بسیج بود که با همکاری کامل با تمامی دولت ها تلاش کرذ تا با کمترین امکامات بزرگترین دستاوردهای را برای انقلاب و به خصوص برای مردم به ارمغان بیاورد.

در طول سالیان پس از انفلاب اسلامی بسیج با امکانت بسیار کم، دستاوردهای بسیار بزرگی را در حوزه های مختلف همانند مسائل فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، امنیتی و حتی اقتصادی به وجود بیاورد و در برابر بسیاری از تهدیدهای مستکبران مقاومت کنند.

آنچه بسیج امروز آن را دنبال می کند خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی است که این مولفه جزو اولین تاکیدات رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب می باشد.

حضور پررنگ بسیج در شخصیت سازی های مثبت و سازنده در کشور آنقدر عمیق است که از سالیان ابتدایی تشکیل این نهاد ما شاهد آن هستیم که بسیج و بسیجیان در عرصه های بسیاری ظهور و نمود مثمر ثمری داشته اند.

سلیمانی ها، باکری ها، همت ها، چراغچی ها، شوشتری ها و دلیرمردان بسیار دیگری در عرصه های دفاع و جهاد می توان نام برد که مکتب اصلی شان بسیج و تفکر بسیجی گونه بوده است.

می توان روزها و هفته ها در مورد بسیج و رفتار بسیجی سخن گفت اما آنچه در چنین روزی باید مورد توجه قرار بگیرد این است که نگاه دستگاه های دولتی به بسیج و تفکر عملکرد بسیجی باید به گونه ای باشد که امروز شاهد وجود برخی خلل در زندگی عادی مردم نباشیم.

با گرامیداشت 41 سال عمر با برکت سازمان بسیج مستعضفین امید است برخی وزارت خانه، دستگاه و سازمان های حیاتی کشور که با زندگی مردم ارتباط مستقیم دارند رفتار جهادی و بسیجی گونه را سرلوحه کار خود قرار دهند تا بتوانیم شاهد جلوه هایی از این حیات طیبه در سطح جامعه باشیم.

حسین ضیایی

کارشناس ارشد علوم ارتباطات -فعال رسانه ای

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار