معاون اقتصادی استاندار خراسان رضوی با تشریح جزئیات تشکیل انجمن اقتصاد مقاومتی در استان گفت:‌ همه نهادها برای اشتغالزایی پای کار می‌آیند.
کد خبر: ۹۱۸۱۲۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱ 21 November 2020

به گزارش تابناک رضوی، علی رسولیان در مورد انجمن اقتصاد مقاومتی استان خراسان رضوی با بیان این مطلب اظهار کرد: یکی از سیاست های اقتصادمقاومتی مقام معظم رهبری، مردمی کردن اقتصاد است؛ از این رو روشی را ایجاد کردیم تا مسئولان، شرکت‌ها و نهادهایی نظیر ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، بنیادمسکن و هر بنگاه دولتی و خصوصی، برای اشتغالزایی پای کار بیایند.

وی افزود: این کار برای ایجاد اشتغال در روستاها با کمک ارکان حکومتی و بخش خصوصی انجام شد و در حال حاضر این شرکت فقط هیئت موسس دارد، زیرا در سطح کشور ساختار اداری نداشت. به همین دلیل یک سازمان مردم نهاد تشکیل شد که منفعت شخصی در آن وجود ندارد.

رسولیان با اشاره به اعضای هیئت موسس بنا بر درخواست استانداری خراسان رضوی در این تشکل مردم نهاد حضور دارند تصریح کرد: چینش اعضای موسس این انجمن بر اساس تصمیم استانداری خراسان رضوی است؛ بر همین اساس رئیس دادگستری، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، وزیر صمت، لبافی دبیر نهاد مردمی که در زمان احمدی نژاد معاون وزیر کار بود، شهردار مشهد و نایب رئیس اول مجلس برای تشکیل هیئت موسس انتخاب شدند.

معاون اقتصادی استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه اعضای هیئت موسس در حال ایجاد چارچوبی هستند تا در مناطق روستایی اشتغال اوضاع مناسب تری پیدا کند، تصریح کرد: وظیفه اصلی این تشکل، سازماندهی مشارکت مردم در روستاها برای اشتغال است. طرح آن نیز بدین گونه است که ائمه جمعه، نمایندگان مجلس، روسای دادگستری، فرمانداران و بخش خصوصی و نهادها در قالب این سازمان مردم نهاد، در روستاها مشغول فعالیت شوند‌.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار