فرمانده انتظامی کهگیلویه از دستگیری عاملان پخش کلیپ‌های توهین‌آمیز به دو ایل بزرگ در استان خبر داد و گفت: کسی حق توهین به قومیت‌ها را ندارد.
کد خبر: ۹۱۵۱۸۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۴ 08 November 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد چند روزی بوده که کلیپ‌های تحریک کننده‌ای در فضای مجازی با توهین به این دو ایل اصیل دست به دست می‌شود و حساسیت‌های خاصی را برانگیخته است و همانطور که انتظار می‌رفت، نهادهای امنیتی و انتظامی با ورود به موقع خود به این موضوع از بسط و گسترش آن جلوگیری کرده‌اند.
سرهنگ جهان دیماز، فرمانده انتظامی شهرستان کهگیلویه از شناسایی و دستگیری عاملان تهیه و انتشار کلیپ‌های توهین به اقوام و ایلات بزرگ بهمئی و طیبی در فضای مجازی خبر داد.
وی در ادامه با اشاره به مزایا و معایب فضای مجازی افزود:  شبکه‌های اجتماعی یک فضای کاملا تعاملی هستند و افراد با استفاده از این بستر می‌توانند با افراد متعددی ارتباط برقرار کنند و از ظرفیت‌های مثبت موجود بهره ببرند، ولی در این میان افرادی هستند که با هدف آسیب رسانی، و شیطنت پا به شبکه‌های اجتماعی می‌گذارند.
فرمانده انتظامی شهرستان کهگیلویه افزود: متأسفانه در چند روز گذشته در فضای‌ مجازی(به خصوص در شبکه‌های اجتماعی واتساپ و اینستاگرام) کلیپ‌هایی با مضمون توهین به ایلات بزرگ بهمئی و طیبی در این استان و استان همجوار تهیه و انتشار یافته است که متأسفانه افرادی با انگیزه‌های مختلف اقدام به بیان صحبت‌هایی علیه طوایف همدیگر در فضای مجازی نموده و در این هنگام نسبت به ضبط صدا و تصویر آن‌ها اقدام و کلیپ‌های تهیه شده را در فضای مجازی منتشر کردند.
دیماز ادامه داد: با عنایت به اینکه  انتشار این نوع کلیپ‌ها موجب جریحه دار شدن احساسات و عواطف مردم شده است، ضمن هماهنگی با مراجع محترم قضایی تعداد زیادی  از این افراد شناسایی و تعداد دیگری هم  دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان کهگیلویه با اشاره به اینکه تهیه و پخش کلیپ‌های تحریک کننده و موهن در فضای مجازی جرم تلقی می‌شود، از خانواده ‌ها خواست در موضوع استفاده فرزندان از فضای مجازی دقت و نظارت بیشتری داشته‌ باشند.
وی از شهروندان خواست ضمن بردباری و سعه صدر، این اطمینان خاطر را داشته باشند که پلیس فتا به صورت شبانه روزی فضای مجازی را مورد رصد و پایش قرار می‌دهند و هر فرد یا گروهی که قصد اهانت به اقوام یا طوایف را در فضای مجازی و حقیقی داشته باشد، با قاطعیت با آنها برخورد می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار