مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان تصریح کرد: کتابداران کتابخانه‌های عمومی استان تمام تلاش خود را به کار بستند تا پیام مهربانی و صلح پیامبر اسلام را که بزرگترین معجزه‌اش کتاب است به وسیله همان کتاب به گوش همگان برسانند.
کد خبر: ۹۱۵۷۷۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۳ 10 November 2020

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: کتابخانه‌های استان هر ساله با فرارسیدن هفته وحدت ویژه برنامه‌های متفاوتی برای تعمیق باور‌های دینی برگزار می‌کنند که امسال با توجه به شیوع کرونا یک‌هزار و ۵۰۰ برنامه در فضای مجازی برگزار شد.

به گزارش فارس، عاطفه زارعی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هر سال با فرارسیدن هفته وحدت ویژه‌برنامه‌های فرهنگی کتاب محور با هدف تعمیق باور‌های دینی و شناخت بیشتر اعضا با شخصیت و سیره رسول خدا در سطح ۱۱۶ کتابخانه عمومی استان برگزار می‌شود، اما امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا همه برنامه‌ها در فضای مجازی برگزار شد.

وی افزود: البته امسال یک تفاوت دیگری نیز داشت که باعث شد این برنامه‌ها با قوت بیشتری برگزار شود و آن اهانتی بود که در کشور فرانسه به پیامبر اکرم (ص) صورت گرفت.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان تصریح کرد: کتابداران کتابخانه‌های عمومی استان تمام تلاش خود را به کار بستند تا پیام مهربانی و صلح پیامبر اسلام را که بزرگترین معجزه‌اش کتاب است به وسیله همان کتاب به گوش همگان برسانند.

وی ادامه داد: در این برنامه‌ها زندگی پیامبر اکرم (ص)، رفتار و اقدامات آن حضرت به طور گسترده مورد بررسی قرار گرفت و تلاش شد تا تصویری روشن و واقعی از پیامبر گرامی و دین مبین اسلام ترسیم شود.

زارعی خاطرنشان کرد: در این برنامه‌ها کودکان و نوجوانان مورد توجه قرار گرفتند و کتاب‌های مناسب آن‌ها به راه‌های مختلف معرفی و مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه یک‌هزار و ۵۰۰ برنامه در کتابخانه‌ها برگزار شد گفت: سه برنامه شب شعر با حضور شاعران شاخص، ۱۵۰ نشست کتابخوان با محوریت شخصیت، سیره و زندگی حضرت رسول (ص)، ۱۳۶ جلسه مطالعاتی به صورت آنلاین در کتابخانه‌ها، ۶۹ فعالیت مناسبتی با حضور افراد شاخص، ۳۰۴ معرفی کتاب‌های کتابخانه‌ها به صورت آنلاین در شبکه‌های مجازی، برگزاری ۶۵ مسابقه فرهنگی شامل مسابقات کتاب‌خوانی، روزنامه دیواری و ۱۵ جلسه نقد کتاب بخشی از این برنامه‌ها بوده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان به برپایی ۲۵۰ نمایشگاه شامل نمایشگاه کتاب با موضوع حضرت رسول (ص) و امام صادق (ع) و برگزاری ۱۵ نشست نمایشنامه‌خوانی نیز اشاره کرد و افزود: در این میان کودکان و نوجوانان بیشتر مورد توجه کتابداران قرار گرفتند و برنامه‌های متنوعی برای آنان شامل ۲۵۰ ویژه برنامه شامل قصه‌گویی، نقاشی، کتاب‌خوانی، ساخت کاردستی، روزنامه دیواری و ... با موضوع هفته وحدت برگزار شد.

وی تصریح کرد: ۲۴۰ محتوا در صفحات مجازی با هشتگ‎های #من_عاشق_محمدم، #من_محمد_را_دوست_دارم، #یا_محمد، #رحمه_للعالمین، #رسول_مهربانی، #اسلام#دین#مهربانی، #توهین_به_پیامبران_ممنوع، #اللهم_صل_علی_محمد_و_آل_محمد، I_love_muhammad_P.H.U.H#، muhammad_for_all# و #محمد_فرستاده_مهربانی (هشتگ اختصاصی) تولید شده که در صفحات کتابخانه‌ها منتشر شده است.

زارعی افزود: همزمانی هفته وحدت با ایام هفته کتاب فرصتی است برای همه ما که با تعمق در کتاب الهی و کتب برجسته دیگر که راه درک و فهم بهتر پیام حضرت محمد (ص) را برای ما فراهم می‌کند، از فلسفه وجود دین اسلام بیشتر آگاهی یابیم.

وی تصریح کرد: استمرار امور فرهنگی در هر شرایطی یکی از لازمه‌های تعمیق اصول و مبانی دین اسلام و البته شناخت پیامبر گرامی حضرت محمد (ص) است تا هر فردی به تناسب خود پیام خداوند را دریافت و در زندگی خود به کار گیرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان افزود: بعثت نبی مکرم اسلام الگو و اسوه بی بدیلیی از رفتار و کردار الهی است که باید به انسان شناسانده شود تا بهتر بتواند به مقام والای خود که ظرفیت‌اش در وجود او گنجانده شده، دست یابد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار