رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: احمدی نژاد ، همچنان عضو مجمع تشخیص می ماند؟ / شانس اصلاح طلبان در 1400 زیاد می شود اگر.... / و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۱۸۱۹۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۸ 21 November 2020
تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید. 

واکنش پرکنایه وزیر به استعفای ملک زاده


سعید نمکی وزیر بهداشت فرید نجفی را به عنوان معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت منصوب کرد. در حکم آقای وزیر کنایه‌هایی هم به استعفای دکتر ملک زاده دیده می‌شود: اولویت کنونی کشور مدیریت تمام عیار بیماری COVID-19 میباشد که متأسفانه نظام سلامت، اقتصاد، جامعه و سیاست را در جهان متأثر ساخته و همکاران سخت کوشمان در نظام سلامت ماههاست در فشار سنگینی قرار دارند و در این راستا داغ تعداد زیادی از هموطنان و همراهانمان را بر دل داریم. سال گذشته در نامه مهم و آنی که ضمیمه می-باشد از معاونت محترم تحقیقات و فناوری درخواست کردم تا با استفاده از ظرفیت بی بدیل دانشگاههای علوم پزشکی کشور به جنبه های مختلف بیماری که در نامه مذکور قید شده بود بپردازند و اینجانب را بطور مستمر در جریان قرار دهند، متأسفانه تا این لحظه به هیچکدام از این موارد نپرداختند و هرگز مکتوب قابل استنادی که بتوان بعنوان چراغ راه آینده مدیریت بیماری بکار گرفت ارائه نکردند. بعضی از موارد غیرعالمانه از قبیل عدم ابتلا مجدد، گرفتاری سی میلیون نفر هموطن و ترویج اندیشه ایمنی دسته جمعی از تراوشات آن مجموعه بود که کار را در مدیریت بیماری و اوضاع مدیران ارشد سخت تر کرد. پرداختن جنابعالی به مفاد نامه ضمیمه بسیار حائز اهمیت است.

ربیعی: برخی در ایران ترامپ را با اسطوره‌های مذهبی قیاس کردند


علی ربیعی: استراتژی دولت در ماه‌ها و سال‌های گذشته، چهار مرحله داشت: اول، دور زدن تحریم‌ها برای تقویت خط مقدم مبارزه با کرونا و حمایت از اقتصاد ملی، دوم، بی‌اعتبار کردن فلسفه وجودی «فشار حداکثری» از راه اعتبار بخشیدن به تاب‌آوری ملی و تأثیرناپذیر کردن اراده دولت در تأمین معیشت و تضمین سلامت مردم. سوم، تضعیف رژیم تحریم‌های یکجانبه با کمک دیپلماسی چندجانبه. چهارم، برگشت‌ناپذیر کردن یا حداقل پرهزینه کردن اعمال دوباره تحریم‌ها در آینده.ما تاکنون دو مرحله سخت را پشت سر گذاشته‌ایم و باید مصمم باشیم که این استراتژی را تا آخرین مرحله به پایان ببریم. این نه تنها استراتژی دولت که محمل امید مردم هم هست؛ امیدی که هرگونه تلاش برای از میان بردن آن کمتر از جفا به مردم نیست. من اساساً نمی‌دانم و نمی‌فهمم که چگونه عده‌ای از نتیجه انتخابات امریکا حتی داغ‌تر از طرفداران کاندیدای شکست‌خورده نگران بودند و برخی او را با اسطوره‌های مذهبی ما هم شبیه‌سازی کردند!!

نبویان: روحانی، سردار جلالی را به جلسات شورای عالی فضای مجازی راه نمی‌دهد


محمودنبویان خاطرنشان کرد: ما همواره شاهد توهین‌های شما آقای روحانی، به منتقدین بودیم که الفاظی مثل ترسوها، بزدل‌ها، ‌عصر حجری‌ها، بی‌شناسنامه‌ها را در مورد منتقدین به کار بردید. آیا اینها ربطی به تحریم دارد؟ وی افزود: از طرف دیگر ما شاهد دیکتاتوری‌های آقای روحانی در موارد مختلف هستیم. به عنوان نمونه در شورای عالی فضای مجازی رئیس پدافند غیرعامل کشور قانونا در این شورا عضو است، اما آقای روحانی او را به جلسات شورا راه نمی‌دهد و یا در شورای عالی انقلاب فرهنگی آقای روحانی چند نفر از اعضا را به جلسات شورا راه نمی‌دهد. نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس اظهار داشت: در مورد ستاد ملی مقابله با کرونا من نمی‌دانم چرا از لفظ ملی برای این ستاد استفاده می‌شود؟ ما در مجلس مصوب کردیم که رئیس کمیسیون بهداشت مجلس با یک شخص دیگر در این ستاد عضو باشند، اما آقای روحانی از آنها برای حضور در جلسات دعوت نمی‌کند. از قوه قضائیه هم کسی در این ستاد حضور ندارد. آیا این ستاد ملی است؟ این ستاد فقط شد ستاد دولتی کرونا و فقط هم برای آقای روحانی نسخه می‌پیچد.

بانک‌ها یکی از عوامل افزایش قیمت مسکن هستند


وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که بانک‌ها یکی از عوامل افزایش قیمت مسکن هستند، گفت: دولت مردم را به حال خود رها نکرده است. محمد اسلامی در پاسخ به این پرسش که آیا طرح ملی مسکن می‌تواند مشکل مشکل ایران و مستاجران را حل کند، اظهار کرد: تحولات بخش مسکن تقریبا بی ارتباط با بحث عرضه و تقاضاست. در سال 91 که بالاترین عرضه مسکن در کشور روی داده رشد جهشی قیمت مسکن اتفاق افتاده است./تسنیم

قیمت عجیب گوسفند ایرانی آن سوی مرزها


رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در پایان درباره آخرین وضعیت قاچاق دام تصریح کرد: بنابر آمار تا حدی زیادی مرزبانان و مسئولان مربوط با این موضوع برخورد کرده‌اند، اما به سبب گستردگی مرزنشینی، در برخی نقاط گاها اختلاف چندبرابری قیمت دام، کوله‌بران را وسوسه می‌کند که ۱ تا ۳ راس دام را با خود ببرند چرا که قیمت کنونی هر دام در کشور ما ۲ میلیون تومان است و آن سوی مرزها ۸ تا ۹ میلیون تومان پول بابت دام‌های ایرانی می‌دهند./باشگاه خبرنگاران

عاشقان ترامپ صداقت به خرج دهند و بگویند چرا با اسرائیل و عربستان همراه اند


عباس عبدی در یادداشتی در روزنامه اعتماد با انتقاد از افرادی که ترامپ را بر بایدن ترجیح می دهند نوشت: این جماعت برای آزاد نشدن اموال ایران حتما خواهند کوشید که از یک طرف تیم بایدن را قانع کنند تا مبادا چنین رفتاری را مرتکب شود و خواهند کوشید که او سیاست ترامپ را ادامه دهد تا به نفع آنان باشد. یا آنکه در داخل و خارج کشور دست به اقداماتی خواهند زد که بایدن را در مسیر مورد نظر خودشان که حفظ تحریم‌ها است، قرار دهند.عاشقان شرمنده ترامپ صداقت به خرج دهند و صریح‌تر بگویند که چرا با اسراییل و عربستان در این باره همسو شده‌اند؟

شانس اصلاح طلبان در 1400 زیاد می شود اگر....


مصطفی کواکبیان، دبیرکل حزب مردم‌سالاری به خبرآنلاین گفت:می توان انتخاباتی با ۳۰ الی ۴۰ درصد شرکت‌کننده برگزار کرد و یک رئیس‌جمهوری هم بیاید اما عملا آن اراده اکثریت مردم تجلی پیدا نمی کند.غیبت ۶۰ درصدی مردم در انتخابات حتما جبران می شود و ما شاهد مشارکت حداکثری خواهیم بود اما با تحقق چند شرط مهم.مذاکره می تواند درباره موضوعات زیادی باشد و این نه به تحریم ها مربوط است و نه به برجام چون برجام جای مذاکره ندارد.نه بی قید و شرط باید در انتخابات شرکت کنیم نه می گوییم اصلا شرکت نمی کنیم، حضور به معنای مشارکت مشروط داشته باشیم.رئیسی نمی‌خواهد رئیس‌جمهور شود اما قالیباف شیفته و شیدای این پست است. یکسری دوستان پایداری هم به دنبال آقای سعید جلیلی هستند. همکاری با این دولت همکاری با دولت ترامپ نیست، دولت فعلی دولتی قانونی است و به نظر من بسیار مهم است که با آن کنار بیایند. شانس اصلاح‌طلبان در انتخابات ۱۴۰۰ زیاد می‌شود اگر مردم حضور داشته باشند و بله، ریاست جمهوری بایدن می تواند تاثیرگذار باشد. وظایف رئیس‌جمهور باید کاملا شفاف باشد که بعد نگوید فلان مسئله به من ربطی ندارد و به واشنگتن دی‌سی بروید و آدرس آنجا را دهد. غرضی می‌گفت من ۴ سال فقط به نانوایی رفتم و نمی دانم چه کار بدی کرده ام که قبلا از سوی شورای نگهبان تایید شدم و الان رد می شوم. خروجی ۶ ماه کارِ مجلس یازدهم چند طرح مصوب در شورای نگهبان است؟ این به هیئت رئیسه ای مربوط می شود که قالیباف هم در رأس آن است.

احمدی نژاد ، همچنان عضو مجمع تشخیص می ماند؟


روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: تهمت جدید احمدی‌نژاد به مقامات، سؤال‌های جدیدی را درباره او ایجاد کرده است.محمود احمدی‌نژاد در مصاحبه‌ای گفته: مقامات ایرانی از بهداشت جهانی پول گرفتند و روی هزاران نفر از مردم ایران دارو آزمایش کردند! انتشار این تهمت در فضای مجازی موجب شده کاربران بپرسند آیا تشویش اذهان عمومی شامل رئیس‌جمهور سابق هم می‌شود یا او همچنان با این قبیل اقدامات خلاف، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خواهد ماند؟

ترامپ تحت تعقیب قرار می گیرد؟


خراسان نوشت: نتایج بازشماری آرای انتخاباتی ایالت جورجیا (با 16 رای الکترال) که به دنبال اعتراض و شکایت دونالد ترامپ انجام شده بود، نشان داد جو بایدن ۱۲ هزار رأی بیشتر از ترامپ به دست آورده است و همچنان نامزد برنده در این ایالت شناخته می‌شود.از طرفی، دعاوی وکلای دونالد ترامپ تاکنون در چندین دادگاه از جمله در ایالت‌های جورجیا، پنسیلوانیا و آریزونا شکست خورده است. حالا با سوختن برگه های شانس ساکن فعلی کاخ سفید، گمانه زنی ها درباره آینده قضایی رئیس جمهور آمریکا افزایش یافته است. اگرچه رسوایی‌های پیاپی رئیس جمهور آمریکا در چهار سال گذشته با مصونیت قضایی وی، راه به جایی نبرده است اما در سال میلادی جدید، زمانی که وی مجبور به ترک منصب کنونی شود، باید در برابر دادستان ها و احتمالا قضات پاسخگو باشد.

وزیر سابق بهداشت: دروغ است؛ نامزد انتخابات ۱۴۰۰ نیستم

با اینکه دکتر سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر سابق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صریحاً اعلام کرده داوطلب ریاست جمهوری نیست و در انتخابات 1400 کاندیدا نخواهد شد، برخی رسانه ها از اعلام نامزدی او خبر داده اند.
دکتر قاضی‌زاده هاشمی بعد از انتشار این خبر یکبار دیگر با صراحت اعلام کرد بهیچوجه قصد کاندیدا شدن در انتخابات ریاست جمهوری 1400 را ندارد و این خبر، دروغ است.

احتمال برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری طی ۲ روز

رئیس ستاد انتخابات کشور از احتمال ۲ روزه شدن انتخابات ریاست‌جمهوری خبر داد و گفت:‌ احتمال برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری طی ۲ روز/ تبلیغات میدانی و میتینگ‌ها ممنوع استما این پیشنهاد را می‌دهیم و اجرایی شدن آن منوط به موافقت شورای نگهبان و تصویب ستاد ملی مبارزه با کرونا است.جمال عرف معاون سیاسی وزیر کشور با حضور در خبرگزاری تسنیم، به تشریح روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری 1400 خرداد پرداخت.وی با متفاوت توصیف کردن انتخابات ریاست جمهوری 1400 نسبت به دوره‌های پیشین اظهار داشت: با توجه به وضعیت کرونا و با فرض وجود این بیماری در آن مقطع در کشور، پیشنهادها و سناریوهای مختلفی در حال بررسی است از جمله دو گزینه ای که محتمل‌تر از سایر گزینه‌ها است.

وصول ۴۰ شکایت از معاون مستعفی وزیر بهداشت به کمیسیون اصل ۹۰

رییس کمیسیون اصل نود مجلس خاطرنشان کرد: بیش از ۴۰ شکایت از شخص آقای ملک‌زاده معاون پژوهشی مستعفی وزارت بهداشت در ماه‌های گذشته به این کمیسیون واصل شده است.حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر رییس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر اعلام کرد: تاکنون بیش از ۴۰ شکایت از شخص آقای ملک‌زاده معاون پژوهشی مستعفی وزارت بهداشت در ماه‌های گذشته به کمیسیون اصل ۹۰ واصل شده است.طبق قوانین کمیسیون اصل نود با استفاده افراد پیگیری شکایات متوقف نمی شود و فرد باید پاسخگوی عملکرد خود باشد.

تکذیب توییت پرحاشیه منتسب به رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه

روابط عمومی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه درباره توییت منتسب به رییس این شورا ضمن صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در توییتر حساب کاربری ندارد.روابط عمومی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه درباره توییت منتسب به حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی‌اکبری اطلاعیه‌ای صادر کرد.ضمن آرزوی سلامتی برای مردم شریف ایران و عرض ادب و احترام خدمت اصحاب رسانه، چهره‌های سیاسی و گرامیانی که در خصوص انعکاس یا تحلیل توئیتی منتسب به رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و امام جمعه موقت تهران، با مضمون انتخابات ۱۴۰۰ اهتمام داشته اند، به استحضار می‌رسانیم:تنها پایگاه‌های مورد تأییدی که در فضای مجازی به انعکاس دیدگاه و بیانات حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری می‌پردازند، با نشانی: «ofoghha.ir» در اینستاگرام و در قالب سایت، مشغول فعالیت هستند و در دسترس مخاطبان قرار دارند. بدیهی است که اخبار رسمی و نهادی هم در پایگاه‌های تعریف شده ارائه می‌شود. لازم به ذکر است وی تاکنون در فضای توئیتر هیچگونه فعالیتی نداشته و ندارند و انتساب حساب‌های کاربری، به هر نام و عنوان دیگری، جز آنچه که اطلاع رسانی شد، تکذیب می‌شود.

علیزاده طباطبایی: اولویت اول کارگزاران سید حسن خمینی است

«محسن هاشمی»، رییس شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی، در گفت و گویی اشاره کرده بود که در حال حاضر نام حدود بیست کاندیدا در این فهرست حضور دارد که عبارتند از آیت‌الله سیدحسن خمینی، اسحاق جهانگیری، محمدرضا خاتمی، محمدرضا عارف، محمدجواد ظریف، علی مطهری، رضا اردکانیان، علی لاریجانی، مسعود پزشکیان، محمدجواد آذری جهرمی، محمدباقر نوبخت، سورنا ستاری، عبدالناصر همتی، علی‌اکبر صالحی، محمد صدر، مجید انصاری و عبدالواحد موسوی لاری؛ همچنین معصومه ابتکار و شهیندخت مولاوردی نیز در این فهرست قرار دارند.در این ارتباط «سیدمحمود علیزاده طباطبایی»، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران، به خبرنگار سیاسی برنا گفت: قاعدتا این بحث در شورای هماهنگی اصلاحات مطرح شده است. مبنی بر اینکه کسانی که آمادگی دارند برای کاندیداتوری در انتخابات 1400 با آنها مذاکره صورت گیرد تا به یک جمع بندی کلی برسند. در حزب کارگزاران در این باره جمع بندی نهایی صورت نگرفته بلکه فقط در کمیته سیاسی و سایر احزاب اصلاح طلب، مباحثی صورت گرفته است از این رو این افراد مطرح شده اند.او با تاکید بر اینکه قطعا اصلاح طلبان در نهایت به یک نفر می رسند، افزود: البته نظر مثبت شورای مرکزی حزب کارگزاران به محسن هاشمی است و اولویت اول کارگزاران، اگر سیدحسن خمینی بپذیرد، یقینا او است اما تخریب او از حالا از سوی طرفداران احمدی نژاد و برخی اصولگرایان آغاز شده است.

ان بی سی: بایدن به یکباره تحریمهای ایران را تعلیق نخواهد کرد

برخی مقامات سابق آمریکایی و اروپایی به شبکه ان‌بی‌سی نیوز گفته‌اند دولت احتمالی جو بایدن به‌جای برداشتن یکباره تحریم‌ها ذیل برجام، احتمالاً سناریویی سه تا چهار ماهه را برای این منظور در نظر می‌گیرد.وبگاه شبکه خبری «ان‌بی‌سی نیوز» در تحلیلی به احتمال باز‌گشت احتمالی «جو بایدن» به توافق هسته‌ای برجام اشاره کرده است.به نوشته این رسانه آمریکایی، حتی اگر بایدن و «حسن روحانی»، رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی ایران به دنبال دستیابی به یک توافق باشند، رسیدن به دستور‌العملی که به آمریکا اجازه دهد به برجام باز‌گردد و ایران نیز فعالیت‌های هسته‌ای خود را کاهش دهد، آسان نخواهد بود.ان‌بی‌سی نیوز به نقل از مقامات سابق آمریکایی و دیپلمات‌های سابق اروپایی نوشته به جای اینکه تحریم‌ها علیه ایران به یک باره بر‌داشته شوند یا ایران بار دیگر به طور کامل از برجام تبعیت کند، یک سناریوی خیلی محتمل می‌تواند این باشد که این اتفاقات در یک دوره سه یا چهار‌ ماهه انجام شود.این رسانه آمریکایی نوشته اولین گام می‌تواند این باشد که ایران فعالیت‌های هسته‌ای خود را متوقف کند و در عوض چند سطح از تحریم‌ها بر‌داشته شوند.گام بعدی نیز می‌تواند این باشد که ایران نهایتاً از برجام تبعیت کند و در نتیجه تمام تحریم‌های هسته‌ای بر‌داشته شوند.

شوخی نوه هاشمی رفسنجانی با پدر بزرگش

در خاطرات سال 73 هاشمی رفسنجانی از شوخی پسر فاطمه با عمامه پدربزرگش می نویسد.در خاطرات اول آذر ماه سال 73 هاشمی رفسنجانی نوشته شده است تا ساعت نُه صبح در منزل بودم. فاطی و فرزندش علی هم آمدند که با هم به دانشگاه [علوم پزشکی] شهید بهشتی برویم. عمامه‌ام را برای بهتر بستن، باز کردم؛ علی گفت «کلاه بابا مرتب خراب می‌شود، خوب است کلاه سیاه بپوشد»! ما به دانشگاه رفتیم. عفت و فاطی و علی هم با من بودند.

نماینده اصولگرا: به احتمال قوی سند همکاری ایران و چین، در دولت اصولگرا هموارتر می‌شود

یک نماینده اصولگرا گفت که این احتمال قوی وجود دارد که اگر دولت بعدی اصولگرا باشد، شرایط برای اجرای قرارداد 25 ساله ایران و چین هموارتر باشد.جعفر قادری در پاسخ به این پرسش که چرا نمایندگان کمتر درباره قرارداد 25 ساله ایران و چین در این مدت صحبت کردند و مجلس تا امروز طرح یا موضعی نسبت به این قرارداد نداشته است، گفت: متاسفانه واقعیت این است که وزارت امورخارجه اطلاعاتی را در خصوص این قرارداد به مجلس ارائه نکرده است و بر همین اساس بسیاری از نمایندگان مجلس حداقل تا آنجایی که من اطلاع دارم ، اطلاعاتی از جزییات و اتفاقات جدید درباره قرارداد ایران و چین ندارند. لذا مجلس هم خیلی در جریان این قرارداد نیست.این نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی همچنین درباره ارزیابی کلیات قرارداد ایران و چین، گفت: این یک قرارداد خوبی است که در حال انعقاد بین دو کشور قرار دارد و من اعتقاد دارم که این قرارداد می‌تواند گره‌گشای بسیاری از مشکلات کشور باشد. این قرارداد یک امکان و فرصت است که می‌تواند اگر نگوییم همه مشکلات بلکه خیلی از مشکلات کشور را می‌تواند حل کند. اینکه ما بتوانیم به چین نفت بفروشیم و در ازای آن از منابع و امکانات و تکنولوژی و صنعت چین استفاده کنیم یک اتفاق خوب است.این نماینده اصولگرای مجلس ادامه داد: ما می‌توانیم در قالب این قرارداد در بخشی از سرمایه‌گذاری‌ها با کمک چین، بازارهای صادراتی جهان را بدست بیاریم و به نوعی تحریم‌ها را دور بزنیم. اما اینکه چرا هنوز این قرارداد اجرایی و عملیاتی نشده است، شاید دلیل عمده آن، این باشد که چینی‌ها به دولت فعلی ایران اعتماد کافی را ندارند.
 
معین عمل به توصیه «سعدی» را برای نمکی تجویز کرد
 
رییس شورایعالی نظام‌پزشکی، نوشت: جناب دکتر نمکی در سفر خود به اصفهان، زبان به انتقاد تند از تحقیقات اپیدمیولوژیک و دستاورد‌های پژوهشگران ایرانی باز کرده‌اند!مصطفی معین، در یادداشتی تلگرامی ادامه داد: این انتقاد با سخنان قبلی ایشان مبنی بر پیشتازی ایران و الگوی جهانی بودن آن در مدیریت بحران کرونا و عرضه واکسن ایرانی در آینده نزدیک از یک طرف و دادن مجوز تولید و عرضه دارو‌های علفی برای درمان کرونا بدون شواهد علمی و پژوهشی از سوی دیگر و یا اعجاز الهی در کنترل موفق کرونا در ایران چندان منطقی به‌نظر نمی‌رسد!
"دو چیز طیره عقل است دم فروبستن، به وقت گفتن و گفتن به وقت خاموشی"
گلستان سعدی
در فرهنگ فارسی دکتر معین، "طیره"
به معنی شرم و آزرم، آزردگی، سبکی و سبکسری آمده است! من طبیبانه عمل به توصیه شیخ مصلح‌الدین سعدی در شعر فوق را برای جناب نمکی تجویز می‌کنم:
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار