استاندار قم ساماندهی اطراف آستان مقدس فاطمی (س) و همچنین ورودی های شهر را یک اولویت جدی زیرساختی دانست و بر آن تأکید کرد.
کد خبر: ۹۱۵۱۱۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰ 08 November 2020

به گزارش تابناک قم، بهرام سرمست با بیان اینکه 48 هکتار از اراضی پردیسان قم برای ساماندهی اطراف حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) در نظر گرفته شده است اظهار کرد: بارگاه کریمه اهل بیت (س) نماد و نگین قم است و از این رو باید ساماندهی اطراف آن همیشه مورد توجه باشد.

وی که به مناسبت بیست و سوم ربیع الاول، سالروز ورود حضرت معصومه (س) به شهر قم سخن می‌گفت ضمن تبریک این روز بیان کرد: همه توفیق ها و دستاوردهای مجموعه مدیریت شهر و استان قم به برکت وجود این بارگاه نورانی است.

استاندار قم همچنین نامگذاری این روز به نام «روز قم» را یک امر مبارک خواند و بیان کرد: البته تاکنون برای ساماندهی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) قدم های خوبی برداشته شده، اما این امر نیاز به تسریع دارد.

وی در ادامه به ضرورت ساماندهی ورودی های شهر قم اشاره و عنوان کرد: این ورودی ها باید با هماهنگی همه دستگاه های اجرایی، در شأن این شهر تاریخی و مذهبی باشد.

سرمست اهمیت برنامه های فرهنگی برای پاسداشت روز قم را یادآور شد و افزود: آموزش ترویج فرهنگ مهمان پذیری و زائرپذیری در کنار توجه به فرهنگ شهروندی، حقوق شهروندی و زیست متناسب با الگوهای مذهبی و فرهنگی از جمله مواردی است که باید در دستور کار سازمان ها و مراکز فرهنگی باشد.

وی ضمن تقدیر از شهرداری قم برای رونمایی از بسته فرهنگی به مناسبت روز قم خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اقداماتی که در این موضوع دنبال می شود، اقدام برای ثبت ملی شهر قم به عنوان شهر ملی انگشتر و تدوین و توزیع بسته سوغات زائر برای زائران آستان مقدس فاطمی (س) است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار