مدیرکل دامپزشکی استان سمنان:
به گزارش تابناک سمنان: مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: برای مقابله با بیماری تب برفکی واکسیناسیون ۹۸ درصد دام‌های سنگین استان با حجم ترکیبی ۱۰۰ هزار راس، با همکاری بخش خصوصی انجام شد.
کد خبر: ۹۱۶۱۲۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰ 12 November 2020
 
واکسیناسیون ۱۰۰ هزار راس دام سنگین در استان سمنان انجام شد

به گزارش تابناک سمنان حمیدرضا حسینی ضمن بیان اینکه برای مقابله با بیماری‌هایی مانند تب برفکی واکسیناسیون دام‌های سنگین در سطح استان سمنان به انجام رسیده است، تاکید کرد: این طرح با همکاری بخش خصوصی و همچنین همراهی بسیار خوب دامداران سطح استان انجام شد.

وی با بیان اینکه پوشش واکسیناسیون تب برفکی در سطح استان تقریباً ۹۸ درصد معادل تقریباً ۱۰۰ هزار رأس برآورد شده است، افزود: با توجه به اینکه شیوع بیماری تب برفکی در فصل سرد است عملیات واکسیناسیون دام‌ها با همکاری بخش خصوصی با سرعت انجام شد تا شاهد شیوع آن در سطح استان نباشیم.

ارائه آموزش‌های لازم

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان با بیان اینکه سال قبل نیز این طرح به خوبی در سطح استان برگزار شد، تاکید کرد: با رایزنی‌های صورت گرفته با کمیته امداد در سال جاری بیش از سه هزار و ۵۰۰ رأس دام سنگین در مناطق محروم و خانوار تحت پوشش به صورت رایگان واکسینه شدند.

حسینی با بیان اینکه بیش از ۳۰ میلیون تومان برای طرح رایگان واکسیناسیون مناطق محروم هزینه شد، افزود: این طرح با هدف کمک به خانوار تحت پوشش و همچنین توانمندسازی آن‌ها در زمینه اقتصادی و مقابله با تب برفکی انجام شده است.

وی افزود: در کنار واکسیناسیون تب برفکی در سطح استان، عوامل دامپزشکی و مأموران واکسینه آموزش‌های لازم را نیز در خصوص بیماری تب برفکی، راه‌های مقابله با آن، ضرورت واکسیناسیون، نحوه نگهداری دام و… را نیز به دامداران ارائه می‌کنند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار