رییس پلیس راهور استان همدان گفت: هم اینک تسهیلات ویژه‌ای برای ترخیص موتورسیکلت در نظر گرفته شده است به عنوان مثال موتورسیکلت‌های بدون بیمه نامه نیز مشروط به استفاده نکردن از آن تا زمان بیمه کردن، تحویل مالک می‌شود.
کد خبر: ۹۱۶۶۴۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۴ 14 November 2020

به گزارش ایرنا سرهنگ علی فکری  اظهار داشت: برخی از راکبان موتورسیکلت به علت داشتن تخلف موتورسیکلت آن‌ها توسط عوامل پلیس راهور توقیف شده، اما آن‌ها به خاطر نداشتن مدارک و مستندات مالکیت، بیمه نامه، گواهینامه و جریمه بالا نسبت به رفع توقیف اقدامی نکردند.

وی اضافه کرد: تداوم این وضعیت موجب رسوب موتورسیکلت‌های توقیفی در داخل پارکینگ‌های سطح شهر شده به گونه‌ای که هم اینک تعداد این وسایل نقلیه در پارکینگ‌های همدان به ۱۱ هزار دستگاه می‌رسد.

رییس پلیس راهور استان همدان گفت: هم اینک تسهیلات ویژه‌ای برای ترخیص موتورسیکلت در نظر گرفته شده است به عنوان مثال موتورسیکلت‌های بدون بیمه نامه نیز مشروط به استفاده نکردن از آن تا زمان بیمه کردن، تحویل مالک می‌شود.

سرهنگ فکری اضافه کرد: همچنین برخی مالکان موتورسیکلت بدون گواهینامه بودند که وسیله نقلیه توقیفی آن‌ها نیز با دریافت تعهد کتبی رانندگی نکردن تا زمان دریافت گواهینامه در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد و در صورت نقض تعهد و توقیف مجدد وسیله نقلیه، برای فرد متخلف پرونده قضایی تشکیل می‌شود.

وی ادامه داد: شماری از مالکان وسیله نقلیه به علت بالا بودن میزان جریمه و پایین بودن ارزش موتورسیکلت نسبت به رفع توقیف آن‌ها اقدامی نکردند که هم اینک ارزش وسیله نقلیه آن‌ها افزایش یافته همچنین پلیس راهور جریمه ۲ برابری آن‌ها را بخشیده است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان افزود: چنانچه پس از بخشش جریمه ۲ برابری، مازاد باقی مانده نیز بیش از ۵۰۰ هزار تومان باشد این رقم نیز به منظور کمک به مالک موتورسیکلت توقیفی قسط بندی می‌شود.

سرهنگ فکری درباره هزینه پارکینگ نیز گفت: هزینه توقیف خودرو در پارکینگ برابر قیمت پایه سال ۹۴ انجام می‌شود و آن زمان هزینه هر شبانه روز توقیف موتورسیکلت در پارکینگ در مرکز استان ۷۲۰ تومان و شهرستان‌ها ۴۸۰ تومان بوده است.

وی بیان کرد: برخی از افرادی که موتورسیکلت آن‌ها توسط پلیس توقیف شده دارای سند مالکیت نیستند چرا که آن زمان به علت پایین بودن قیمت موتورسیکلت آن را زبانی یا قولنامه‌ای معامله کرده اند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان اظهار داشت: پلیس پس از دریافت تعهد محضری مبنی بر اینکه در صورت بروز مشکل از نظر مالکیت و پیدا شدن مدعی مالکیت وسیله نقلیه، فردباید پاسخگو باشد، موتورسیکلت را تحویل می‌دهد.

سرهنگ فکری گفت: طرح ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی در پارکینگ‌ها از ۱۷ آبان آغاز شده و به مدت ۲ ماه ادامه دارد و از شهروندان انتظار می‌رود ترخیص وسیله نقلیه خود را به روز‌های آخر موکول نکنند.

وی تاکید کرد: چنانچه مالکان موتورسیکلت در زمان تعیین شده نسبت به ترخیص موتورسیکلت اقدامی نکنند وسیله نقلیه آن‌ها به عنوان اموال بلاصاحب با نظر مرجع قانونی اوراق و اقساط شده یا به فروش می‌رسد.

رییس پلیس راهور استان همدان اضافه کرد: موتورسیکلت‌های بالای ۲۵۰ سی. سی و موتورسیکلت‌های دارای شکایت و دستور مقام قضایی مشمول این طرح نمی‌شوند مگر اینکه نسبت به رفع شکایت اقدام کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار