بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی شهید هاشمی‌نژاد مشهد صبح امروز توسط رییس جمهور و با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جمعی از مسئولان ارشد کشوری و استانی به‌صورت ویدئوکنفرانس به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۹۱۶۳۸۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۴ 13 November 2020

به گزارش تابناک رضوی، در این مراسم سیدمحمدحسین بحرینی، اظهار کرد: پروژه بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد با مساحتی بالغ بر ۳۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع در ۸ طبقه با ظرفیت ۴۰۰ تخت بستری و با الگوگیری از معماری ایرانی اسلامی با هزینه‌ای بیش از ۲۳۰۰ میلیارد ریال در بخش عمران و ۸۰۰ میلیارد ریال در بخش تجهیزات ساخته شده و تمامی استانداردهای ساخت و ساز در آن به کار گرفته شده است.

وی افزود: ساخت ۱۴ اتاق عمل و ۵ بخش ICU و NICU با ۶۶ تخت از جمله ویژگی‌های این مرکز درمانی محسوب می‌شود و علاوه بر آن اتاق عمل ویژه زنان، بخش جراحی زنان، دیالیز، تروما نیز در این بیمارستان دیده شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد ایجاد بلوک زایمان و اتاق‌های تک نفره زایمان طبیعی از دیگر ویژگی‌های این مرکز درمانی ذکر کرد و گفت: این اقدامات در راستای خدمات‌رسانی به مردم منطقه طراحی و اجرا شده است؛ همچنین ایجاد بخش‌های داخلی مغز و اعصاب، جراحی قلب باز، آنژیوگرافی و فعال شدن کدهای ۲۴۷ و ۷۲۴ برای ارائه خدمت به بیماران سکته‌های قلبی و مغزی از دیگر اقداماتی است که در این مرکز درمانی در نظر گرفته شده است.

بحرینی خاطرنشان کرد: در این مرکز درمانی با راه‌اندازی بخش‌های مسمومان، جراحی‌ عمومی، داخلی، عفونی، زنان، مغز و اعصاب، قلب و عروق، ارتوپدی، اطفال و زایشگاه به بیماران به شایسته‌ترین شکل ممکن ارائه خدمت خواهد شد.

وی تاکید کرد: تمام تجهیزات و تاسیسات بیمارستان مطابق با استانداردها است و سیستم سرمایش و گرمایش بیمارستان به نحوی است که اگر در فصل سرما در یک اتاق بیماری نیازمند هوای سرد بود، می‌توان دمای اتاق بیمار را مطابق نیازش تغییر داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه در این پروژه از بهترین فیلترهای هوا برای تهویه اتاق‌ها استفاده شده است که می‌تواند در شرایط کرونایی موثر باشد، بیان کرد: همچنین اتاق‌های ایزوله بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد به‌خوبی فشار مثبت و منفی را رعایت می‌کند و برای بیماران حساس به عفونت مناسب است.

بحرینی گفت: نمای ساختمان بیمارستان از آجر و سنگ بوده که رنگ آرامش بخشی دارد علاوه براین مطابق معماری سنتی ایرانی است، صمن اینکه طبقات منفی این بیمارستان هم برخلاف سایر بیمارستان‌ها پنجره‌های رو به هوای آزاد دارد و فضای بیرونی رنگ‌آمیزی شده تا نمای بیرون در طبقات منفی نیز زیبا باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار